vytisknout velikost písma Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Automat nesiaha na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Z Loganu by sa mohlo stať jedno z najlacnejších áut s automatom na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Rumunská značka Dacia predstaví na autosalóne vo Frankfurte výrazne modernizovanú motorovú paletu modelov Logan, Duster a Sandero, ktoré prechádzajú na emisnú normu Euro 6. Súčasťou balíčka inovácií je vôbec prvýkrát samočinná prevodovka pre modely Logan a Sandero.

Automat nevsádza (z celkom logických dôvodov) na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Dacia ju pomenúva ako Easy-R a v ponuke bude k motoru 0.9 TCe s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 140 Nm. Ponúkne buď plne samočinný, alebo manuálny sekvenčný režim radenia bez nutnosti obsluhovať spojkový pedál.

Akokoľvek sa robotizovaný automat nebude nikdy plynulosťou a jemnosťou radenia rovnať hydrodynamickému meniču, má aj svoje výhody. Prevodovka je ľahká, kompaktná, výrobno celkom lacná a nekradne motora výkon.

Navyše sa predpokladá ústretová cena, čo môže otvoriť úplne nové možnosti napríklad ľuďom s telesným hendikepom, ktorí jednoducho automat potrebujú a chcú nové auto.

Dacia Logan s motorom 0.9 TCe stojí na našom trhu takmer 9 tisíc eur a aj keď príplatok za automat ešte nepoznáme, trúfame si odhadnúť, že za neho dacia nebude chcieť viac ako tisíc eur. Tým by sa mohol z Loganu (a príbuzného Sandera) stať jeden z najlacnejších automobilov s automatickou prevodovkou na trhu. Rozhodne sa môžeme tešiť na najlacnejšie vozidlá s automatom vo svojich triedach.

Zatiaľ najlacnejšou cestou k samočinnému radeniu sú malé mestské autá, vedie Škoda Citigo s cenou 8 tisíc eur. Pokiaľ ide ale o väčšie vozy, najlacnejší automat má Opel Corsa za 9 600 eur, čo je trieda, kam radí napríklad SDA aj Daciu Sandero. Dacia Logan je podľa štatistík SDA radená do nižšej strednej triedy napríklad ku Golfu alebo Focusu. V tej je teraz najlacnejšou "automatickou" možnosťou Peugeot 301 za 10 489 eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY