vytisknout velikost písma Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Na problém upozornili novinári z Talianska a Španielska.
Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Jeep má opäť problém udržať sa so všetkými štyrmi kolesami na zemi. SUV Jeep Renegade sa pri prudkom brzdení stavia na predné. Na problém upozornili už v roku 2015 španielski novinári z webu km77.com. Jeep tvrdil, že išlo o problém testovaného predsériového kusu, ale Španielom sa podarilo to isté zopakovať s inými vozidlami Renegade aj neskôr, aj keď zadná náprava sa už nezdvíhala tak výrazne. To, že je to výrazný problém, sa môžete presvedčiť na titulnom videu.

Zdalo sa, že bol problém nakoniec vyriešený, ale teraz na neho znova upozornili novinári z talianskeho magazínu HDMotori.it, ktorí podrobili Jeep Renegade nezávislému testu vrátane skúšky brzdenia. Posuňte si video na čas približne 9:40:

Auto síce nevyzerá počas manévru nijako nestabilne, ale zdvíhanie zadnej nápravy do vzduchu pri prudkom brzdení je prinajmenšom zvláštne. Ako asi tušíte, kolesá, ktoré nie sú v kontakte z vozovkou, nebrzdia... Podobný problém odhalili nemeckí novinári v roku 2015 v novom Renaulte Espace a s nadľahčovaním zadnej nápravy pri prudkom brzdení sa potýkali aj sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Francúzske automobilky ale vozidlá upravili, akonáhle sa na problém prišlo.

Značka Jeep, patriaca do koncernu FCA Fiat-Chrysler, riešila nestabilitu pri krízových manévroch ešte nedávno. Nová generácia SUV Jeep Grand Cherokee zlyhala v tzv. losom teste, kedy sa vozidlo pri prudkom vyhýbacom manévri takmer prevrátilo:

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY