vytisknout velikost písma Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Vodiči nechcú používať veľa vecí, ktoré považujeme v dnešných autách za samozrejmosť. Rozptyľuje ich to.
Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Čo vlastne človek potrebuje v aute? Klimatizáciu? Elektrické okná? Rádio? Palubný počítač? Tempomat? A čo viac? Dobre, možno vyhrievané sedačky. Lenže dnes výrobcovia pchajú do áut veci, o ktorých si myslia, že ich zákazníci vyžadujú, ale v skutočnosti ich takmer nikto nepoužíva. Vyplýva to z prieskumu JD Power.

Podľa JD Power každý piaty majiteľ nového auta nevyužíva dostupnú výbavu (predovšetkým tú spojenú so zábavným systémom vozidla) ani z polovice. Pre adaptáciu na nové systémy v aute je vraj kľúčová doba prvých troch mesiacov.

Ak sa vodič nenaučí systémy používať v tejto dobe, s veľkou pravdepodobnosťou ich potom už vo svojom aute nebude používať nikdy. Najmenej obľúbenou funkciou je vyhľadávanie reštaurácií a benzíniek pozdĺž trasy, čo nepoužilo 43% majiteľov. Na druhom mieste je možnosť urobiť z auta Wi-Fi hotspot, čo nevyužíva 38% ľudí, ktorých vozidlo takou funkciou disponuje.

Zaujímavosťou je, že 35% ľudí nepoužíva automatické parkovanie. Otázka je, ako sa potom budú ľudia stavať k funkcii samočinnej jazdy, keď nenechajú auto ani zaparkovať.

Aj generácia mladých vodičov, ktorá už si bez iPhonu nedôjde ani na záchod, používa na vyhľadávanie radšej svoj telefón ako systémy vo vozidle. Podľa JD Power je to logické, keď vodič už "chytrý" telefón s podobnými funkciami má, že ich potom nechce využívať v aute alebo za ne nechce platiť.

Funkcie spojené so zábavným systém vozidla a s konektivitou tak prekvapivo príliš využívané nie sú. Naproti tomu ľudia používajú alebo vítajú systémy zvyšujúce bezpečnosť. Medzi najvyužívanejšie patrí stráženie mŕtvych uhlov, klasický parkovací asistent a systém núdzového brzdenia.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY