vytisknout velikost písma Dacia a vstup do seriálu Formuly 1? Absolútne žiadne plány

Dacia a vstup do seriálu Formuly 1? Absolútne žiadne plány

V posledných dňoch sa na internete začali objavovať správy o tom, že by sa v roku 2015 mohla objaviť rumunská automobilka Dacia v seriáli Formuly 1. Centrálnou postavou by sa mal stať Colin Kolles, bývalý šéf tímu Force India. Motory pre tento nový tím má údajne obstarať samozrejme automobilka Renault.

Znie to zaujímavo, nie úplne nereálne, nakoniec Daciu nájdeme aj v iných a taktiež prestížnejších súťažiach. Aktuálne sa hodí spomenúť dakarská rallye, kde mimochodom jeden Duster skončil rozložený ako taká hračka, druhý však dorazil do cieľa na solídnom štrnástom mieste. Lenže zatiaľ čo spojenie Duster - Dakar dáva veľký zmysel, spojenie lacnej automobilky so seriálom F1 sa príliš zmysluplné nezdá (aj keď možné je všetko).

Každopádne sme vzniesli otázku priamo na francúzsku centrálu Renault a od Jeana-Jacquesa Delaruwiére, ktorý má na starosť okrem iného aj šport, dorazila veľmi stručná odpoveď.

"There is absolutely no F1 project for Dacia." Teda žiadne "možno", "keby" alebo "zvažujeme" atď., ako to automobilky radi robia, keď niečo nechcú priznať. Oficiálne sa žiaden projekt spájajúci Daciu a F1 nechystá.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY