vytisknout velikost písma Cupra pokorí Mégane RS. Seat ale ešte nevie, či sa mu chce zájsť lepší čas

Cupra pokorí Mégane RS. Seat ale ešte nevie, či sa mu chce zájsť lepší čas

Včerajšie prepísanie rekordu na Nürburgringu medzi sériovo vyrábanými predokolkami nenechal Seat bez povšimnutia. Sven Schawe, vedúci vývoja podvozku pre Leon Cupra, sa nechal počuť, že čas stanovený Mégane RS nebude problém prekonať. Zatiaľ si však Seat údajne musí rozmyslieť, či sa mu vôbec chce s Renaultom súperiť.

Schawe oprávnene upozorňuje na fakt, že Leon Cupra bol pokorený veľmi upraveným automobilom, ktorý sa od Seatu výrazne líši. Pritom mu ale nadelil iba štyri sekundy. Keď bude Seat chcieť, môže odľahčiť Cupru až o 100 kilogramov. Ešte zaujímavejšia je však zmienka o ostrejší Leon Cupra, ktorý je dokonca pripravený. Aktuálne sa čaká iba na to, či dostane zelenú a začne sa vyrábať.

Seat chce ponúknuť auto, ktoré nebude zaradené do nejakej limitovanej série. Ak automobilka zistí záujem zo strany zákazníkov, ostrá Cupra sa stane realitou. Hovorí sa aj o výkone zvýšenom až na 300 koní, pohon všetkých kolies ale Leon určite nedostane. Schawe síce hovorí, že je hlavným dôvodom takéhoto rozhodnutia úspora hmotnosti, nižšia cena a vraj aj vyššia rýchlosť, pravé dôvody ale samozrejme môžeme hľadať v centrále VW, ktorá zaručene nepotrebuje priamu konkurenciu pre Golf R.

Každopádne bude veľmi zaujímavé tento súboj sledovať a takisto bude stáť za pozornosť, ako do všetkého prehovorí Honda s chystaným Civicom Type-R.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY