vytisknout velikost písma Cupra pokorí Mégane RS. Seat ale ešte nevie, či sa mu chce zájsť lepší čas

Cupra pokorí Mégane RS. Seat ale ešte nevie, či sa mu chce zájsť lepší čas

Včerajšie prepísanie rekordu na Nürburgringu medzi sériovo vyrábanými predokolkami nenechal Seat bez povšimnutia. Sven Schawe, vedúci vývoja podvozku pre Leon Cupra, sa nechal počuť, že čas stanovený Mégane RS nebude problém prekonať. Zatiaľ si však Seat údajne musí rozmyslieť, či sa mu vôbec chce s Renaultom súperiť.

Schawe oprávnene upozorňuje na fakt, že Leon Cupra bol pokorený veľmi upraveným automobilom, ktorý sa od Seatu výrazne líši. Pritom mu ale nadelil iba štyri sekundy. Keď bude Seat chcieť, môže odľahčiť Cupru až o 100 kilogramov. Ešte zaujímavejšia je však zmienka o ostrejší Leon Cupra, ktorý je dokonca pripravený. Aktuálne sa čaká iba na to, či dostane zelenú a začne sa vyrábať.

Seat chce ponúknuť auto, ktoré nebude zaradené do nejakej limitovanej série. Ak automobilka zistí záujem zo strany zákazníkov, ostrá Cupra sa stane realitou. Hovorí sa aj o výkone zvýšenom až na 300 koní, pohon všetkých kolies ale Leon určite nedostane. Schawe síce hovorí, že je hlavným dôvodom takéhoto rozhodnutia úspora hmotnosti, nižšia cena a vraj aj vyššia rýchlosť, pravé dôvody ale samozrejme môžeme hľadať v centrále VW, ktorá zaručene nepotrebuje priamu konkurenciu pre Golf R.

Každopádne bude veľmi zaujímavé tento súboj sledovať a takisto bude stáť za pozornosť, ako do všetkého prehovorí Honda s chystaným Civicom Type-R.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY