vytisknout velikost písma Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Druhá generácia veľkého auta za málo peňazí dnes oficiálne vstúpila na náš trh. Nahrádza tak obchodne najúspešnejší model Dacie v SR.
Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Oddnes je na slovenskom trhu oficiálne v ponuke Dacia Logan MCV druhej generácii. Oproti doterajšiemu modelu prináša dve zásadné koncepčné zmeny, ktoré vyplývajú z rozširujúceho sa portfólia sebavedomej rumunskej značky.

Kým pôvodný Logan MCV s až siedmimi sedadlami a dvojkrídlovými zadnými dverami na zvislých čapoch balansoval medzi kombíkom, MPV a úžitkovým vozidlom, jeho nástupca je v podstate bežné kombi. Má päť sedadiel, výklopnú zadnú stenu a veľmi slušne dimenzovaný batožinový priestor.

DACIA_global_03.jpgDACIA_global_15.jpgDACIA_global_17.jpgVeľký kufor, jednoduchý interiér a nízka cena - základný recept na Logan MCV sa nezmenil

Pre Daciu, respektíve materský Renault, je to zásadný posun. Značka výrazne rastie. Záujemcom o lacné sedemsedadlové MPV ponúka model Lodgy, živostníkom je k dispozícii Dokker. Nič z toho tu pred siedmimi rokmi nebolo.

Čo teda "Logan kombi" ponúka tuzemským zákazníkom Dacie? Predovšetkým veľa priestoru. Logan MCV modelového roku 2014 pojme až 573 litrov batožiny, po sklopení delených zadných sedadiel vzrastie prepravná kapacita na 1518 l. Dovnútra možno naložiť predmety s dĺžkou až 2,7 m.

Najlacnejšiu novú Daciu Logan zaobstaráte s motorizáciou 1,2 16V 75 koní a výbavou Acess za 6 490 €. Áno , to je cena vrátane DPH a nie je podmienená financovaním. Dostanete za ňu štyri airbagy a ESP, zabudnúť ale musíte na elektrické sťahovanie okien, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie aj rádio, o klimatizácii nehovoriac .

Tieto a ďalšie prvky pridá najvyšší stupeň Arctica, ktorý začína na stále výborných 7 690 € za tisícdvestovku. Najdrahšia verzia nového Loganu MCV je 1,5 dCi 90 koní Arctica za 10 490 €. K dispozícii je ešte 75-koňová varianta dieselu a preplňovaný zážihový trojvalec 0,9 TCe.

Dacia má za sebou veľmi úspešné obdobie. V posledných rokoch pravidelne vykazovala medziročný rast o 20 percent, zdôraznil na tlačovej konferencii Zdeněk Grunt, prvý český riaditeľ Renault ČR. "Tento rok Dacia v Európe medziročne rastie o 18 percent a je teda najrýchlejšie rastúcou značkou na kontinente," povedal.

Pôvodné plány Renaultu pritom počítali s tým, že Dacia zostane nízkonákladovou značkou výhradne pre východnú Európu a rozvíjajúce sa trhy v iných častiach sveta.

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

včera | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY