vytisknout velikost písma Crash testy Euro NCAP: Mazda 2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Aktuálne výsledky nárazových testov Euro NCAP ukazujú, že ani štyri hviezdičky nie sú výsledok, za ktorý by sa malo nové auto hanbiť.
Crash testy Euro NCAP: Mazda 2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Euro NCAP vykonáva od januára 2015 novú sériu nárazových testov, pri ktorých sa kladie väčší dôraz na ochranu rôzne veľkých pasažierov. Zavedený bol aj nový nárazový test do pevnej nedeformovateľnej prekážky. Teraz testom prešli automobily Mazda2, Fiat 500X, Renault Espace a Suzuki Vitara.

Mazda2

Nová Mazda2 zvládla test dobre, aj keď výsledok by mohol napovedať opak. Štyri hviezdičky ale teraz nie sú žiadna hanba. Napríklad za ochranu dospelých dostala Mazda2 32,8 bodov, teda 86%, za ochranu detí potom 38,5 bodov, čo zodpovedá 78%.

Mazda2 myslí aj na chodcov a získala 30,3 bodu, teda 84% hodnotenia a ďalších 8,5 bodu (64%) dostala za vybavenosť asistenčnými systémami. Zo správy Euro NCAP je zrejmé, že Mazda poskytuje len slabú ochranu krčnej chrbtice cestujúcich vzadu pri náraze zozadu.

Fiat 500X

Podobne ako Mazda 2, aj Fiat 500X neodchádza od nových a prísnejších nárazových testov Euro NCAP s hanbou. Dostal síce štyri hviezdičky, ale ochrana všetkých pasažierov na všetkých sedadlách je veľmi dobrá.

Malý crossover Fiat 500X, ktorý v ponuke nahradí model Sedici, dostal za ochranu dospelých 33 bodov (86%), kedy slabšie bola len ochrana hrudníka spolujazdca vpredu pri čelnom náraze a aj hrudník vodiča pri bočnom náraze na stĺp.

Za ochranu detí dostal Fiat 500X 42 bodov, teda 85%, ochrana chodcov bola zo strany Euro NCAP ohodnotená 28,6 bodu, teda 74%. Ďalších 8,3 bodu, teda 64%, dostal Fiat 500X za asistenčné systémy.

Renault Espace

Nové MPV (alebo skôr crossover) Renault Espace dostal plné päťhviezdičkové hodnotenie, keď za ochranu dospelých dostal 31,4 bodu (82%), z ochranu detí 44 bodov (89%) a za ochranu chodcov 25,4 bodu (70%).

Renault Espace je vybavený aj asistenčnými systémami a za tie získal 10,5 bodu (80%). Napriek tomu bola ochrana nôh spolujazdca vpredu pri čelnom náraze do deformovateľnej prekážky len priemerná, rovnako tak hrudník vodiča pri náraze na stĺp bol chránený len čiastočne, ukazuje správa Euro NCAP.

Suzuki Vitara

Nové SUV Suzuki Vitara získalo tiež plné päťhviezdičkové hodnotenie. Ochrana dospelých bola vskutku príkladná, keď vozidlo dostalo celkom 34,1 bodu, teda 89%. Aj keď hrudník vodiča pri čelných nárazoch vykázal trochu väčšie zaťaženie, ochrana pri náraze na stĺp, bočnom náraze alebo pri náraze zozadu je výborná.

Za ochranu detí potom SUV Suzuki Vitara dostalo od Euro NCAP 42 bodu, teda 85%, za ochranu chodcov 27,6 bodu (76%) a za asistenčné systémy ďalších 9,8 bodu (75%).

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY