vytisknout velikost písma Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

Nemecký autoklub ADAC vykonal bariérový test kabrioletov nad rámec bežných skúšok Euro NCAP. Ako dopadli pri teste prevrátenia so stiahnutou strechou?
Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

ADAC otestoval Opel Cascada, Peugeot 308 CC, Renault Mégane CC a Volkswagen Golf Cabrio. Techniky nemeckého klubu tentoraz zaujímalo, nakoľko dokážu skúšané autá ochrániť posádku, ak sa vozidlo prevráti so stiahnutou strechou.

Na priloženom videu môžete názorne vidieť, ako sa test vykonáva. Auto sa prevracia cez ľavú stranu v rýchlosti 48,3 km/h. Možno sa čudujete, kedy môže takáto situácia v prevádzke nastať, keď sú všetky moderné autá vybavené ESP a prevrátiť ich rozkolísaním prakticky nemožno.

K prevráteniu vozidla môže ale ľahko dôjsť, keď opustí v šmyku vozovku alebo narazí vo veľkej rýchlosti bokom do nízkej prekážky, napríklad obrubníka.

Z testu vyplynulo, že prakticky vo všetkých kabrioletoch je najohrozenejšia hlava vpravo vpredu sediaceho pasažiera a potom toho vzadu za ním. V prípade obrátenia cez pravú stranu to zas bude naopak.

Najlepší výsledok si odniesol Opel Cascada so známkou 1,6, za ním sa umiestnil Renault Mégane CC so známkou 2,1. Horšie to už bolo s Peugeotom 308 CC, ktorý dostal známku 2,8. Volkswagen Golf Cabrio dostal veľmi nelichotivú známku 3,6. Posledné dva vozy zaznamenali silnú deformáciu rámu čelného skla.

Test samozrejme nemôže zohľadniť správanie cestujúcich v prípade nehody, ale ukazuje, že veľmi záleží na ich výške. Vysoký pasažier je samozrejmr vystavený oveľa väčšiemu riziku zranenia hlavy, takže ADAC odporúča sedieť v kabriolete čo najnižšie.

Nemecký autoklub prichádza s neobvyklými bariérovými skúškami už tradične - spomeňme si napríklad na crash test Renaultu Laguna v rýchlosti 80 km/h.

ADAC test kabrioletov: Výsledky

Model Cestujúci vpredu Cestujúci vzadu Známka Hodnotenie
Zaťaženie Ochrana Zaťaženie Ochrana
Opel Cascada 3 2 1 1 1,6 Dobrý
Renualt Mégane CC 3 3 1 1 2,1 Dobrý
Peugeot 308 CC 5 1 3 1 2,8 Uspokojivý
VW Golf Cabrio 5 5 3 1 3,6 Dostatočný

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY