vytisknout velikost písma Ďalší dieselgate? Clio a Captur údajne prekračuje emisie o 300%

Renault Clio a Captur s naftovými motormi prekračujú emisie NOx. Nezávislý test ukázal prekročenie normy o viac ako 300%. Vyšetrovatelia podozrievajú Renault, že používa zakázaný softvér.
Ďalší dieselgate? Clio a Captur údajne prekračuje emisie o 300%

Tak to máme Dieselgate poradového čísla... Už ani nevieme, prestali sme to po Volkswagene, Nissane, Fiate, Opli, Citroëne a ďalších počítať. Do emisnej pasce sa teraz chytil Renault, ktorý je vo Francúzsku vyšetrovaný kvôli údajnému obchádzaniu emisných noriem Euro 5 a dokonca aj Euro 6 pri dieselových motorov niektorých modelov.

Podľa francúzskych vyšetrovateľov totiž naftový Renault Clio IV homologovaný podľa Euro 5 prekračoval v reálnej prevádzke emisie oxidov dusíka o 305%, naftový Renault Captur homologovaný podľa normy Euro 6 dokonca prekročil hodnoty NOx v reálnej prevádzke o 377% oproti tým, ktoré boli zistené v laboratóriu.

Ako píše francúzsky denník Liberation, vyšetrovatelia sa zaujímajú o to, či aj Renault používa nejaký skrytý softvér alebo zariadenie, ktoré by detekovalo meranie v laboratóriu a v reálnej prevádzke potom obmedzovalo alebo vypínalo dočisťovanie splodín. Vyšetrovatelia vykonali "záťah" v kanceláriách Renaultu už v januári, ale žiadne dôkazy o úmyselnom podvádzaní nenašli.

Renault mal problémy už skôr s motorom 1.6 dCi. Zistilo sa, že mal nastavené príliš úzke teplotné rozpätie pre aktiváciu emisného systému. Mimo tieto okolité teploty potom motor emisie nedočišťoval. Renault autá zvolal do servisov, prípadne ich upravil ešte pred odovzdaním zákazníkom. Model Espace potom dokonca pri jednom nezávislom teste vypustil 25x viac emisií NOx, než podľa ktorých bol homologizovaný.

Len pripomíname, automobilky môžu v Európe obmedziť alebo vypnúť riadenia emisií, ak to vyžaduje bezpečnosť prevádzky a posádky, prípadne ak sa jedná o ochranu motora pred poškodením. Napríklad Opel sa priznal, že jeho motory môžu pri vysokej rýchlosti na diaľnici obmedzovať emisné systémy práve kvôli bezpečnosti, ale ešte mu nebolo preukázané, že by vlastne konal v rozpore s normou.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY