vytisknout velikost písma Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Spoločnosť Quanta predstavila netradičný tuning pre predchádzajúcu generáciu Corvette. Namiesto obvyklých spôsobov zvyšovania výkonu spolieha jej riešenie na elektrinu.
Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Hybridné hnacie ústrojenstvo a športové auto, to zatiaľ nejde príliš dohromady. Na samotnom vrchole automobilového potravinového reťazca sa v poslednom čase síce vynorili hybridný hypersport Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918, ale že by ste prišli do obchodu a objednali si hybridný tuning, to je naozaj vec nevídaná. Zatiaľ.

Spoločnosť Quanta, ktorá sa zaoberá predajom automobilových dielov, predstavila experimentálný Corvette QHP770. Na pohľad je to štandardný 'Vette Z06 predchádzajúcej generácie. Pod kapotou má bežný motor LS7. Konštruktéri firmy Quanta však do skrine diferenciálu integrovali dvojicu axiálnych elektromotorov Yasa 750, každý s výkonom 100 kW.

Elektromotory sú napájané z lítium-polymérovej batérie s kapacitou 11,3 kWh, ktorú je možné dobíjať rekuperáciou aj zo zásuvky.

13600201641802178392.jpg
Na pohľad sa QHP770 nelíši od štandardnej Corvette Z06

Majiteľ firmy Quanta Gary Whiting tvrdí, že takto modifikovaná Corvette dosahuje celkový výkon 781 koní a krútiaci moment 2034 Nm. Zrýchlenie 0-96 km/h odhaduje na 3,3 sekundy, hoci dynamickému meraniu sa Corvette QHP770 zatiaľ nepodrobila.

Whiting verí, že hybridná technológia má pre zvyšovanie výkonu športových áut značný potenciál. Prototyp vystavený na veľtrhu SEMA v Las Vegas vznikol s cieľom zmapovať reakcie potenciálnych zákazníkov. Pokiaľ bude odozva priaznivá, chce firma z amerického Marylandu ponúkať hybridný sady pre aktuálny Corvette C7 aj ďalšie športové autá najrôznejších značiek.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY