vytisknout velikost písma Dacia Sandero R.S. je tu. A s ňou aj pick-up Duster Oroch

Sandero R.S. aj Duster Orochi majú z marketingových dôvodov logá Renaultu, ale vychádzajú z modelov, ktoré sa v našich končinách predávajú ako Dacie.
Dacia Sandero R.S. je tu. A s ňou aj pick-up Duster Oroch
Zoznam kapitol
  1. Dacia Sandero R.S. a Duster Oroch
  2. Fotogaléria: Dacia Sandero R.S. a Duster Oroch

Ešte pred niekoľkými rokmi neuveriteľná vec sa stala skutočnosťou. Je tu športová Dacia. Teda, ona sa zatiaľ volá Renault a bude sa vyrábať v Južnej Amerike exkluzívne pre miestny trh, ale stačí prehodiť logo a máte tú Daciu Sandero RS, ktorá by sa nestratila ani na našom trhu.

RENAULT (14).jpgRENAULT (15).jpgRENAULT (12).jpg
Sandero R.S. je prvý „Renault“ divízie R.S., ktorý sa bude vyrábať mimo Európy. K pohonu slúži pravdepodobne atmosférický dvojliter s výkonom 145 koní

Pre Renault je to tiež prvý model s označením RS vyrábaný mimo Európy. O pohon sa stará zatiaľ bližšie nešpecifikovaný motor 2,0 l s výkonom 145 koní, ale sedliacky rozum napovedá, že by sa malo jednať o atmosférický radový štvorvalec spaľujúce benzín.

Silu prenáša na predné kolesá šesťstupňová manuálna prevodovka a radikálnych úprav sa dočkalo riadenie, podvozok, brzdy a aj program ESP. Ťažko povedať, ako to bude s Daciou Sandero R.S. u nás, ale nemožno sa ubrániť dojmu, že by to mohlo byť celkom zábavné auto.

Ďalšou novinkou je päťmiestny štvordverový pick-up Dacia Duster Orochi, tu opäť pomenovaný ako Renault. Vlastne až po hranu zadných dverí je to klasický Duster, potom nasleduje predĺžená časť karosérie s otvorenou korbou.

RENAULT (2).jpgRENAULT (1).jpgRENAULT (5).jpgDuster Orochi má slúžiť nielen ako pracovné auto, ale aj ako doplnok a svojím spôsobom aj štýlovka. Takisto dostane dvojlitrový motor

Technické parametre Duster Orochi ale ešte známe nie sú. Vie sa len to, že spadá do kategórie pick-upov s nosnosťou od pol do jednej tony a že má tiež dvojlitrový motor.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY