vytisknout velikost písma Dacia Duster 2014: prvé dojmy z jazdy

Rovnako ako nedávno Škoda a jej Yeti, aj Dacia v prípade svojho malého SUV vykonala modernizáciu. A verte tomu, že len pri svetlách sa to neskončilo.
Dacia Duster 2014: prvé dojmy z jazdy
Zoznam kapitol
  1. Drsnejší dizajn, Na prvý pohľad
  2. Nová navigácia?, Zatiaľ bez Euro 6
  3. Ako jazdí, Rovnaké, ale lepšie
  4. Fotogaléria (77x foto)
  5. Oficiálna fotogaléria (59x foto)

Príbeh Dacie Duster začal v roku 2010, kedy táto automobilka predstavila lacné SUV s ambíciami osloviť predovšetkým východné trhy (Dusterov sa od tej doby predalo cez 450 000 kusov). Lenže čo sa nestalo, Duster si našiel množstvo priaznivcov po celej Európe, ktorí ho veľmi často využívali ako automobil pre všedný deň a pre jazdu do mesta.

Na tom určite nie je nič zlého, avšak podľa pôvodného zamerania na podobnu prevádzku Duster tak úplne pripravený nebol. Presne toto je tá hlavná stránka veci, ktorú mal facelift zmeniť. A ja som si takmer istý, že vďaka modernizácii výrazne ubudne tých, ktorí nad týmto autom ešte stále ohŕňali svoj nos.

_DSC1253.JPGold_duster.jpg 
Nová maska ​​a prepracované svetlomety, to sú hlavné rozdiely, ktoré môžete nájsť na karosérii. V praxi vyzerá Duster veľmi dobre.

Drsnejší dizajn

Konkrétne novinky? Už od pohľadu je jasné, že sa menil dizajn (ako je to takmer vždy pri bežných faceliftoch). Nové sú svetlomety alebo chrómová maska​​, vzadu nájdete akýsi chrómový prvok na zadných svetlách, zväčšili sa strešné lyžiny a iné sú samozrejme tiež kolesá. Mimochodom o všetky tieto úpravy sa nepostaral rovnaký dizajnér, ktorý navrhoval pôvodný Duster.

V skupine Renault-Dacia pracuje na dizajne 120 ľudí. Keď sa objaví nový projekt, všetci môžu poslať svoje návrhy, z ktorých sa postupnou selekciou vyberie jeden víťazný. Jeho autor potom sprevádza nové auto počas celého vývoja. Inak povedané, pôvodný dizajnér (údajne z Mongolska) zrovna pracoval na inom projekte, takže sa modernizácie zúčastniť nemohol.

_DSC1244.JPGold_liziny.jpg 
Nové lyžiny sú väčšie, dostali akýsi otvor a nápis Duster. Všetko má zvýrazňovať fakt, že je Duster drsná štvorkolka.

Pár drobností na karosérii jednoznačne Dusteru pomohlo. Vyzerá výrazne modernejšie, možno aj povedzme drsnejšie, avšak ako je známe, najdrsnejší výraz rovnako zariadia plechové disky, biela karoséria a čierne nelakované nárazníky. Každopádne Duster už od pohľadu vďaka faceliftu nepôsobí tak lacným dojmom, čo je vec pomerne dôležitá.

Ale Dacia sa aj tak stále snaží držať cenu na absolútnom minime, takže sa objavujú na jej modeloch občas povedzme úsmevné detaily. Jeden taký nájdete na predných svetlách. Tie ponúkajú denné svietenie. Svieti sa klasickými žiarovkami, avšak keď sa pozriete bližšie, zistíte, že aspoň sklo týchto svetiel sa tvári, ako keby išlo o diódy.

_DSC0030.JPG_DSC1246.JPG 
Jeden trochu úsmevný detail. Svetlá denného svietenia sa aspoň na pohľad tvária, ako keby išlo o diódy.

Na prvý pohľad

Ešte viac sa toho udialo v interiéri, aj keď to na prvý pohľad nie je vidieť. Prerobená je palubná doska, ktorá vďaka faceliftu ponúkne viac odkladacích priestorov. Nový je aj prístrojový štít, ktorý opäť nevyzerá tak lacno, ako tomu bolo predtým. Tlačidlá elektrického ovládania okien sa odsťahovali klasicky na dvere a vzadu už nenájdete ten veľmi nešťastne vyzerajúci (povedzme si to úprimne) handru kryjúci kufor. Na jeho mieste sa objavuje pevný kryt.

Spolu s modernizáciou súvisí ešte bohatšia výbava. Hlavnou novinkou je multimediálny systém s navigáciou a tempomat. Je zaujímavé, že ešte v čase uvedenia modelu Lodgy Dacia na otázku, prečo toto MPV nemá tempomat, ale iba obmedzovač, zodpovedala, že zákazníci tempomat v podstate nechcú. Zrejme došlo k prehodnoteniu tohto stanoviska, čo je pre záujemcov samozrejme dobrá správa.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY