vytisknout velikost písma Crossover Renault Kadjar si brúsi zuby na Tiguan a Yetiho

Crossover Renault Kadjar si brúsi zuby na Tiguan a Yetiho

Renault oficiálne oznámil prípravy crossoveru, ktorý sa postaví v segmente C proti Volkswagenu Tiguan a trebárs aj Škode Yeti. Veľkosťou by auto mohlo byť podobné Nissanu Qashqai. Poznáme už aj meno, automobilka pomenuje novinku ako Renault Kadjar.

Je to možno prazvláštny názov, ale mohlo to dopadnúť ešte horšie... Kadjar vraj znamená skomoleninu slov Quad (štvorkolka, ktorá sa dostane všade) a Jailir (po francúzsky agilný, obratný). Meno má vraj pôsobiť exoticky a vyzývať k objavovaniu nových horizontov a dimenzií.

No vidíte, až otvoria nové nákupné centrum, bude sa tam Kadjar cítiť ako doma. Ohľadom použitej techniky ale nepadlo ešte ani slovo, aj keď prototypy už sa testujú a koncept by sme mohli vidieť už na jar v Ženeve. Počiatočné písmeno K v mene Kadjar bolo zvolené aj preto, že sa menšie SUV segmentu B volá Capture (vyslovuje sa "Kapture").

Odhaľovanie bude prebiehať postupne cez oficiálne sociálne kanály automobilky Renault. Celé auto uvidíme prvýkrát už druhého februára. Ak by sme mali odhadnúť pohonné jednotky, tipol by sme si benzínovú jednotku 1.2 TCe a turbodiesel 1.6 dCi.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY