vytisknout velikost písma Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Na problém upozornili novinári z Talianska a Španielska.
Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Jeep má opäť problém udržať sa so všetkými štyrmi kolesami na zemi. SUV Jeep Renegade sa pri prudkom brzdení stavia na predné. Na problém upozornili už v roku 2015 španielski novinári z webu km77.com. Jeep tvrdil, že išlo o problém testovaného predsériového kusu, ale Španielom sa podarilo to isté zopakovať s inými vozidlami Renegade aj neskôr, aj keď zadná náprava sa už nezdvíhala tak výrazne. To, že je to výrazný problém, sa môžete presvedčiť na titulnom videu.

Zdalo sa, že bol problém nakoniec vyriešený, ale teraz na neho znova upozornili novinári z talianskeho magazínu HDMotori.it, ktorí podrobili Jeep Renegade nezávislému testu vrátane skúšky brzdenia. Posuňte si video na čas približne 9:40:

Auto síce nevyzerá počas manévru nijako nestabilne, ale zdvíhanie zadnej nápravy do vzduchu pri prudkom brzdení je prinajmenšom zvláštne. Ako asi tušíte, kolesá, ktoré nie sú v kontakte z vozovkou, nebrzdia... Podobný problém odhalili nemeckí novinári v roku 2015 v novom Renaulte Espace a s nadľahčovaním zadnej nápravy pri prudkom brzdení sa potýkali aj sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Francúzske automobilky ale vozidlá upravili, akonáhle sa na problém prišlo.

Značka Jeep, patriaca do koncernu FCA Fiat-Chrysler, riešila nestabilitu pri krízových manévroch ešte nedávno. Nová generácia SUV Jeep Grand Cherokee zlyhala v tzv. losom teste, kedy sa vozidlo pri prudkom vyhýbacom manévri takmer prevrátilo:

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY