vytisknout velikost písma Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Vodiči nechcú používať veľa vecí, ktoré považujeme v dnešných autách za samozrejmosť. Rozptyľuje ich to.
Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Čo vlastne človek potrebuje v aute? Klimatizáciu? Elektrické okná? Rádio? Palubný počítač? Tempomat? A čo viac? Dobre, možno vyhrievané sedačky. Lenže dnes výrobcovia pchajú do áut veci, o ktorých si myslia, že ich zákazníci vyžadujú, ale v skutočnosti ich takmer nikto nepoužíva. Vyplýva to z prieskumu JD Power.

Podľa JD Power každý piaty majiteľ nového auta nevyužíva dostupnú výbavu (predovšetkým tú spojenú so zábavným systémom vozidla) ani z polovice. Pre adaptáciu na nové systémy v aute je vraj kľúčová doba prvých troch mesiacov.

Ak sa vodič nenaučí systémy používať v tejto dobe, s veľkou pravdepodobnosťou ich potom už vo svojom aute nebude používať nikdy. Najmenej obľúbenou funkciou je vyhľadávanie reštaurácií a benzíniek pozdĺž trasy, čo nepoužilo 43% majiteľov. Na druhom mieste je možnosť urobiť z auta Wi-Fi hotspot, čo nevyužíva 38% ľudí, ktorých vozidlo takou funkciou disponuje.

Zaujímavosťou je, že 35% ľudí nepoužíva automatické parkovanie. Otázka je, ako sa potom budú ľudia stavať k funkcii samočinnej jazdy, keď nenechajú auto ani zaparkovať.

Aj generácia mladých vodičov, ktorá už si bez iPhonu nedôjde ani na záchod, používa na vyhľadávanie radšej svoj telefón ako systémy vo vozidle. Podľa JD Power je to logické, keď vodič už "chytrý" telefón s podobnými funkciami má, že ich potom nechce využívať v aute alebo za ne nechce platiť.

Funkcie spojené so zábavným systém vozidla a s konektivitou tak prekvapivo príliš využívané nie sú. Naproti tomu ľudia používajú alebo vítajú systémy zvyšujúce bezpečnosť. Medzi najvyužívanejšie patrí stráženie mŕtvych uhlov, klasický parkovací asistent a systém núdzového brzdenia.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY