vytisknout velikost písma Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Spoločnosť Quanta predstavila netradičný tuning pre predchádzajúcu generáciu Corvette. Namiesto obvyklých spôsobov zvyšovania výkonu spolieha jej riešenie na elektrinu.
Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Hybridné hnacie ústrojenstvo a športové auto, to zatiaľ nejde príliš dohromady. Na samotnom vrchole automobilového potravinového reťazca sa v poslednom čase síce vynorili hybridný hypersport Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918, ale že by ste prišli do obchodu a objednali si hybridný tuning, to je naozaj vec nevídaná. Zatiaľ.

Spoločnosť Quanta, ktorá sa zaoberá predajom automobilových dielov, predstavila experimentálný Corvette QHP770. Na pohľad je to štandardný 'Vette Z06 predchádzajúcej generácie. Pod kapotou má bežný motor LS7. Konštruktéri firmy Quanta však do skrine diferenciálu integrovali dvojicu axiálnych elektromotorov Yasa 750, každý s výkonom 100 kW.

Elektromotory sú napájané z lítium-polymérovej batérie s kapacitou 11,3 kWh, ktorú je možné dobíjať rekuperáciou aj zo zásuvky.

13600201641802178392.jpg
Na pohľad sa QHP770 nelíši od štandardnej Corvette Z06

Majiteľ firmy Quanta Gary Whiting tvrdí, že takto modifikovaná Corvette dosahuje celkový výkon 781 koní a krútiaci moment 2034 Nm. Zrýchlenie 0-96 km/h odhaduje na 3,3 sekundy, hoci dynamickému meraniu sa Corvette QHP770 zatiaľ nepodrobila.

Whiting verí, že hybridná technológia má pre zvyšovanie výkonu športových áut značný potenciál. Prototyp vystavený na veľtrhu SEMA v Las Vegas vznikol s cieľom zmapovať reakcie potenciálnych zákazníkov. Pokiaľ bude odozva priaznivá, chce firma z amerického Marylandu ponúkať hybridný sady pre aktuálny Corvette C7 aj ďalšie športové autá najrôznejších značiek.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY