vytisknout velikost písma Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

Nemecký autoklub ADAC vykonal bariérový test kabrioletov nad rámec bežných skúšok Euro NCAP. Ako dopadli pri teste prevrátenia so stiahnutou strechou?
Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

ADAC otestoval Opel Cascada, Peugeot 308 CC, Renault Mégane CC a Volkswagen Golf Cabrio. Techniky nemeckého klubu tentoraz zaujímalo, nakoľko dokážu skúšané autá ochrániť posádku, ak sa vozidlo prevráti so stiahnutou strechou.

Na priloženom videu môžete názorne vidieť, ako sa test vykonáva. Auto sa prevracia cez ľavú stranu v rýchlosti 48,3 km/h. Možno sa čudujete, kedy môže takáto situácia v prevádzke nastať, keď sú všetky moderné autá vybavené ESP a prevrátiť ich rozkolísaním prakticky nemožno.

K prevráteniu vozidla môže ale ľahko dôjsť, keď opustí v šmyku vozovku alebo narazí vo veľkej rýchlosti bokom do nízkej prekážky, napríklad obrubníka.

Z testu vyplynulo, že prakticky vo všetkých kabrioletoch je najohrozenejšia hlava vpravo vpredu sediaceho pasažiera a potom toho vzadu za ním. V prípade obrátenia cez pravú stranu to zas bude naopak.

Najlepší výsledok si odniesol Opel Cascada so známkou 1,6, za ním sa umiestnil Renault Mégane CC so známkou 2,1. Horšie to už bolo s Peugeotom 308 CC, ktorý dostal známku 2,8. Volkswagen Golf Cabrio dostal veľmi nelichotivú známku 3,6. Posledné dva vozy zaznamenali silnú deformáciu rámu čelného skla.

Test samozrejme nemôže zohľadniť správanie cestujúcich v prípade nehody, ale ukazuje, že veľmi záleží na ich výške. Vysoký pasažier je samozrejmr vystavený oveľa väčšiemu riziku zranenia hlavy, takže ADAC odporúča sedieť v kabriolete čo najnižšie.

Nemecký autoklub prichádza s neobvyklými bariérovými skúškami už tradične - spomeňme si napríklad na crash test Renaultu Laguna v rýchlosti 80 km/h.

ADAC test kabrioletov: Výsledky

Model Cestujúci vpredu Cestujúci vzadu Známka Hodnotenie
Zaťaženie Ochrana Zaťaženie Ochrana
Opel Cascada 3 2 1 1 1,6 Dobrý
Renualt Mégane CC 3 3 1 1 2,1 Dobrý
Peugeot 308 CC 5 1 3 1 2,8 Uspokojivý
VW Golf Cabrio 5 5 3 1 3,6 Dostatočný

 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY