vytisknout velikost písma Ďalšia séria testov IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s najhorším výsledkom

Organizácia IIHS vydala výsledky najnovšej série nárazových testov, v ktorých bolo preverených celkom jedenásť modelov. Náraz s malým presadením zvládol s najlepším ohodnotením ako jediný Mini Countryman. Chevrolet Volt, Ford C-Max Hybrid, Mitsubishi Lancer a Scion FR-S (Subaru BRZ) majú v tabuľke zapísané Acceptable, teda druhé najlepšie hodnotenie. Fiat 500L, Nissan Juke, Nissan Leaf a Mazda 5 naopak podľa IIHS ponúkajú pri podobnom náraze len veľmi slabú ochranu.

Všetky skúšané exempláre nájdete na priložených videách. Celkovo najlepšie uspel Chevrolet Volt, ktorý si nakoniec odniesol maximálne hodnotenie Top Safety Pick +. C-Max Hybrid, Countryman, Lancer a trojčatá okolo Subaru BRZ majú známku Top Safety Pick, čo znamená, že ide o bezpečné autá, ktorá ale neponúka elektronické bezpečnostné systémy.

Veľké problémy s nárazom s malým presadením má Fiat 500L, Nissan Juke, Mazda 5 a Nissan Leaf. U japonského elektromobilu IIHS uvádza, že počas nárazu došlo k zmenšeniu priestoru pre nohy až o 41 cm.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY