vytisknout velikost písma Cúvacie kamery budú v USA povinné, majú chrániť životy

Od mája roku 2018 bude musieť mať každé nové auto predané v USA cúvaciu kameru.

Po niekoľkých odkladoch sa zdá, že už poznáme definitívny termín, od ktorého bude inštalácia cúvacej kamery patriť do povinnej výbavy všetkých nových automobilov v USA. Pôjde pritom o všetky dvojstopové vozidlá s hmotnosťou do 4,5 t, kam sa zmestia aj niektoré autobusy a nákladné vozidlá. Cieľom je obmedziť počty zranených a zabitých pri nacúvaní vozidla do chodca, ročne je v USA údajne takto zranených 15 000 ľudí, z ktorých 210 dokonca príde o život.

P1130169.JPG
Povinná inštalácia cúvacích kamier má v USA ročne zachrániť až 69 ľudských životov

NHTSA očakáva, že by táto nová povinnosť mohla každý rok zachrániť 58 až 69 životov. Cúvacie kamery vo vozidlách všetkých značiek a typov budú pritom podliehať spoločným pravidlám napríklad na veľkosť displeja, reakčnú dobu alebo spoľahlivosť, navyše majú zobrazovať priestor asi 3x6 metrov priamo za vozidlom. NHTSA predpokladá, že u vozidiel už vybavených displejom bude zástavba kamery stáť 43 až 45 dolárov a pri vozidlách bez displeja zariadenie vyjde na 132 až 142 dolárov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY