vytisknout velikost písma Ďalšia séria testov IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s najhorším výsledkom

Organizácia IIHS vydala výsledky najnovšej série nárazových testov, v ktorých bolo preverených celkom jedenásť modelov. Náraz s malým presadením zvládol s najlepším ohodnotením ako jediný Mini Countryman. Chevrolet Volt, Ford C-Max Hybrid, Mitsubishi Lancer a Scion FR-S (Subaru BRZ) majú v tabuľke zapísané Acceptable, teda druhé najlepšie hodnotenie. Fiat 500L, Nissan Juke, Nissan Leaf a Mazda 5 naopak podľa IIHS ponúkajú pri podobnom náraze len veľmi slabú ochranu.

Všetky skúšané exempláre nájdete na priložených videách. Celkovo najlepšie uspel Chevrolet Volt, ktorý si nakoniec odniesol maximálne hodnotenie Top Safety Pick +. C-Max Hybrid, Countryman, Lancer a trojčatá okolo Subaru BRZ majú známku Top Safety Pick, čo znamená, že ide o bezpečné autá, ktorá ale neponúka elektronické bezpečnostné systémy.

Veľké problémy s nárazom s malým presadením má Fiat 500L, Nissan Juke, Mazda 5 a Nissan Leaf. U japonského elektromobilu IIHS uvádza, že počas nárazu došlo k zmenšeniu priestoru pre nohy až o 41 cm.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY