vytisknout velikost písma Dacia Duster 2014: v detailoch a s novým motorom (+13x foto)

Značka Dacia sa na svojom stánku vo Frankfurte blysne aj svojim modernizovaným kompaktným SUV Duster.
Dacia Duster 2014: v detailoch a s novým motorom (+13x foto)
Zoznam kapitol
  1. Dacia Duster 2014
  2. Fotogalerie

Omladené prevedenie jedného z najlacnejších a najobľúbenejších SUV na trhu v podobe Dacie Duster 2014 sme vám predbežne ukázali už pred niekoľkými dňami, teraz ale môžeme byť konkrétnejší. Pripomeňme, že novinka sa bude vyrábať aj ako Nissan Terrano, pričom všetky peripetie vedúce k znovuzrodeniu tohto slávneho mena sme vám priniesli tu. Netreba dodávať, že nový Duster sa prvýkrát ukáže už za niekoľko hodín na frankfurtskom autosalóne.

Dacia Duster 2014 02.jpgDacia Duster 2014 03.jpgDacia Duster 2014 04.jpgDacia Duster 2014 07.jpgDacia Duster 2014 08.jpgDacia Duster 2014 09.jpg
Dacia Duster prichádza pre modelový rok 2014 so zmenami na karosérii aj pod kapotou

Zrejme najdôležitejšiu novinku nájdeme pod kapotou, kam sa vôbec prvýkrát dostáva preplňovaná zážihová jednotka, ktorá sa zároveň stane najvýkonnejšou variantou pre celý rad Duster. Reč je o modernom štvorvalci Renault TCe 125 s objemom 1,2 l s turbínou a výkonom 125 koní (92 kW), kombinovanom výhradne s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou. Výrobca sľubuje 90% krútiaceho momentu už od 1 500 ot. / Min. a priemernú spotrebu 6 l/100 km.

Prvýkrát vám môžeme ponúknuť tiež pohľad do interiéru, ktorý sa svojimi detailmi podľa očakávania priblížil aktuálnej generácii modelov Dacia Sandero / Logan vrátane vydareného multimediálneho systému s dotykovým monitorom pri drahších verziách. Tlačidlá elektrického spúšťania okien boli ale na rozdiel od Sandera / Loganu presunuté zo stredového panelu do konzol priamo na dverách.

Dacia Duster 2014 01.jpgDacia Duster 2014 05.jpgDacia Duster 2014 06.jpg
Pohľad do interiéru ukazuje tiež premiestnenie tlačidiel spúšťania okien priamo do dverí

Na palube nájdeme tiež vystuženú konštrukciu operadiel zadných sedadiel a nové predná sedadlá, ktoré budú môcť byť očalúnené aj kožou. Existujúci paket Adventure bude rozšírený o plastové nástavce blatníkov a prahov, nový Off-Road Pack pridá napríklad matné striebristé obklady spodkov nárazníkov a dverí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY