vytisknout velikost písma Ďalšia séria testov Euro NCAP: GLA to má za päť, Aygo a Twingo za štyri

Euro NCAP zverejnil výsledky najnovších testov, v ktorých sa okrem iného predstavila aj nová generácia Renaultu Twingo. Tá síce neprepadla, ale na päťhviezdičkové hodnotenie nedosiahla. Rovnako ako napríklad nová Toyota Aygo dostal malý francúzsky hatchback štyri hviezdy.

Za ochranu dospelých osôb získalo Twingo 78%, za ochranu detí 81%, ochrana chodcov skončila na 68% a za bezpečnostných asistentov si Twingo vyslúžilo 56%. Pretože má francúzska novinka pomerne krátku prednú časť a motor uložený vzadu, došlo pri náraze k posunu pedálov. Problémy potom robil aj náraz na stĺp, kde sa údajne prejavila snaha o čo najnižšiu hmotnosť, kvôli ktorej nie sú výstuhy dverí dostatočne pevné.

Spolu s Twingom sa predstavilo v testoch aj Berlingo, ktoré nakoniec získalo iba tri hviezdy, Mercedes-Benz GLA (odniesol si očakávaných päť hviezd), Nissan e-NV200 Evalia to má taktiež za tri hviezdy a konečne sa dostalo aj na už spomínanú Toyotu Aygo. Tá dostala rovnako ako nový Renault štyri hviezdy.

Konkrétne za ochranu dospelých osôb aj detí má zhodne 80%, za ochranu chodcov 62% a bezpečnostné systémy hodnotí Euro NCAP na 56%. Videá zo všetkých nových testov nájdete nižšie.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY