vytisknout velikost písma Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Vývoj pasívne (ale aj aktívnej) bezpečnosti nových áut ide veľmi rýchlo dopredu. Stačí sa pozrieť práve na crash testy starých áut a ich výsledky. Ostatne, už v článku Obľúbené lacné jazdenky: Ako (nie) sú bezpečné? sme sa mohli názorne pozrieť na to, že niektoré aj pomerne moderné autá na tom nie sú zďaleka tak dobre ako súčasný všeobecne akceptovaný priemer.

Crash test vozidla Škoda 105 v rýchlosti 48 km/h

Tento test vykonal časopis Svet motorov spolu s ČVUT skoro pred desiatimi rokmi. Vozidlo Škoda 105 narazilo do o 40% predsadenej nedoformovatelnej prekážky rýchlosťou 48 km/h. Lekár Zdravotnícke záchrannej služby hlavného mesta Prahy Tomáš Garnol k tomu médiám povedal: "Vodič aj spolujazdec by vyviazli s veľmi ťažkým poranením a trvalými následkami alebo pravdepodobnejšie s poraneniami nezlúčitelnými so životom."

Crash testy Škody Rapid (1982) a Škody Favorit (1988)

Automobilka vykonávala nárazové skúšky už u predošlých modelov, ale zdokumentované príliš nie sú. Dokonca ani k takému prelomovému modelu, akým bola Škoda Favorit, sa nedochovalo príliš veľa záznamov nárazových skúšok.

Škoda Felicia

Prekvapivo ani z nárazových skúšok nástupcu Favorita, obľúbenej Felicie, sa nezachovalo moc videí. Toto je vlastne jediné video zachytávajúce skúšky odolnosti a ešte niekoľko testov s prvými airbagmi, ktoré ale malo len veľmi málo Felicii na našom trhu. Väčšina z nich išla na export.

Škoda Octavia I - crash test Euro NCAP

Až keď sa s rozšírením štandardizovaných testov Euro NCAP začali dokumentovať výsledky nárazových testov nových modelov. Jedným bola aj Faceliftovaná prvá generácia Škody Octavia, ktoré testom prešla v roku 2001.

Škoda Fabia - crash test Euro NCAP

Prvá generácia Fabie bola vlastne prvou skutočne modernou škodovkou a na pasívnej bezpečnosti to bolo vidieť. Takiež ako prvá dostala od Euro NCAP hodnotenie štyroch hviezdičiek, čo v roku 2000 nebola v triede malých áut segmentu B vôbec samozrejmá hodnota.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY