vytisknout velikost písma Crash test Euro NCAP: Lancia Ypsilon dostala dve hviezdy a začala horieť

Crash test Euro NCAP: Lancia Ypsilon dostala dve hviezdy a začala horieť

Mestské supermini Lancia Ypsilon dostala pri aktuálnom hodnotení Euro NCAP len dve hviezdičky. A aby toho nebolo málo, ihneď po vykonaní klasického čelného nárazu v rýchlosti 64 h do deformovateľnej prekážky začalo vozidlo horieť.

Požiar vznikol kvôli skratu batérie a úniku brzdovej kvapaliny, ale priložené video ho nezachytáva. Organizácia Euro NCAP však za toto body Lancii nezobrala. Malá Lancia si totiž veľmi zle viedla v ochrane cestujúcich vzadu pri náraze do nedeformovateľnej prekážky a takisto poskytuje slabú ochranu krčnej chrbtice.

Za ochranu dospelých cestujúcich dostala Lancia Ypsilon len 17 bodov, čo je 44%. Ochrana detí bola ohodnotená 79% bodov a ochrana chodcov 64% možných bodov. Za vybavenosť elektronickými asistentmi dostala Lancia 38% bodov, má len klasické pripomenutie nezapnutých pásov vpredu a štandardne montované ESP.

Na našom trhu sa táto Lancia už oficiálne nepredáva, Ypsilon pokračuje iba na talianskom trhu, ale to vám nebráni si ho priviezť, ak po ňom túžite. Avšak tieto výsledky nárazových testov Euro NCAP zrejme nejedného záujemcu odradia...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY