vytisknout velikost písma Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

Nemecký autoklub ADAC vykonal bariérový test kabrioletov nad rámec bežných skúšok Euro NCAP. Ako dopadli pri teste prevrátenia so stiahnutou strechou?
Crash test kabrioletov: Najlepší Opel Cascada, najhorší VW Golf

ADAC otestoval Opel Cascada, Peugeot 308 CC, Renault Mégane CC a Volkswagen Golf Cabrio. Techniky nemeckého klubu tentoraz zaujímalo, nakoľko dokážu skúšané autá ochrániť posádku, ak sa vozidlo prevráti so stiahnutou strechou.

Na priloženom videu môžete názorne vidieť, ako sa test vykonáva. Auto sa prevracia cez ľavú stranu v rýchlosti 48,3 km/h. Možno sa čudujete, kedy môže takáto situácia v prevádzke nastať, keď sú všetky moderné autá vybavené ESP a prevrátiť ich rozkolísaním prakticky nemožno.

K prevráteniu vozidla môže ale ľahko dôjsť, keď opustí v šmyku vozovku alebo narazí vo veľkej rýchlosti bokom do nízkej prekážky, napríklad obrubníka.

Z testu vyplynulo, že prakticky vo všetkých kabrioletoch je najohrozenejšia hlava vpravo vpredu sediaceho pasažiera a potom toho vzadu za ním. V prípade obrátenia cez pravú stranu to zas bude naopak.

Najlepší výsledok si odniesol Opel Cascada so známkou 1,6, za ním sa umiestnil Renault Mégane CC so známkou 2,1. Horšie to už bolo s Peugeotom 308 CC, ktorý dostal známku 2,8. Volkswagen Golf Cabrio dostal veľmi nelichotivú známku 3,6. Posledné dva vozy zaznamenali silnú deformáciu rámu čelného skla.

Test samozrejme nemôže zohľadniť správanie cestujúcich v prípade nehody, ale ukazuje, že veľmi záleží na ich výške. Vysoký pasažier je samozrejmr vystavený oveľa väčšiemu riziku zranenia hlavy, takže ADAC odporúča sedieť v kabriolete čo najnižšie.

Nemecký autoklub prichádza s neobvyklými bariérovými skúškami už tradične - spomeňme si napríklad na crash test Renaultu Laguna v rýchlosti 80 km/h.

ADAC test kabrioletov: Výsledky

Model Cestujúci vpredu Cestujúci vzadu Známka Hodnotenie
Zaťaženie Ochrana Zaťaženie Ochrana
Opel Cascada 3 2 1 1 1,6 Dobrý
Renualt Mégane CC 3 3 1 1 2,1 Dobrý
Peugeot 308 CC 5 1 3 1 2,8 Uspokojivý
VW Golf Cabrio 5 5 3 1 3,6 Dostatočný

 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY