vytisknout velikost písma Ďalšia Lada prešla radikálnym tuningom. Výsledok? 400 koní

Ďalšia Lada prešla radikálnym tuningom. Výsledok? 400 koní

Nie je to tak dávno, čo sme vám ukazovali Žiguli s technikou prevzatou zo Subaru WRX STI. Výsledný špeciál dostal 226 kW (307 k) a schopnosť došprintovať na stovku za 4,1 s. Dnes môžeme ponúknuť ďalší podobný prípad. Jeho základom je Lada 2104, do ktorej bola pre zmenu nasadená technika z Nissanu Silvia. Vďaka ďalším úpravám sa tak toto biele kombi dostalo na 400 koní.

Základ automobilu je samozrejme kompletne celý prepracovaný. Motor pochádza z Nissanu Silvia S13 a vyladený bol na už spomínaných 400 koní. Všetky zmeny sú ale zamaskované tak, že vlastne potenciál tejto Lady nakoniec prezrádzajú iba sedemnásťpalcové kolesá a veľký výfuk.

Výkon 400 koní s takýmto autom samozrejme poriadne zacvičí. Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 4,6 s a šprint na štvrť míle je minulosťou za 12,3 s. Keď zaspomíname na veľký drag race magazínu Motor Trend, zistíme, že by sa táto Lada pohybovala so svojím časom na úrovni BMW M4, BMW i8 alebo Alfu Romeo 4C by už porazila.

Untitled 13.jpgUntitled 11.jpgUntitled 3.jpgUntitled 5.jpgUntitled 7.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY