vytisknout velikost písma Ďalší koncept na tému Audi Prologue je zdvihnutý hybridný Allroad

Ďalší koncept Audi Prologue tentoraz ide do ľahkého terénu s výkonom až 734 koní a s natáčaním zadnej nápravy.
Ďalší koncept na tému Audi Prologue je zdvihnutý hybridný Allroad
Zoznam kapitol
  1. Audi Prologue Allroad
  2. Fotogaléria: Audi Prologue Allroad

Tak, a budúcu generáciu Audi A6 máme kompletnú. Už sme tu mali Audi Prologue ako veľké kupé, nasledoval Prologue Avant v podobe kombi alebo skôr štýlového modelu shooting-brake a teraz prichádza prizdvihnutý poloterénny model Prologue Allroad.

audi (14).jpgaudi (26).jpgaudi (8).jpgModel Allroad zase posúva rad konceptov Prologue kúsok ďalej a to nie len výkonom. Budúca generácia Audi A6 je tak vlastne kompletne predstavená, aj keď do sériovej výroby sa ešte niekoľko detailov zmení

Audi predstaví koncept zdvihnutého Allroadu na autosalóne v Šanghaji a veľkým lákadlom bude nové poňatie interiéru s celkom tromi integrovanými dotykovými displejmi. Jeden je schovaný v paneli pred spolujazdcom a ten tak môže ovládať niektoré funkcie vozidla a zábavného systému.

Pod kapotou pracuje dvoma turbami prepĺňaný benzínový osemvalec 4.0 TFSI a k nemu je pripojený ešte elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky.

audi (12).jpgaudi (18).jpgaudi (33).jpgDvoma turbami preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI s elektromotorom má celkový výkon 734 koní. To je na mix medzi rodinným kombi a SUV celkom slušné, nie?

Celkový výkon hybridnej sústavy dosahuje v tomto prípade na pekných 540 kW (734 koní) a krútiaci moment na 900 Nm. Kým je Audi Prologue Allroad schopné zrýchliť na stovku za 3,5 sekundy, spotrebuje podľa normy NEDC len 2,4 litra na 100 km.

Akumulátor uložený vzadu pod podlahou má kapacitu 14,1 kWh a umožňuje vozidlu prejsť vzdialenosť až 54 km čisto na elektrinu. Batériu možno nabíjať aj bezdrôtovo.

Ešte sa sluší dodať, že Audi Prologue Allroad jazdí na adaptívnom vzduchovom podvozku a má nielen premenný prevod riadenia, ale aj aktívne natáčanie zadných kolies, čo má pomôcť stabilite a ovládateľnosti.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY