vytisknout velikost písma Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Druhá generácia veľkého auta za málo peňazí dnes oficiálne vstúpila na náš trh. Nahrádza tak obchodne najúspešnejší model Dacie v SR.
Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Oddnes je na slovenskom trhu oficiálne v ponuke Dacia Logan MCV druhej generácii. Oproti doterajšiemu modelu prináša dve zásadné koncepčné zmeny, ktoré vyplývajú z rozširujúceho sa portfólia sebavedomej rumunskej značky.

Kým pôvodný Logan MCV s až siedmimi sedadlami a dvojkrídlovými zadnými dverami na zvislých čapoch balansoval medzi kombíkom, MPV a úžitkovým vozidlom, jeho nástupca je v podstate bežné kombi. Má päť sedadiel, výklopnú zadnú stenu a veľmi slušne dimenzovaný batožinový priestor.

DACIA_global_03.jpgDACIA_global_15.jpgDACIA_global_17.jpgVeľký kufor, jednoduchý interiér a nízka cena - základný recept na Logan MCV sa nezmenil

Pre Daciu, respektíve materský Renault, je to zásadný posun. Značka výrazne rastie. Záujemcom o lacné sedemsedadlové MPV ponúka model Lodgy, živostníkom je k dispozícii Dokker. Nič z toho tu pred siedmimi rokmi nebolo.

Čo teda "Logan kombi" ponúka tuzemským zákazníkom Dacie? Predovšetkým veľa priestoru. Logan MCV modelového roku 2014 pojme až 573 litrov batožiny, po sklopení delených zadných sedadiel vzrastie prepravná kapacita na 1518 l. Dovnútra možno naložiť predmety s dĺžkou až 2,7 m.

Najlacnejšiu novú Daciu Logan zaobstaráte s motorizáciou 1,2 16V 75 koní a výbavou Acess za 6 490 €. Áno , to je cena vrátane DPH a nie je podmienená financovaním. Dostanete za ňu štyri airbagy a ESP, zabudnúť ale musíte na elektrické sťahovanie okien, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie aj rádio, o klimatizácii nehovoriac .

Tieto a ďalšie prvky pridá najvyšší stupeň Arctica, ktorý začína na stále výborných 7 690 € za tisícdvestovku. Najdrahšia verzia nového Loganu MCV je 1,5 dCi 90 koní Arctica za 10 490 €. K dispozícii je ešte 75-koňová varianta dieselu a preplňovaný zážihový trojvalec 0,9 TCe.

Dacia má za sebou veľmi úspešné obdobie. V posledných rokoch pravidelne vykazovala medziročný rast o 20 percent, zdôraznil na tlačovej konferencii Zdeněk Grunt, prvý český riaditeľ Renault ČR. "Tento rok Dacia v Európe medziročne rastie o 18 percent a je teda najrýchlejšie rastúcou značkou na kontinente," povedal.

Pôvodné plány Renaultu pritom počítali s tým, že Dacia zostane nízkonákladovou značkou výhradne pre východnú Európu a rozvíjajúce sa trhy v iných častiach sveta.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY