vytisknout velikost písma Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Crash testy škodoviek od sto päťky po Fabiu. Pozrite sa na videá

Vývoj pasívne (ale aj aktívnej) bezpečnosti nových áut ide veľmi rýchlo dopredu. Stačí sa pozrieť práve na crash testy starých áut a ich výsledky. Ostatne, už v článku Obľúbené lacné jazdenky: Ako (nie) sú bezpečné? sme sa mohli názorne pozrieť na to, že niektoré aj pomerne moderné autá na tom nie sú zďaleka tak dobre ako súčasný všeobecne akceptovaný priemer.

Crash test vozidla Škoda 105 v rýchlosti 48 km/h

Tento test vykonal časopis Svet motorov spolu s ČVUT skoro pred desiatimi rokmi. Vozidlo Škoda 105 narazilo do o 40% predsadenej nedoformovatelnej prekážky rýchlosťou 48 km/h. Lekár Zdravotnícke záchrannej služby hlavného mesta Prahy Tomáš Garnol k tomu médiám povedal: "Vodič aj spolujazdec by vyviazli s veľmi ťažkým poranením a trvalými následkami alebo pravdepodobnejšie s poraneniami nezlúčitelnými so životom."

Crash testy Škody Rapid (1982) a Škody Favorit (1988)

Automobilka vykonávala nárazové skúšky už u predošlých modelov, ale zdokumentované príliš nie sú. Dokonca ani k takému prelomovému modelu, akým bola Škoda Favorit, sa nedochovalo príliš veľa záznamov nárazových skúšok.

Škoda Felicia

Prekvapivo ani z nárazových skúšok nástupcu Favorita, obľúbenej Felicie, sa nezachovalo moc videí. Toto je vlastne jediné video zachytávajúce skúšky odolnosti a ešte niekoľko testov s prvými airbagmi, ktoré ale malo len veľmi málo Felicii na našom trhu. Väčšina z nich išla na export.

Škoda Octavia I - crash test Euro NCAP

Až keď sa s rozšírením štandardizovaných testov Euro NCAP začali dokumentovať výsledky nárazových testov nových modelov. Jedným bola aj Faceliftovaná prvá generácia Škody Octavia, ktoré testom prešla v roku 2001.

Škoda Fabia - crash test Euro NCAP

Prvá generácia Fabie bola vlastne prvou skutočne modernou škodovkou a na pasívnej bezpečnosti to bolo vidieť. Takiež ako prvá dostala od Euro NCAP hodnotenie štyroch hviezdičiek, čo v roku 2000 nebola v triede malých áut segmentu B vôbec samozrejmá hodnota.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY