vytisknout velikost písma Crossover Renault Kadjar si brúsi zuby na Tiguan a Yetiho

Crossover Renault Kadjar si brúsi zuby na Tiguan a Yetiho

Renault oficiálne oznámil prípravy crossoveru, ktorý sa postaví v segmente C proti Volkswagenu Tiguan a trebárs aj Škode Yeti. Veľkosťou by auto mohlo byť podobné Nissanu Qashqai. Poznáme už aj meno, automobilka pomenuje novinku ako Renault Kadjar.

Je to možno prazvláštny názov, ale mohlo to dopadnúť ešte horšie... Kadjar vraj znamená skomoleninu slov Quad (štvorkolka, ktorá sa dostane všade) a Jailir (po francúzsky agilný, obratný). Meno má vraj pôsobiť exoticky a vyzývať k objavovaniu nových horizontov a dimenzií.

No vidíte, až otvoria nové nákupné centrum, bude sa tam Kadjar cítiť ako doma. Ohľadom použitej techniky ale nepadlo ešte ani slovo, aj keď prototypy už sa testujú a koncept by sme mohli vidieť už na jar v Ženeve. Počiatočné písmeno K v mene Kadjar bolo zvolené aj preto, že sa menšie SUV segmentu B volá Capture (vyslovuje sa "Kapture").

Odhaľovanie bude prebiehať postupne cez oficiálne sociálne kanály automobilky Renault. Celé auto uvidíme prvýkrát už druhého februára. Ak by sme mali odhadnúť pohonné jednotky, tipol by sme si benzínovú jednotku 1.2 TCe a turbodiesel 1.6 dCi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY