vytisknout velikost písma Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Mercedes-Benz triedy E ponúkne systém nazvaný Active Lane Change Assist, ktorý v samočinnom režime vybaví aj prechádzanie z jedného jazdného pruhu do druhého.
Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Daimler pokračuje v dávkovaní informácií o novej generácii Mercedes triedy E, nesúcej kód W213. Po fotografiách interiéru tu máme infografiku, ktorá objasňuje fungovanie systému Active Lane Change Assist.

Jedná sa vlastne o jednu z funkcií systému čiastočne autonómnej jazdy, pre ktorý Mercedes-Benz zavádza marketingové označenie Drive Pilot. Na udržiavanie odstupu a jazdného pruhu, ktoré poznáme už zo súčasnej triedy S (a mnohých ďalších modelov najrôznejších značiek), pridáva schopnosť prechodu z pruhu do pruhu.

Nerozhodne sa k tomu ale sám, napríklad keď dobehne pomalšie vozidlo a v ľavom pruhu je voľno. Vodič musí dať systému pokyn použitím smerových svetiel na dlhšie ako dve sekundy. Sústava kamier a radarových senzorov potom skontroluje okolie vozidla a ak vyhodnotí manéver ako bezpečný, trieda E prejde do súbežného jazdného pruhu. Active Lane Change Assist má pracovať v rýchlostiach 80 až 180 km/h, nie je teda určený pre použitie napríklad na viacprúdových komunikáciách v meste.

Prebiehajúce manéver môže vodič kedykoľvek prerušiť zásahom do riadenia alebo vypnutím funkcie Steering Pilot.

Podobnú schopnosť ako nová trieda E má elektromobil Tesla Model S. Získal ju v rámci aktualizácie firmware, ktorý vo vozidlách osadených potrebnými snímačmi aktivoval funkciu Autopilot.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY