vytisknout velikost písma Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Mercedes-Benz triedy E ponúkne systém nazvaný Active Lane Change Assist, ktorý v samočinnom režime vybaví aj prechádzanie z jedného jazdného pruhu do druhého.
Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Daimler pokračuje v dávkovaní informácií o novej generácii Mercedes triedy E, nesúcej kód W213. Po fotografiách interiéru tu máme infografiku, ktorá objasňuje fungovanie systému Active Lane Change Assist.

Jedná sa vlastne o jednu z funkcií systému čiastočne autonómnej jazdy, pre ktorý Mercedes-Benz zavádza marketingové označenie Drive Pilot. Na udržiavanie odstupu a jazdného pruhu, ktoré poznáme už zo súčasnej triedy S (a mnohých ďalších modelov najrôznejších značiek), pridáva schopnosť prechodu z pruhu do pruhu.

Nerozhodne sa k tomu ale sám, napríklad keď dobehne pomalšie vozidlo a v ľavom pruhu je voľno. Vodič musí dať systému pokyn použitím smerových svetiel na dlhšie ako dve sekundy. Sústava kamier a radarových senzorov potom skontroluje okolie vozidla a ak vyhodnotí manéver ako bezpečný, trieda E prejde do súbežného jazdného pruhu. Active Lane Change Assist má pracovať v rýchlostiach 80 až 180 km/h, nie je teda určený pre použitie napríklad na viacprúdových komunikáciách v meste.

Prebiehajúce manéver môže vodič kedykoľvek prerušiť zásahom do riadenia alebo vypnutím funkcie Steering Pilot.

Podobnú schopnosť ako nová trieda E má elektromobil Tesla Model S. Získal ju v rámci aktualizácie firmware, ktorý vo vozidlách osadených potrebnými snímačmi aktivoval funkciu Autopilot.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY