vytisknout velikost písma Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Vodiči nechcú používať veľa vecí, ktoré považujeme v dnešných autách za samozrejmosť. Rozptyľuje ich to.
Ďalší prieskum potvrdil, že moderná výbava väčšiny áut je úplne zbytočná

Čo vlastne človek potrebuje v aute? Klimatizáciu? Elektrické okná? Rádio? Palubný počítač? Tempomat? A čo viac? Dobre, možno vyhrievané sedačky. Lenže dnes výrobcovia pchajú do áut veci, o ktorých si myslia, že ich zákazníci vyžadujú, ale v skutočnosti ich takmer nikto nepoužíva. Vyplýva to z prieskumu JD Power.

Podľa JD Power každý piaty majiteľ nového auta nevyužíva dostupnú výbavu (predovšetkým tú spojenú so zábavným systémom vozidla) ani z polovice. Pre adaptáciu na nové systémy v aute je vraj kľúčová doba prvých troch mesiacov.

Ak sa vodič nenaučí systémy používať v tejto dobe, s veľkou pravdepodobnosťou ich potom už vo svojom aute nebude používať nikdy. Najmenej obľúbenou funkciou je vyhľadávanie reštaurácií a benzíniek pozdĺž trasy, čo nepoužilo 43% majiteľov. Na druhom mieste je možnosť urobiť z auta Wi-Fi hotspot, čo nevyužíva 38% ľudí, ktorých vozidlo takou funkciou disponuje.

Zaujímavosťou je, že 35% ľudí nepoužíva automatické parkovanie. Otázka je, ako sa potom budú ľudia stavať k funkcii samočinnej jazdy, keď nenechajú auto ani zaparkovať.

Aj generácia mladých vodičov, ktorá už si bez iPhonu nedôjde ani na záchod, používa na vyhľadávanie radšej svoj telefón ako systémy vo vozidle. Podľa JD Power je to logické, keď vodič už "chytrý" telefón s podobnými funkciami má, že ich potom nechce využívať v aute alebo za ne nechce platiť.

Funkcie spojené so zábavným systém vozidla a s konektivitou tak prekvapivo príliš využívané nie sú. Naproti tomu ľudia používajú alebo vítajú systémy zvyšujúce bezpečnosť. Medzi najvyužívanejšie patrí stráženie mŕtvych uhlov, klasický parkovací asistent a systém núdzového brzdenia.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY