vytisknout velikost písma Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Automat nesiaha na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Z Loganu by sa mohlo stať jedno z najlacnejších áut s automatom na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Rumunská značka Dacia predstaví na autosalóne vo Frankfurte výrazne modernizovanú motorovú paletu modelov Logan, Duster a Sandero, ktoré prechádzajú na emisnú normu Euro 6. Súčasťou balíčka inovácií je vôbec prvýkrát samočinná prevodovka pre modely Logan a Sandero.

Automat nevsádza (z celkom logických dôvodov) na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Dacia ju pomenúva ako Easy-R a v ponuke bude k motoru 0.9 TCe s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 140 Nm. Ponúkne buď plne samočinný, alebo manuálny sekvenčný režim radenia bez nutnosti obsluhovať spojkový pedál.

Akokoľvek sa robotizovaný automat nebude nikdy plynulosťou a jemnosťou radenia rovnať hydrodynamickému meniču, má aj svoje výhody. Prevodovka je ľahká, kompaktná, výrobno celkom lacná a nekradne motora výkon.

Navyše sa predpokladá ústretová cena, čo môže otvoriť úplne nové možnosti napríklad ľuďom s telesným hendikepom, ktorí jednoducho automat potrebujú a chcú nové auto.

Dacia Logan s motorom 0.9 TCe stojí na našom trhu takmer 9 tisíc eur a aj keď príplatok za automat ešte nepoznáme, trúfame si odhadnúť, že za neho dacia nebude chcieť viac ako tisíc eur. Tým by sa mohol z Loganu (a príbuzného Sandera) stať jeden z najlacnejších automobilov s automatickou prevodovkou na trhu. Rozhodne sa môžeme tešiť na najlacnejšie vozidlá s automatom vo svojich triedach.

Zatiaľ najlacnejšou cestou k samočinnému radeniu sú malé mestské autá, vedie Škoda Citigo s cenou 8 tisíc eur. Pokiaľ ide ale o väčšie vozy, najlacnejší automat má Opel Corsa za 9 600 eur, čo je trieda, kam radí napríklad SDA aj Daciu Sandero. Dacia Logan je podľa štatistík SDA radená do nižšej strednej triedy napríklad ku Golfu alebo Focusu. V tej je teraz najlacnejšou "automatickou" možnosťou Peugeot 301 za 10 489 eur.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY