vytisknout velikost písma Cosworth Stage 2: Kúpte si až 280 koní pre Subaru BRZ / Toyotu GT86

O úprave z dielne spoločnosti Cosworth určenej pre dvojičky Subaru BRZ a Toyotu GT86 sme už písali. V júni totiž dorazila správa o možnosti zvýšiť výkon z pôvodných 200 koní až na 230 koní. Aktuálne pridal spomínaný úpravca ďalšiu verziu označenú ako Stage 2 a tá ponúkne rovno 280 koní. Samozrejme tu už došlo na inštaláciu systému preplňovania.

Respektíve, aby sme boli úplne presní, Stage 2.0 ponúkne kompresor, medzichladič stlačeného vzduchu a niekoľko ďalších úprav, avšak výsledok má 260 koní. Kto sa chce dostať na sľubovaných 280 koní, musí siahnuť po verzii Stage 2.3, ktorá ku spomínanému pridá ešte navyše prepracovaný výfuk.

Cosworth ale týmto nekončí. Ako bolo oznámené predtým, v pláne je ešte Stage 3, kde by sa mal výkon dostať až na 325 koní. Spoločnosť potom chystá aj pretekársku verziu BRZ / GT86 a tá sa s výkonom údajne pozrie dokonca na 380 koní.

cosworth1.png

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY