vytisknout velikost písma Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Vodiči nechcú používať veľa vecí, ktoré považujeme v dnešných autách za samozrejmosť. Rozptyľuje ich to.
Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Čo vlastne človek potrebuje v aute? Klimatizáciu? Elektrické okná? Rádio? Palubný počítač? Tempomat? A čo viac? Dobre, možno vyhrievané sedačky. Lenže dnes výrobcovia pchajú do áut veci, o ktorých si myslia, že ich zákazníci vyžadujú, ale v skutočnosti ich takmer nikto nepoužíva. Vyplýva to z prieskumu JD Power.

Podľa JD Power každý piaty majiteľ nového auta nevyužíva dostupnú výbavu (predovšetkým tú spojenú so zábavným systémom vozidla) ani z polovice. Pre adaptáciu na nové systémy v aute je vraj kľúčová doba prvých troch mesiacov.

Ak sa vodič nenaučí systémy používať v tejto dobe, s veľkou pravdepodobnosťou ich potom už vo svojom aute nebude používať nikdy. Najmenej obľúbenou funkciou je vyhľadávanie reštaurácií a benzíniek pozdĺž trasy, čo nepoužilo 43% majiteľov. Na druhom mieste je možnosť urobiť z auta Wi-Fi hotspot, čo nevyužíva 38% ľudí, ktorých vozidlo takou funkciou disponuje.

Zaujímavosťou je, že 35% ľudí nepoužíva automatické parkovanie. Otázka je, ako sa potom budú ľudia stavať k funkcii samočinnej jazdy, keď nenechajú auto ani zaparkovať.

Aj generácia mladých vodičov, ktorá už si bez iPhonu nedôjde ani na záchod, používa na vyhľadávanie radšej svoj telefón ako systémy vo vozidle. Podľa JD Power je to logické, keď vodič už "chytrý" telefón s podobnými funkciami má, že ich potom nechce využívať v aute alebo za ne nechce platiť.

Funkcie spojené so zábavným systém vozidla a s konektivitou tak prekvapivo príliš využívané nie sú. Naproti tomu ľudia používajú alebo vítajú systémy zvyšujúce bezpečnosť. Medzi najvyužívanejšie patrí stráženie mŕtvych uhlov, klasický parkovací asistent a systém núdzového brzdenia.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY