vytisknout velikost písma Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Vývoj pasívne (ale aj aktívnej) bezpečnosti nových áut ide veľmi rýchlo dopredu. Stačí sa pozrieť práve na crash testy starých áut a ich výsledky. Ostatne, už v článku Obľúbené lacné jazdenky: Ako (nie) sú bezpečné? sme sa mohli názorne pozrieť na to, že niektoré aj pomerne moderné autá na tom nie sú zďaleka tak dobre ako súčasný všeobecne akceptovaný priemer.

Crash test vozidla Škoda 105 v rýchlosti 48 km/h

Tento test vykonal časopis Svet motorov spolu s ČVUT skoro pred desiatimi rokmi. Vozidlo Škoda 105 narazilo do o 40% predsadenej nedoformovatelnej prekážky rýchlosťou 48 km/h. Lekár Zdravotnícke záchrannej služby hlavného mesta Prahy Tomáš Garnol k tomu médiám povedal: "Vodič aj spolujazdec by vyviazli s veľmi ťažkým poranením a trvalými následkami alebo pravdepodobnejšie s poraneniami nezlúčitelnými so životom."

Crash testy Škody Rapid (1982) a Škody Favorit (1988)

Automobilka vykonávala nárazové skúšky už u predošlých modelov, ale zdokumentované príliš nie sú. Dokonca ani k takému prelomovému modelu, akým bola Škoda Favorit, sa nedochovalo príliš veľa záznamov nárazových skúšok.

Škoda Felicia

Prekvapivo ani z nárazových skúšok nástupcu Favorita, obľúbenej Felicie, sa nezachovalo moc videí. Toto je vlastne jediné video zachytávajúce skúšky odolnosti a ešte niekoľko testov s prvými airbagmi, ktoré ale malo len veľmi málo Felicii na našom trhu. Väčšina z nich išla na export.

Škoda Octavia I - crash test Euro NCAP

Až keď sa s rozšírením štandardizovaných testov Euro NCAP začali dokumentovať výsledky nárazových testov nových modelov. Jedným bola aj Faceliftovaná prvá generácia Škody Octavia, ktoré testom prešla v roku 2001.

Škoda Fabia - crash test Euro NCAP

Prvá generácia Fabie bola vlastne prvou skutočne modernou škodovkou a na pasívnej bezpečnosti to bolo vidieť. Takiež ako prvá dostala od Euro NCAP hodnotenie štyroch hviezdičiek, čo v roku 2000 nebola v triede malých áut segmentu B vôbec samozrejmá hodnota.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY