vytisknout velikost písma Crash test Euro NCAP: Lancia Ypsilon dostala dve hviezdy a začala horieť

Crash test Euro NCAP: Lancia Ypsilon dostala dve hviezdy a začala horieť

Mestské supermini Lancia Ypsilon dostala pri aktuálnom hodnotení Euro NCAP len dve hviezdičky. A aby toho nebolo málo, ihneď po vykonaní klasického čelného nárazu v rýchlosti 64 h do deformovateľnej prekážky začalo vozidlo horieť.

Požiar vznikol kvôli skratu batérie a úniku brzdovej kvapaliny, ale priložené video ho nezachytáva. Organizácia Euro NCAP však za toto body Lancii nezobrala. Malá Lancia si totiž veľmi zle viedla v ochrane cestujúcich vzadu pri náraze do nedeformovateľnej prekážky a takisto poskytuje slabú ochranu krčnej chrbtice.

Za ochranu dospelých cestujúcich dostala Lancia Ypsilon len 17 bodov, čo je 44%. Ochrana detí bola ohodnotená 79% bodov a ochrana chodcov 64% možných bodov. Za vybavenosť elektronickými asistentmi dostala Lancia 38% bodov, má len klasické pripomenutie nezapnutých pásov vpredu a štandardne montované ESP.

Na našom trhu sa táto Lancia už oficiálne nepredáva, Ypsilon pokračuje iba na talianskom trhu, ale to vám nebráni si ho priviezť, ak po ňom túžite. Avšak tieto výsledky nárazových testov Euro NCAP zrejme nejedného záujemcu odradia...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY