vytisknout velikost písma Cupra bude samostatná športová značka

Seat plánuje ofenzívu športových modelov. Z Cupry sa stane samostatná značka. Španielska automobilka si zároveň registrovala niekoľko názvov odkazujúcich na staršie športové koncepty.
Cupra bude samostatná športová značka

Slovo "Cupra" má dnes zvuk. Každému sa zrejme okamžite vybaví ostrý španielsky hatchback (alebo kombi) Leon, ktorý sa aktuálne dostal na výkon 300 koní a môže mať aj pohon všetkých kolies. Zdá sa ale, že iba pri jednom modeli Seat nezostane. Do budúcnosti by sme sa mohli dočkať celej rady modelov tak, ako to poznáme napríklad od AMG.

Seat si totiž nechal patentovať nové logo Cupra. Práve táto skutočnosť by mala byť podľa britského Auto Expressu dôkazom príprav samostatnej športovej značky, respektíve radu nových športových automobilov. V tejto súvislosti sa už dlhší čas hovorí o ostrej variante Atecy, Seatu Leon Cupra R a dočkať by sme sa mali aj ďalších.

Španielska automobilka si totiž tiež registrovala hneď tri názvy: Bolero, Salsa a Tango. Zhodou okolností všetky tri mená už Seat predtým použil na konceptoch športových áut. Napríklad Bolero používalo šesťvalec s objemom 2,8 litra, ktorý dosahoval výkon 243 kW (330 k). Maximálna rýchlosť bola 275 km/h. Aj Salsa dostala rovnaký motor, avšak ten bol naladený len na 184 kW (250 k). Celkom zaujímavý automobil predstavovalo aj Tango. V tomto prípade išlo o malý dvojmiestny roadster postavený na základoch Ibizy a osadený zážihovou preplňovanou tisícosemstovkou.

Seat samozrejme žiadnu z týchto informácií oficiálne nepotvrdil, takže si na ďalšie správy musíme ešte počkať. Faktom ale je, že Cupra ako samostatná rad modelov zmysel dáva.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY