vytisknout velikost písma Dacia Sandero sa dočká športovej verzie. V Európe sa ale nebude predávať

Dacia Sandero sa dočká športovej verzie. V Európe sa ale nebude predávať

Keď môže byť športová Lada Kalina, prečo by nemohla byť športová aj Dacia. Možno nejako takto uvažovali ľudia z vedenia francúzskeho Renaultu pred tým, než odovzdali model Sandero divízii Renault Sport k úprave. Výsledok by mal prísť do predaja už budúci rok.

S informáciou prišiel britský Autocar, ktorému to potvrdil počas moskovského autosalónu šéf divízie Renault Sport Patrice Ratti. Ten však jedným dychom dodal, že novinka nedorazí na všetky trhy. Pre začiatok sa objaví v Rusku alebo v Brazílii. Európe sa de facto vyhne.

Čo bude pod kapotou, to Patrice Ratti neprezradil. Iba vylúčil inštaláciu niektorého z existujúcich motorov a zároveň dodal, že vďaka nízkej hmotnosti nebude pre Sandero RS potrebný taký výkon, aký ponúka napríklad Clio RS. Odhadovať v túto chvíľu bližšie parametre motora by bola čistá špekulácia. Pre predstavu preto len doplníme fakt, že najsilnejšou jednotkou v ruskej ponuke modelu Sandero je benzínová tisícšesťstovka s výkonom 75 kW (102 k).

Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť ešte nejakú dobu počkať.

Zdroj: Autocar

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY