vytisknout velikost písma Crossover Renault Kadjar si brúsi zuby na Tiguan a Yetiho

Crossover Renault Kadjar si brúsi zuby na Tiguan a Yetiho

Renault oficiálne oznámil prípravy crossoveru, ktorý sa postaví v segmente C proti Volkswagenu Tiguan a trebárs aj Škode Yeti. Veľkosťou by auto mohlo byť podobné Nissanu Qashqai. Poznáme už aj meno, automobilka pomenuje novinku ako Renault Kadjar.

Je to možno prazvláštny názov, ale mohlo to dopadnúť ešte horšie... Kadjar vraj znamená skomoleninu slov Quad (štvorkolka, ktorá sa dostane všade) a Jailir (po francúzsky agilný, obratný). Meno má vraj pôsobiť exoticky a vyzývať k objavovaniu nových horizontov a dimenzií.

No vidíte, až otvoria nové nákupné centrum, bude sa tam Kadjar cítiť ako doma. Ohľadom použitej techniky ale nepadlo ešte ani slovo, aj keď prototypy už sa testujú a koncept by sme mohli vidieť už na jar v Ženeve. Počiatočné písmeno K v mene Kadjar bolo zvolené aj preto, že sa menšie SUV segmentu B volá Capture (vyslovuje sa "Kapture").

Odhaľovanie bude prebiehať postupne cez oficiálne sociálne kanály automobilky Renault. Celé auto uvidíme prvýkrát už druhého februára. Ak by sme mali odhadnúť pohonné jednotky, tipol by sme si benzínovú jednotku 1.2 TCe a turbodiesel 1.6 dCi.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY