vytisknout velikost písma Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Na problém upozornili novinári z Talianska a Španielska.
Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Jeep má opäť problém udržať sa so všetkými štyrmi kolesami na zemi. SUV Jeep Renegade sa pri prudkom brzdení stavia na predné. Na problém upozornili už v roku 2015 španielski novinári z webu km77.com. Jeep tvrdil, že išlo o problém testovaného predsériového kusu, ale Španielom sa podarilo to isté zopakovať s inými vozidlami Renegade aj neskôr, aj keď zadná náprava sa už nezdvíhala tak výrazne. To, že je to výrazný problém, sa môžete presvedčiť na titulnom videu.

Zdalo sa, že bol problém nakoniec vyriešený, ale teraz na neho znova upozornili novinári z talianskeho magazínu HDMotori.it, ktorí podrobili Jeep Renegade nezávislému testu vrátane skúšky brzdenia. Posuňte si video na čas približne 9:40:

Auto síce nevyzerá počas manévru nijako nestabilne, ale zdvíhanie zadnej nápravy do vzduchu pri prudkom brzdení je prinajmenšom zvláštne. Ako asi tušíte, kolesá, ktoré nie sú v kontakte z vozovkou, nebrzdia... Podobný problém odhalili nemeckí novinári v roku 2015 v novom Renaulte Espace a s nadľahčovaním zadnej nápravy pri prudkom brzdení sa potýkali aj sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Francúzske automobilky ale vozidlá upravili, akonáhle sa na problém prišlo.

Značka Jeep, patriaca do koncernu FCA Fiat-Chrysler, riešila nestabilitu pri krízových manévroch ešte nedávno. Nová generácia SUV Jeep Grand Cherokee zlyhala v tzv. losom teste, kedy sa vozidlo pri prudkom vyhýbacom manévri takmer prevrátilo:

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY