vytisknout velikost písma Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Druhá generácia veľkého auta za málo peňazí dnes oficiálne vstúpila na náš trh. Nahrádza tak obchodne najúspešnejší model Dacie v SR.
Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Oddnes je na slovenskom trhu oficiálne v ponuke Dacia Logan MCV druhej generácii. Oproti doterajšiemu modelu prináša dve zásadné koncepčné zmeny, ktoré vyplývajú z rozširujúceho sa portfólia sebavedomej rumunskej značky.

Kým pôvodný Logan MCV s až siedmimi sedadlami a dvojkrídlovými zadnými dverami na zvislých čapoch balansoval medzi kombíkom, MPV a úžitkovým vozidlom, jeho nástupca je v podstate bežné kombi. Má päť sedadiel, výklopnú zadnú stenu a veľmi slušne dimenzovaný batožinový priestor.

DACIA_global_03.jpgDACIA_global_15.jpgDACIA_global_17.jpgVeľký kufor, jednoduchý interiér a nízka cena - základný recept na Logan MCV sa nezmenil

Pre Daciu, respektíve materský Renault, je to zásadný posun. Značka výrazne rastie. Záujemcom o lacné sedemsedadlové MPV ponúka model Lodgy, živostníkom je k dispozícii Dokker. Nič z toho tu pred siedmimi rokmi nebolo.

Čo teda "Logan kombi" ponúka tuzemským zákazníkom Dacie? Predovšetkým veľa priestoru. Logan MCV modelového roku 2014 pojme až 573 litrov batožiny, po sklopení delených zadných sedadiel vzrastie prepravná kapacita na 1518 l. Dovnútra možno naložiť predmety s dĺžkou až 2,7 m.

Najlacnejšiu novú Daciu Logan zaobstaráte s motorizáciou 1,2 16V 75 koní a výbavou Acess za 6 490 €. Áno , to je cena vrátane DPH a nie je podmienená financovaním. Dostanete za ňu štyri airbagy a ESP, zabudnúť ale musíte na elektrické sťahovanie okien, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie aj rádio, o klimatizácii nehovoriac .

Tieto a ďalšie prvky pridá najvyšší stupeň Arctica, ktorý začína na stále výborných 7 690 € za tisícdvestovku. Najdrahšia verzia nového Loganu MCV je 1,5 dCi 90 koní Arctica za 10 490 €. K dispozícii je ešte 75-koňová varianta dieselu a preplňovaný zážihový trojvalec 0,9 TCe.

Dacia má za sebou veľmi úspešné obdobie. V posledných rokoch pravidelne vykazovala medziročný rast o 20 percent, zdôraznil na tlačovej konferencii Zdeněk Grunt, prvý český riaditeľ Renault ČR. "Tento rok Dacia v Európe medziročne rastie o 18 percent a je teda najrýchlejšie rastúcou značkou na kontinente," povedal.

Pôvodné plány Renaultu pritom počítali s tým, že Dacia zostane nízkonákladovou značkou výhradne pre východnú Európu a rozvíjajúce sa trhy v iných častiach sveta.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY