vytisknout velikost písma Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Vodiči nechcú používať veľa vecí, ktoré považujeme v dnešných autách za samozrejmosť. Rozptyľuje ich to.
Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Čo vlastne človek potrebuje v aute? Klimatizáciu? Elektrické okná? Rádio? Palubný počítač? Tempomat? A čo viac? Dobre, možno vyhrievané sedačky. Lenže dnes výrobcovia pchajú do áut veci, o ktorých si myslia, že ich zákazníci vyžadujú, ale v skutočnosti ich takmer nikto nepoužíva. Vyplýva to z prieskumu JD Power.

Podľa JD Power každý piaty majiteľ nového auta nevyužíva dostupnú výbavu (predovšetkým tú spojenú so zábavným systémom vozidla) ani z polovice. Pre adaptáciu na nové systémy v aute je vraj kľúčová doba prvých troch mesiacov.

Ak sa vodič nenaučí systémy používať v tejto dobe, s veľkou pravdepodobnosťou ich potom už vo svojom aute nebude používať nikdy. Najmenej obľúbenou funkciou je vyhľadávanie reštaurácií a benzíniek pozdĺž trasy, čo nepoužilo 43% majiteľov. Na druhom mieste je možnosť urobiť z auta Wi-Fi hotspot, čo nevyužíva 38% ľudí, ktorých vozidlo takou funkciou disponuje.

Zaujímavosťou je, že 35% ľudí nepoužíva automatické parkovanie. Otázka je, ako sa potom budú ľudia stavať k funkcii samočinnej jazdy, keď nenechajú auto ani zaparkovať.

Aj generácia mladých vodičov, ktorá už si bez iPhonu nedôjde ani na záchod, používa na vyhľadávanie radšej svoj telefón ako systémy vo vozidle. Podľa JD Power je to logické, keď vodič už "chytrý" telefón s podobnými funkciami má, že ich potom nechce využívať v aute alebo za ne nechce platiť.

Funkcie spojené so zábavným systém vozidla a s konektivitou tak prekvapivo príliš využívané nie sú. Naproti tomu ľudia používajú alebo vítajú systémy zvyšujúce bezpečnosť. Medzi najvyužívanejšie patrí stráženie mŕtvych uhlov, klasický parkovací asistent a systém núdzového brzdenia.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY