vytisknout velikost písma Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Automat nesiaha na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Z Loganu by sa mohlo stať jedno z najlacnejších áut s automatom na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečne dostanú automatickú prevodovku

Rumunská značka Dacia predstaví na autosalóne vo Frankfurte výrazne modernizovanú motorovú paletu modelov Logan, Duster a Sandero, ktoré prechádzajú na emisnú normu Euro 6. Súčasťou balíčka inovácií je vôbec prvýkrát samočinná prevodovka pre modely Logan a Sandero.

Automat nevsádza (z celkom logických dôvodov) na klasický hydrodynamický menič, jedná sa o robotizovanú prevodovku. Dacia ju pomenúva ako Easy-R a v ponuke bude k motoru 0.9 TCe s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 140 Nm. Ponúkne buď plne samočinný, alebo manuálny sekvenčný režim radenia bez nutnosti obsluhovať spojkový pedál.

Akokoľvek sa robotizovaný automat nebude nikdy plynulosťou a jemnosťou radenia rovnať hydrodynamickému meniču, má aj svoje výhody. Prevodovka je ľahká, kompaktná, výrobno celkom lacná a nekradne motora výkon.

Navyše sa predpokladá ústretová cena, čo môže otvoriť úplne nové možnosti napríklad ľuďom s telesným hendikepom, ktorí jednoducho automat potrebujú a chcú nové auto.

Dacia Logan s motorom 0.9 TCe stojí na našom trhu takmer 9 tisíc eur a aj keď príplatok za automat ešte nepoznáme, trúfame si odhadnúť, že za neho dacia nebude chcieť viac ako tisíc eur. Tým by sa mohol z Loganu (a príbuzného Sandera) stať jeden z najlacnejších automobilov s automatickou prevodovkou na trhu. Rozhodne sa môžeme tešiť na najlacnejšie vozidlá s automatom vo svojich triedach.

Zatiaľ najlacnejšou cestou k samočinnému radeniu sú malé mestské autá, vedie Škoda Citigo s cenou 8 tisíc eur. Pokiaľ ide ale o väčšie vozy, najlacnejší automat má Opel Corsa za 9 600 eur, čo je trieda, kam radí napríklad SDA aj Daciu Sandero. Dacia Logan je podľa štatistík SDA radená do nižšej strednej triedy napríklad ku Golfu alebo Focusu. V tej je teraz najlacnejšou "automatickou" možnosťou Peugeot 301 za 10 489 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY