vytisknout velikost písma Cupra pokorí Mégane RS. Seat ale ešte nevie, či sa mu chce zájsť lepší čas

Cupra pokorí Mégane RS. Seat ale ešte nevie, či sa mu chce zájsť lepší čas

Včerajšie prepísanie rekordu na Nürburgringu medzi sériovo vyrábanými predokolkami nenechal Seat bez povšimnutia. Sven Schawe, vedúci vývoja podvozku pre Leon Cupra, sa nechal počuť, že čas stanovený Mégane RS nebude problém prekonať. Zatiaľ si však Seat údajne musí rozmyslieť, či sa mu vôbec chce s Renaultom súperiť.

Schawe oprávnene upozorňuje na fakt, že Leon Cupra bol pokorený veľmi upraveným automobilom, ktorý sa od Seatu výrazne líši. Pritom mu ale nadelil iba štyri sekundy. Keď bude Seat chcieť, môže odľahčiť Cupru až o 100 kilogramov. Ešte zaujímavejšia je však zmienka o ostrejší Leon Cupra, ktorý je dokonca pripravený. Aktuálne sa čaká iba na to, či dostane zelenú a začne sa vyrábať.

Seat chce ponúknuť auto, ktoré nebude zaradené do nejakej limitovanej série. Ak automobilka zistí záujem zo strany zákazníkov, ostrá Cupra sa stane realitou. Hovorí sa aj o výkone zvýšenom až na 300 koní, pohon všetkých kolies ale Leon určite nedostane. Schawe síce hovorí, že je hlavným dôvodom takéhoto rozhodnutia úspora hmotnosti, nižšia cena a vraj aj vyššia rýchlosť, pravé dôvody ale samozrejme môžeme hľadať v centrále VW, ktorá zaručene nepotrebuje priamu konkurenciu pre Golf R.

Každopádne bude veľmi zaujímavé tento súboj sledovať a takisto bude stáť za pozornosť, ako do všetkého prehovorí Honda s chystaným Civicom Type-R.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY