vytisknout velikost písma Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Mercedes-Benz triedy E ponúkne systém nazvaný Active Lane Change Assist, ktorý v samočinnom režime vybaví aj prechádzanie z jedného jazdného pruhu do druhého.
Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Daimler pokračuje v dávkovaní informácií o novej generácii Mercedes triedy E, nesúcej kód W213. Po fotografiách interiéru tu máme infografiku, ktorá objasňuje fungovanie systému Active Lane Change Assist.

Jedná sa vlastne o jednu z funkcií systému čiastočne autonómnej jazdy, pre ktorý Mercedes-Benz zavádza marketingové označenie Drive Pilot. Na udržiavanie odstupu a jazdného pruhu, ktoré poznáme už zo súčasnej triedy S (a mnohých ďalších modelov najrôznejších značiek), pridáva schopnosť prechodu z pruhu do pruhu.

Nerozhodne sa k tomu ale sám, napríklad keď dobehne pomalšie vozidlo a v ľavom pruhu je voľno. Vodič musí dať systému pokyn použitím smerových svetiel na dlhšie ako dve sekundy. Sústava kamier a radarových senzorov potom skontroluje okolie vozidla a ak vyhodnotí manéver ako bezpečný, trieda E prejde do súbežného jazdného pruhu. Active Lane Change Assist má pracovať v rýchlostiach 80 až 180 km/h, nie je teda určený pre použitie napríklad na viacprúdových komunikáciách v meste.

Prebiehajúce manéver môže vodič kedykoľvek prerušiť zásahom do riadenia alebo vypnutím funkcie Steering Pilot.

Podobnú schopnosť ako nová trieda E má elektromobil Tesla Model S. Získal ju v rámci aktualizácie firmware, ktorý vo vozidlách osadených potrebnými snímačmi aktivoval funkciu Autopilot.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY