vytisknout velikost písma Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Automat nesiaha na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Z Loganu by sa mohlo stať jedno z najlacnejších áut s automatom na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Rumunská značka Dacia predstaví na autosalóne vo Frankfurte výrazne modernizovanú motorovú paletu modelov Logan, Duster a Sandero, ktoré prechádzajú na emisnú normu Euro 6. Súčasťou balíčka inovácií je vôbec prvýkrát samočinná prevodovka pre modely Logan a Sandero.

Automat nevsádza (z celkom logických dôvodov) na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Dacia ju pomenúva ako Easy-R a v ponuke bude k motoru 0.9 TCe s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 140 Nm. Ponúkne buď plne samočinný, alebo manuálny sekvenčný režim radenia bez nutnosti obsluhovať spojkový pedál.

Akokoľvek sa robotizovaný automat nebude nikdy plynulosťou a jemnosťou radenia rovnať hydrodynamickému meniču, má aj svoje výhody. Prevodovka je ľahká, kompaktná, výrobno celkom lacná a nekradne motora výkon.

Navyše sa predpokladá ústretová cena, čo môže otvoriť úplne nové možnosti napríklad ľuďom s telesným hendikepom, ktorí jednoducho automat potrebujú a chcú nové auto.

Dacia Logan s motorom 0.9 TCe stojí na našom trhu takmer 9 tisíc eur a aj keď príplatok za automat ešte nepoznáme, trúfame si odhadnúť, že za neho dacia nebude chcieť viac ako tisíc eur. Tým by sa mohol z Loganu (a príbuzného Sandera) stať jeden z najlacnejších automobilov s automatickou prevodovkou na trhu. Rozhodne sa môžeme tešiť na najlacnejšie vozidlá s automatom vo svojich triedach.

Zatiaľ najlacnejšou cestou k samočinnému radeniu sú malé mestské autá, vedie Škoda Citigo s cenou 8 tisíc eur. Pokiaľ ide ale o väčšie vozy, najlacnejší automat má Opel Corsa za 9 600 eur, čo je trieda, kam radí napríklad SDA aj Daciu Sandero. Dacia Logan je podľa štatistík SDA radená do nižšej strednej triedy napríklad ku Golfu alebo Focusu. V tej je teraz najlacnejšou "automatickou" možnosťou Peugeot 301 za 10 489 eur.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY