vytisknout velikost písma Crossover Opel Mokka taktiež dostane nový motor 1.6 CDTI

Crossover Opel Mokka taktiež dostane nový motor 1.6 CDTI

Nový naftový štvorvalec 1.6 CDTI sa postupne dostáva do ďalších a ďalších modelov značky Opel. Na rade je teraz crossover Opel Mokka, ktorý uvidíme po drobnej modernizácii na autosalóne v Paríži. Popri novom motore sa má rozšíriť aj príplatková výbava.

Opel-Mokka-1.6-CDTI-ECOTEC-293088.jpgOpel-Mokka-292506.jpgOpel-Mokka-292507.jpg
Nový motor má výrazne zlepšiť kultivovanosť a len tak mimochodom priniesť aj lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu. Čakal ale niekto niečo iné?

Jadrom modelového roku 2015 bude práve celohliníkový naftový motor 1.6 CDTI, ktorý má podľa Oplu priniesť do triedy kompaktných crossoverov nevídanú kultivovanosť a efektivitu. Už bolo na čase, pretože staršia jednotka 1.7 CDTI sa skutočne kultivovanosťou a prejavom radila do minulého storočia.

Nový motor má výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 320 Nm. To je proti staršiemu motoru nárast o šesť koní a 20 Nm. Opel Mokka 1.6 CDTI tak zvládne s manuálnou prevodovkou stovku za 9,9 sekundy a rozbehne sa na 191 km/h. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h na päťku sa odohrá za 9,9 sekundy.

Spolu so systémom stop/štart má Mokka spotrebovať len 4,1 litra na 100 km a vypustiť do ovzdušia 109 g/km CO2. To je zlepšenie o 0,5 litra, respektíve 11 g. Štvorkolku môžete mať len k manuálu, ale ak sa vám nechce radiť, Opel vám šesťstupňový automat predá k predokolke. Tá je ale ľahšia, obratnejšia a úspornejšia než verzie 4x4.

Opel-Mokka-292508.jpgOpel-Mokka-292509.jpgOpel-Mokka-292510.jpg

Opel-Mokka-292511.jpgOpel-Mokka-292512.jpgOpel-Mokka-292513.jpg

Opel-Mokka-292514.jpgOpel-Mokka-292515.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY