vytisknout velikost písma Ďalší prípad auta ovládaného hackermi. Tentoraz pomocou SMS

Ďalší prípad auta ovládaného hackermi. Tentoraz pomocou SMS

V krátkej dobe sa objavil tretí prípad, keď sa na diaľku podarilo aspoň čiastočne prevziať kontrolu nad niektorými funkciami automobilu. Najhoršie na tom bol Jeep Cherokee, kde sa podarilo ovládnuť prakticky všetko vrátane motora, ale ani Tesla Model S neodolala čiastočnému napadnutiu. Tretí prípad sa týka Chevroletu Corvette. Aj keď, ako sa to vezme.

Výskumníci z University of California totiž priamo nevyužili auto ako také, ale do auta sa dostali cez zariadenie pripojené do diagnostickej zásuvky. Takéto zariadenia sú na trhu rôzne a väčšinou zariadia používateľom prístup k dátam z palubného počítača, ktoré môžu následne čítať cez smartfón a nejakú aplikáciu. Teda vzdialene.

Ako príklad môžeme uviesť napríklad Metromile, čo je systém, ktorý práve vďaka takému zariadenie monitoruje pohyb vozidla, zákazníkom počíta prejdené kilometre a tí potom platia poistenie len podľa toho, koľko reálne najazdia.

Diagnostickú zásuvku (OBD-II) nájdeme takmer v každom automobile, výskumníci demonštrovali túto vec na staršom Chevrolete Corvette. Vďaka zariadeniu sa podarilo cez SMS správy zapnúť stierače a v nízkych rýchlostiach tiež aktivovať brzdy alebo ich naopak deaktivovať. Problém to nie je tak veľký, ako v Jeepe Cherokee, respektíve systéme Uconnect, ale je to prípadne pre hackerov ďalšia možnosť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY