vytisknout velikost písma Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Spoločnosť Quanta predstavila netradičný tuning pre predchádzajúcu generáciu Corvette. Namiesto obvyklých spôsobov zvyšovania výkonu spolieha jej riešenie na elektrinu.
Corvette Z06 ako hybrid. Nebojte, má minimálne 800 koní

Hybridné hnacie ústrojenstvo a športové auto, to zatiaľ nejde príliš dohromady. Na samotnom vrchole automobilového potravinového reťazca sa v poslednom čase síce vynorili hybridný hypersport Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918, ale že by ste prišli do obchodu a objednali si hybridný tuning, to je naozaj vec nevídaná. Zatiaľ.

Spoločnosť Quanta, ktorá sa zaoberá predajom automobilových dielov, predstavila experimentálný Corvette QHP770. Na pohľad je to štandardný 'Vette Z06 predchádzajúcej generácie. Pod kapotou má bežný motor LS7. Konštruktéri firmy Quanta však do skrine diferenciálu integrovali dvojicu axiálnych elektromotorov Yasa 750, každý s výkonom 100 kW.

Elektromotory sú napájané z lítium-polymérovej batérie s kapacitou 11,3 kWh, ktorú je možné dobíjať rekuperáciou aj zo zásuvky.

13600201641802178392.jpg
Na pohľad sa QHP770 nelíši od štandardnej Corvette Z06

Majiteľ firmy Quanta Gary Whiting tvrdí, že takto modifikovaná Corvette dosahuje celkový výkon 781 koní a krútiaci moment 2034 Nm. Zrýchlenie 0-96 km/h odhaduje na 3,3 sekundy, hoci dynamickému meraniu sa Corvette QHP770 zatiaľ nepodrobila.

Whiting verí, že hybridná technológia má pre zvyšovanie výkonu športových áut značný potenciál. Prototyp vystavený na veľtrhu SEMA v Las Vegas vznikol s cieľom zmapovať reakcie potenciálnych zákazníkov. Pokiaľ bude odozva priaznivá, chce firma z amerického Marylandu ponúkať hybridný sady pre aktuálny Corvette C7 aj ďalšie športové autá najrôznejších značiek.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY