vytisknout velikost písma Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Vývoj pasívne (ale aj aktívnej) bezpečnosti nových áut ide veľmi rýchlo dopredu. Stačí sa pozrieť práve na crash testy starých áut a ich výsledky. Ostatne, už v článku Obľúbené lacné jazdenky: Ako (nie) sú bezpečné? sme sa mohli názorne pozrieť na to, že niektoré aj pomerne moderné autá na tom nie sú zďaleka tak dobre ako súčasný všeobecne akceptovaný priemer.

Crash test vozidla Škoda 105 v rýchlosti 48 km/h

Tento test vykonal časopis Svet motorov spolu s ČVUT skoro pred desiatimi rokmi. Vozidlo Škoda 105 narazilo do o 40% predsadenej nedoformovatelnej prekážky rýchlosťou 48 km/h. Lekár Zdravotnícke záchrannej služby hlavného mesta Prahy Tomáš Garnol k tomu médiám povedal: "Vodič aj spolujazdec by vyviazli s veľmi ťažkým poranením a trvalými následkami alebo pravdepodobnejšie s poraneniami nezlúčitelnými so životom."

Crash testy Škody Rapid (1982) a Škody Favorit (1988)

Automobilka vykonávala nárazové skúšky už u predošlých modelov, ale zdokumentované príliš nie sú. Dokonca ani k takému prelomovému modelu, akým bola Škoda Favorit, sa nedochovalo príliš veľa záznamov nárazových skúšok.

Škoda Felicia

Prekvapivo ani z nárazových skúšok nástupcu Favorita, obľúbenej Felicie, sa nezachovalo moc videí. Toto je vlastne jediné video zachytávajúce skúšky odolnosti a ešte niekoľko testov s prvými airbagmi, ktoré ale malo len veľmi málo Felicii na našom trhu. Väčšina z nich išla na export.

Škoda Octavia I - crash test Euro NCAP

Až keď sa s rozšírením štandardizovaných testov Euro NCAP začali dokumentovať výsledky nárazových testov nových modelov. Jedným bola aj Faceliftovaná prvá generácia Škody Octavia, ktoré testom prešla v roku 2001.

Škoda Fabia - crash test Euro NCAP

Prvá generácia Fabie bola vlastne prvou skutočne modernou škodovkou a na pasívnej bezpečnosti to bolo vidieť. Takiež ako prvá dostala od Euro NCAP hodnotenie štyroch hviezdičiek, čo v roku 2000 nebola v triede malých áut segmentu B vôbec samozrejmá hodnota.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY