vytisknout velikost písma Další Dieselgate? Renault svolá 15 000 dieselových aut kvůli emisím

Laboratorní zkoušky ukázaly, že systém filtrace zplodin nefunguje ve velmi vysokých teplotách, ale ani v teplotách pod 17° C.
Další Dieselgate? Renault svolá 15 000 dieselových aut kvůli emisím

Automobilka Renault sa rozhodla zvolať viac ako 15 000 nových áut ešte pred tým, než ich pošle zákazníkom. Chce vykonať preskúšanie, či zodpovedajú emisným normám, najmä pokiaľ ide o emisie oxidov dusíka. Tie sa stali veľmi sledovanou veličinou po nedávnom škandále automobilky Volkswagen, pre ktorý sa vžilo označenie Dieselgate.

Laboratórne skúšky totiž ukázali, že systém filtrácie splodín dieselových motorov Renaultu nefunguje vo veľmi vysokých teplotách, ale ani v teplotách pod 17°C, informujú francúzske stránky rtl.fr. Zvolávacia akcia má tieto motory preveriť a prípadne upraviť. Nedávny nezávislý test ukázal, že motor 1.6 dCi v Renaulte Espace vypúšťa zhruba rovnaké emisie v reálnej prevádzke ako starý diesel pred zavedením noriem Euro.

Minulý týždeň boli tri administratívne budovy automobilky Renault pod veľkým tlakom, lebo do nich doslova vtrhli tímy vyšetrovateľov a zabavovali dokumenty a počítače. Išlo o akciu, ktorá mala odhaliť prípadnú vedomú manipuláciu s emisiami ako v prípade Volkswagenu. Zatiaľ sa ale Renaultu nepodarilo nič úmyselného preukázať.

V reakcii na vyšetrovanie klesla hodnota akcií Renaultu o takmer štvrtinu a automobilka stratila doslova cez noc hodnotu 3,3 miliardy eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY