vytisknout velikost písma Ďalší prípad auta ovládaného hackermi. Tentoraz pomocou SMS

Ďalší prípad auta ovládaného hackermi. Tentoraz pomocou SMS

V krátkej dobe sa objavil tretí prípad, keď sa na diaľku podarilo aspoň čiastočne prevziať kontrolu nad niektorými funkciami automobilu. Najhoršie na tom bol Jeep Cherokee, kde sa podarilo ovládnuť prakticky všetko vrátane motora, ale ani Tesla Model S neodolala čiastočnému napadnutiu. Tretí prípad sa týka Chevroletu Corvette. Aj keď, ako sa to vezme.

Výskumníci z University of California totiž priamo nevyužili auto ako také, ale do auta sa dostali cez zariadenie pripojené do diagnostickej zásuvky. Takéto zariadenia sú na trhu rôzne a väčšinou zariadia používateľom prístup k dátam z palubného počítača, ktoré môžu následne čítať cez smartfón a nejakú aplikáciu. Teda vzdialene.

Ako príklad môžeme uviesť napríklad Metromile, čo je systém, ktorý práve vďaka takému zariadenie monitoruje pohyb vozidla, zákazníkom počíta prejdené kilometre a tí potom platia poistenie len podľa toho, koľko reálne najazdia.

Diagnostickú zásuvku (OBD-II) nájdeme takmer v každom automobile, výskumníci demonštrovali túto vec na staršom Chevrolete Corvette. Vďaka zariadeniu sa podarilo cez SMS správy zapnúť stierače a v nízkych rýchlostiach tiež aktivovať brzdy alebo ich naopak deaktivovať. Problém to nie je tak veľký, ako v Jeepe Cherokee, respektíve systéme Uconnect, ale je to prípadne pre hackerov ďalšia možnosť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY