vytisknout velikost písma Dacia uvádza Rapsódiu pre motor a orchester

Zoznámte sa s procesom výroby automobilov Dacia za doprovodu novej symfónie neznámeho autora...

Snahy o povýšenie sveta automobilu do pozície umenia sú staré takmer ako automobil sám a k dokonalosti ich priviedli futuristi počas prvých dvoch dekád minulého storočia. Tým to samozrejme neskončilo a obrazy či hudobné diela s danou témou sa objavovali aj neskôr. U nás je najznámejším príkladom legendárny Bugatti Step, ktorý Jaroslav Ježek napísal ako reakciu na prvú Veľkú cenu Československa, ktorú na brnenskom Masarykovom okruhu videl (alebo skôr počul ...) v roku 1930.

Výroba automobilu je svojím spôsobom umením. Dôkazom toho je aj rumunská Dacia, ktorá uvoľnila sedem a pol minúty dlhé video nazvané v preklade Rapsódia pre motor a orchester, v ktorom sú zostavené zábery z továrne vyrábajúce automobily Dacia spolu s orchestrálnou skladbou. Autora hudby nepoznáme, ale celkovo to pôsobí celkom zaujímavým dojmom, a za pozretie toto video skrátka stojí.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY