vytisknout velikost písma Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Na problém upozornili novinári z Talianska a Španielska.
Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Jeep má opäť problém udržať sa so všetkými štyrmi kolesami na zemi. SUV Jeep Renegade sa pri prudkom brzdení stavia na predné. Na problém upozornili už v roku 2015 španielski novinári z webu km77.com. Jeep tvrdil, že išlo o problém testovaného predsériového kusu, ale Španielom sa podarilo to isté zopakovať s inými vozidlami Renegade aj neskôr, aj keď zadná náprava sa už nezdvíhala tak výrazne. To, že je to výrazný problém, sa môžete presvedčiť na titulnom videu.

Zdalo sa, že bol problém nakoniec vyriešený, ale teraz na neho znova upozornili novinári z talianskeho magazínu HDMotori.it, ktorí podrobili Jeep Renegade nezávislému testu vrátane skúšky brzdenia. Posuňte si video na čas približne 9:40:

Auto síce nevyzerá počas manévru nijako nestabilne, ale zdvíhanie zadnej nápravy do vzduchu pri prudkom brzdení je prinajmenšom zvláštne. Ako asi tušíte, kolesá, ktoré nie sú v kontakte z vozovkou, nebrzdia... Podobný problém odhalili nemeckí novinári v roku 2015 v novom Renaulte Espace a s nadľahčovaním zadnej nápravy pri prudkom brzdení sa potýkali aj sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Francúzske automobilky ale vozidlá upravili, akonáhle sa na problém prišlo.

Značka Jeep, patriaca do koncernu FCA Fiat-Chrysler, riešila nestabilitu pri krízových manévroch ešte nedávno. Nová generácia SUV Jeep Grand Cherokee zlyhala v tzv. losom teste, kedy sa vozidlo pri prudkom vyhýbacom manévri takmer prevrátilo:

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY