vytisknout velikost písma Cúvacie kamery budú v USA povinné, majú chrániť životy

Od mája roku 2018 bude musieť mať každé nové auto predané v USA cúvaciu kameru.

Po niekoľkých odkladoch sa zdá, že už poznáme definitívny termín, od ktorého bude inštalácia cúvacej kamery patriť do povinnej výbavy všetkých nových automobilov v USA. Pôjde pritom o všetky dvojstopové vozidlá s hmotnosťou do 4,5 t, kam sa zmestia aj niektoré autobusy a nákladné vozidlá. Cieľom je obmedziť počty zranených a zabitých pri nacúvaní vozidla do chodca, ročne je v USA údajne takto zranených 15 000 ľudí, z ktorých 210 dokonca príde o život.

P1130169.JPG
Povinná inštalácia cúvacích kamier má v USA ročne zachrániť až 69 ľudských životov

NHTSA očakáva, že by táto nová povinnosť mohla každý rok zachrániť 58 až 69 životov. Cúvacie kamery vo vozidlách všetkých značiek a typov budú pritom podliehať spoločným pravidlám napríklad na veľkosť displeja, reakčnú dobu alebo spoľahlivosť, navyše majú zobrazovať priestor asi 3x6 metrov priamo za vozidlom. NHTSA predpokladá, že u vozidiel už vybavených displejom bude zástavba kamery stáť 43 až 45 dolárov a pri vozidlách bez displeja zariadenie vyjde na 132 až 142 dolárov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY