vytisknout velikost písma Ďalšia ukážka hlavných výhod elektrických áut: Tesla to natrela všetkým

Rýchla akcelerácia je jednou z hlavných výhod elektrického pohonu. Tesla to dokázala už mnohokrát. Nedávno porazila Ferrari 488 GTB, Porsche 911 Turbo S alebo McLaren 570 GT.
Ďalšia ukážka hlavných výhod elektrických áut: Tesla to natrela všetkým

Elektrické automobily majú veľa nevýhod, ale pokiaľ ide o krátkodobú akceleráciu z miesta, ani tí najväčší odporcovia tohto druhu pohonu nemôžu spochybniť, že práve toto je jedna z hlavných predností elektromobilov. Dokonca aj obyčajné elektrické modely VW Golf sa môžu dostať z miesta tak rýchlo, že väčšina áut nechajú za sebou. A ak do auta vložíte množstvo výkonných elektromotorov, bude ťažké nájsť svojich súperov aj medzi superšporami. Tesla toto dokázala už mnohokrát a ďalší dôkaz priniesol drag race dvanástich áut naraz.

Kolegovia z magazínu Motor Trend sa od roku 2011 bavia tým, že raz za rok vezmú čo najviac zaujímavých automobilov aktuálnej produkcie, postavia ich vedľa seba a skúšajú, ktoré z daných áut zvládne najrýchlejší šprint na štvrtinu míle. Je to veľmi veľkolepá show, predchádzajúce roky sa tu predstavilo už množstvo modelov. No posledné vydanie siedmeho vydania prinieslo malú revolúciu. Na štart sa postavilo aj elektrické auto.

Konkrétne to bol model Tesla Model S P100D. Ten si zmeral sily s autami typu Ferrari 488 GTB, McLaren 570 GT, Porsche 911 Turbo S alebo Chevrolet Camaro ZL1 1LE a všetky aj porazil. Keby sa meralo zrýchlenie na dlhšej dráhe, na Porsche a Ferrari by Tesla zrejme nestačila, ale na štvrť míle im s časom 10,5 s ušla. Motor Trend sám opísal elektrické vozidlo USA ako najrýchlejšie sa zrýchľujúce vozidlo, ktoré sa vôbec testovalo v celej histórii časopisu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY