vytisknout velikost písma Ďalšia séria testov Euro NCAP: GLA to má za päť, Aygo a Twingo za štyri

Euro NCAP zverejnil výsledky najnovších testov, v ktorých sa okrem iného predstavila aj nová generácia Renaultu Twingo. Tá síce neprepadla, ale na päťhviezdičkové hodnotenie nedosiahla. Rovnako ako napríklad nová Toyota Aygo dostal malý francúzsky hatchback štyri hviezdy.

Za ochranu dospelých osôb získalo Twingo 78%, za ochranu detí 81%, ochrana chodcov skončila na 68% a za bezpečnostných asistentov si Twingo vyslúžilo 56%. Pretože má francúzska novinka pomerne krátku prednú časť a motor uložený vzadu, došlo pri náraze k posunu pedálov. Problémy potom robil aj náraz na stĺp, kde sa údajne prejavila snaha o čo najnižšiu hmotnosť, kvôli ktorej nie sú výstuhy dverí dostatočne pevné.

Spolu s Twingom sa predstavilo v testoch aj Berlingo, ktoré nakoniec získalo iba tri hviezdy, Mercedes-Benz GLA (odniesol si očakávaných päť hviezd), Nissan e-NV200 Evalia to má taktiež za tri hviezdy a konečne sa dostalo aj na už spomínanú Toyotu Aygo. Tá dostala rovnako ako nový Renault štyri hviezdy.

Konkrétne za ochranu dospelých osôb aj detí má zhodne 80%, za ochranu chodcov 62% a bezpečnostné systémy hodnotí Euro NCAP na 56%. Videá zo všetkých nových testov nájdete nižšie.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY