vytisknout velikost písma Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Na problém upozornili novinári z Talianska a Španielska.
Ďalšia hanba pre Jeep. SUV Renegade sa pri brzdení stavia na predné

Jeep má opäť problém udržať sa so všetkými štyrmi kolesami na zemi. SUV Jeep Renegade sa pri prudkom brzdení stavia na predné. Na problém upozornili už v roku 2015 španielski novinári z webu km77.com. Jeep tvrdil, že išlo o problém testovaného predsériového kusu, ale Španielom sa podarilo to isté zopakovať s inými vozidlami Renegade aj neskôr, aj keď zadná náprava sa už nezdvíhala tak výrazne. To, že je to výrazný problém, sa môžete presvedčiť na titulnom videu.

Zdalo sa, že bol problém nakoniec vyriešený, ale teraz na neho znova upozornili novinári z talianskeho magazínu HDMotori.it, ktorí podrobili Jeep Renegade nezávislému testu vrátane skúšky brzdenia. Posuňte si video na čas približne 9:40:

Auto síce nevyzerá počas manévru nijako nestabilne, ale zdvíhanie zadnej nápravy do vzduchu pri prudkom brzdení je prinajmenšom zvláštne. Ako asi tušíte, kolesá, ktoré nie sú v kontakte z vozovkou, nebrzdia... Podobný problém odhalili nemeckí novinári v roku 2015 v novom Renaulte Espace a s nadľahčovaním zadnej nápravy pri prudkom brzdení sa potýkali aj sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Francúzske automobilky ale vozidlá upravili, akonáhle sa na problém prišlo.

Značka Jeep, patriaca do koncernu FCA Fiat-Chrysler, riešila nestabilitu pri krízových manévroch ešte nedávno. Nová generácia SUV Jeep Grand Cherokee zlyhala v tzv. losom teste, kedy sa vozidlo pri prudkom vyhýbacom manévri takmer prevrátilo:

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY