vytisknout velikost písma Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Mercedes-Benz triedy E ponúkne systém nazvaný Active Lane Change Assist, ktorý v samočinnom režime vybaví aj prechádzanie z jedného jazdného pruhu do druhého.
Ďalšie auto s „autopilotom“? Nová trieda E sama zvládne zmenu pruhu

Daimler pokračuje v dávkovaní informácií o novej generácii Mercedes triedy E, nesúcej kód W213. Po fotografiách interiéru tu máme infografiku, ktorá objasňuje fungovanie systému Active Lane Change Assist.

Jedná sa vlastne o jednu z funkcií systému čiastočne autonómnej jazdy, pre ktorý Mercedes-Benz zavádza marketingové označenie Drive Pilot. Na udržiavanie odstupu a jazdného pruhu, ktoré poznáme už zo súčasnej triedy S (a mnohých ďalších modelov najrôznejších značiek), pridáva schopnosť prechodu z pruhu do pruhu.

Nerozhodne sa k tomu ale sám, napríklad keď dobehne pomalšie vozidlo a v ľavom pruhu je voľno. Vodič musí dať systému pokyn použitím smerových svetiel na dlhšie ako dve sekundy. Sústava kamier a radarových senzorov potom skontroluje okolie vozidla a ak vyhodnotí manéver ako bezpečný, trieda E prejde do súbežného jazdného pruhu. Active Lane Change Assist má pracovať v rýchlostiach 80 až 180 km/h, nie je teda určený pre použitie napríklad na viacprúdových komunikáciách v meste.

Prebiehajúce manéver môže vodič kedykoľvek prerušiť zásahom do riadenia alebo vypnutím funkcie Steering Pilot.

Podobnú schopnosť ako nová trieda E má elektromobil Tesla Model S. Získal ju v rámci aktualizácie firmware, ktorý vo vozidlách osadených potrebnými snímačmi aktivoval funkciu Autopilot.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY