vytisknout velikost písma Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

Nemecký autoklub ADAC vykonal bariérový test kabrioletov nad rámec bežných skúšok Euro NCAP. Ako dopadli pri teste prevrátenia so stiahnutou strechou?
Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

ADAC otestoval Opel Cascada, Peugeot 308 CC, Renault Mégane CC a Volkswagen Golf Cabrio. Techniky nemeckého klubu tentoraz zaujímalo, nakoľko dokážu skúšané autá ochrániť posádku, ak sa vozidlo prevráti so stiahnutou strechou.

Na priloženom videu môžete názorne vidieť, ako sa test vykonáva. Auto sa prevracia cez ľavú stranu v rýchlosti 48,3 km/h. Možno sa čudujete, kedy môže takáto situácia v prevádzke nastať, keď sú všetky moderné autá vybavené ESP a prevrátiť ich rozkolísaním prakticky nemožno.

K prevráteniu vozidla môže ale ľahko dôjsť, keď opustí v šmyku vozovku alebo narazí vo veľkej rýchlosti bokom do nízkej prekážky, napríklad obrubníka.

Z testu vyplynulo, že prakticky vo všetkých kabrioletoch je najohrozenejšia hlava vpravo vpredu sediaceho pasažiera a potom toho vzadu za ním. V prípade obrátenia cez pravú stranu to zas bude naopak.

Najlepší výsledok si odniesol Opel Cascada so známkou 1,6, za ním sa umiestnil Renault Mégane CC so známkou 2,1. Horšie to už bolo s Peugeotom 308 CC, ktorý dostal známku 2,8. Volkswagen Golf Cabrio dostal veľmi nelichotivú známku 3,6. Posledné dva vozy zaznamenali silnú deformáciu rámu čelného skla.

Test samozrejme nemôže zohľadniť správanie cestujúcich v prípade nehody, ale ukazuje, že veľmi záleží na ich výške. Vysoký pasažier je samozrejmr vystavený oveľa väčšiemu riziku zranenia hlavy, takže ADAC odporúča sedieť v kabriolete čo najnižšie.

Nemecký autoklub prichádza s neobvyklými bariérovými skúškami už tradične - spomeňme si napríklad na crash test Renaultu Laguna v rýchlosti 80 km/h.

ADAC test kabrioletov: Výsledky

Model Cestujúci vpredu Cestujúci vzadu Známka Hodnotenie
Zaťaženie Ochrana Zaťaženie Ochrana
Opel Cascada 3 2 1 1 1,6 Dobrý
Renualt Mégane CC 3 3 1 1 2,1 Dobrý
Peugeot 308 CC 5 1 3 1 2,8 Uspokojivý
VW Golf Cabrio 5 5 3 1 3,6 Dostatočný

 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY