Automobilka Renault sa rozhodla zvolať viac ako 15 000 nových áut ešte pred tým, než ich pošle zákazníkom. Chce vykonať preskúšanie, či zodpovedajú emisným normám, najmä pokiaľ ide o emisie oxidov dusíka. Tie sa stali veľmi sledovanou veličinou po nedávnom škandále automobilky Volkswagen, pre ktorý sa vžilo označenie Dieselgate.
Laboratórne skúšky totiž ukázali, že systém filtrácie splodín dieselových motorov Renaultu nefunguje vo veľmi vysokých teplotách, ale ani v teplotách pod 17°C, informujú francúzske stránky rtl.fr. Zvolávacia akcia má tieto motory preveriť a prípadne upraviť. Nedávny nezávislý test ukázal, že motor 1.6 dCi v Renaulte Espace vypúšťa zhruba rovnaké emisie v reálnej prevádzke ako starý diesel pred zavedením noriem Euro.
Minulý týždeň boli tri administratívne budovy automobilky Renault pod veľkým tlakom, lebo do nich doslova vtrhli tímy vyšetrovateľov a zabavovali dokumenty a počítače. Išlo o akciu, ktorá mala odhaliť prípadnú vedomú manipuláciu s emisiami ako v prípade Volkswagenu. Zatiaľ sa ale Renaultu nepodarilo nič úmyselného preukázať.
V reakcii na vyšetrovanie klesla hodnota akcií Renaultu o takmer štvrtinu a automobilka stratila doslova cez noc hodnotu 3,3 miliardy eur.