vytisknout velikost písma Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Druhá generácia veľkého auta za málo peňazí dnes oficiálne vstúpila na náš trh. Nahrádza tak obchodne najúspešnejší model Dacie v SR.
Dacia Logan MCV sa zmenila vo veľký kombík, stojí len 6 490 €

Oddnes je na slovenskom trhu oficiálne v ponuke Dacia Logan MCV druhej generácii. Oproti doterajšiemu modelu prináša dve zásadné koncepčné zmeny, ktoré vyplývajú z rozširujúceho sa portfólia sebavedomej rumunskej značky.

Kým pôvodný Logan MCV s až siedmimi sedadlami a dvojkrídlovými zadnými dverami na zvislých čapoch balansoval medzi kombíkom, MPV a úžitkovým vozidlom, jeho nástupca je v podstate bežné kombi. Má päť sedadiel, výklopnú zadnú stenu a veľmi slušne dimenzovaný batožinový priestor.

DACIA_global_03.jpgDACIA_global_15.jpgDACIA_global_17.jpgVeľký kufor, jednoduchý interiér a nízka cena - základný recept na Logan MCV sa nezmenil

Pre Daciu, respektíve materský Renault, je to zásadný posun. Značka výrazne rastie. Záujemcom o lacné sedemsedadlové MPV ponúka model Lodgy, živostníkom je k dispozícii Dokker. Nič z toho tu pred siedmimi rokmi nebolo.

Čo teda "Logan kombi" ponúka tuzemským zákazníkom Dacie? Predovšetkým veľa priestoru. Logan MCV modelového roku 2014 pojme až 573 litrov batožiny, po sklopení delených zadných sedadiel vzrastie prepravná kapacita na 1518 l. Dovnútra možno naložiť predmety s dĺžkou až 2,7 m.

Najlacnejšiu novú Daciu Logan zaobstaráte s motorizáciou 1,2 16V 75 koní a výbavou Acess za 6 490 €. Áno , to je cena vrátane DPH a nie je podmienená financovaním. Dostanete za ňu štyri airbagy a ESP, zabudnúť ale musíte na elektrické sťahovanie okien, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie aj rádio, o klimatizácii nehovoriac .

Tieto a ďalšie prvky pridá najvyšší stupeň Arctica, ktorý začína na stále výborných 7 690 € za tisícdvestovku. Najdrahšia verzia nového Loganu MCV je 1,5 dCi 90 koní Arctica za 10 490 €. K dispozícii je ešte 75-koňová varianta dieselu a preplňovaný zážihový trojvalec 0,9 TCe.

Dacia má za sebou veľmi úspešné obdobie. V posledných rokoch pravidelne vykazovala medziročný rast o 20 percent, zdôraznil na tlačovej konferencii Zdeněk Grunt, prvý český riaditeľ Renault ČR. "Tento rok Dacia v Európe medziročne rastie o 18 percent a je teda najrýchlejšie rastúcou značkou na kontinente," povedal.

Pôvodné plány Renaultu pritom počítali s tým, že Dacia zostane nízkonákladovou značkou výhradne pre východnú Európu a rozvíjajúce sa trhy v iných častiach sveta.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY