vytisknout velikost písma Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Spoločnosť Quanta predstavila netradičný tuning pre predchádzajúcu generáciu Corvette. Namiesto obvyklých spôsobov zvyšovania výkonu spolieha jej riešenie na elektrinu.
Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Hybridné hnacie ústrojenstvo a športové auto, to zatiaľ nejde príliš dohromady. Na samotnom vrchole automobilového potravinového reťazca sa v poslednom čase síce vynorili hybridný hypersport Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918, ale že by ste prišli do obchodu a objednali si hybridný tuning, to je naozaj vec nevídaná. Zatiaľ.

Spoločnosť Quanta, ktorá sa zaoberá predajom automobilových dielov, predstavila experimentálný Corvette QHP770. Na pohľad je to štandardný 'Vette Z06 predchádzajúcej generácie. Pod kapotou má bežný motor LS7. Konštruktéri firmy Quanta však do skrine diferenciálu integrovali dvojicu axiálnych elektromotorov Yasa 750, každý s výkonom 100 kW.

Elektromotory sú napájané z lítium-polymérovej batérie s kapacitou 11,3 kWh, ktorú je možné dobíjať rekuperáciou aj zo zásuvky.

13600201641802178392.jpg
Na pohľad sa QHP770 nelíši od štandardnej Corvette Z06

Majiteľ firmy Quanta Gary Whiting tvrdí, že takto modifikovaná Corvette dosahuje celkový výkon 781 koní a krútiaci moment 2034 Nm. Zrýchlenie 0-96 km/h odhaduje na 3,3 sekundy, hoci dynamickému meraniu sa Corvette QHP770 zatiaľ nepodrobila.

Whiting verí, že hybridná technológia má pre zvyšovanie výkonu športových áut značný potenciál. Prototyp vystavený na veľtrhu SEMA v Las Vegas vznikol s cieľom zmapovať reakcie potenciálnych zákazníkov. Pokiaľ bude odozva priaznivá, chce firma z amerického Marylandu ponúkať hybridný sady pre aktuálny Corvette C7 aj ďalšie športové autá najrôznejších značiek.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY