vytisknout velikost písma Corvette Stingray umožní za príplatok efektný záznam jazdných dát

Ak vás zaujíma prestupovanie elektronických sústav do športových automobilov, jeden z prvkov Corvette Stingray pre nadchádzajúci modelový rok by nemal vašej pozornosti uniknúť.
Corvette Stingray umožní za príplatok efektný záznam jazdných dát

Nová Corvette Stingray (C7) v modelovom roku 2015 (predaje začnú tento rok v lete) ponúkne nielen osemstupňovú prevodovku 8L90, ale aj rad ďalších prvkov vrátane sústavy Performance Data Recorder (PDR). Automobilka Chevrolet ju predstavila na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, kde mimochodom zažiarili aj laserové svetlomety v koncepte Audi Quattro.

1.jpg3.jpg
Systém PDR ponúkne pohodlný a elegantne spracovaný záznam jazdy

Záznamové zariadenie PDR bolo navrhnuté v spolupráci so spoločnosťou Cosworth, a aj keď vo svojej podstate nič doteraz nevídaného neprináša, ponúka komfortné ovládanie, dokonalú synchronizáciu všetkých vstupov aj možnosti pohodlného zdieľania záznamu aj jeho dôslednú analýzu.

2.jpg4.jpg5.jpg6.jpg9.jpg
Analyzovať tento záznam možno nielen z dotykovej obrazovky,...

Hlavnými prvkami sústavy PDR sú kamera vstavaná v hornej časti čelného skla, mikrofón v interiéri a prijímač signálu GPS, ktorý podľa výrobcu umožní určiť presnú aktuálnu polohu vozidla až päťkrát rýchlejšie, než pri bežnej navigácii. Cez tento prijímač systém zaznamenáva pohyb vozidla a tvar fiktívnej, alebo skutočnej pretekárskej trate.

7.jpg8.jpg
..., ale taktiež podrobnejšie na počítači

Systém PDR sa ovláda priamo z dotykového monitora multimediálnej sústavy a možno v ňom voliť z radu režimov záznamu a zobrazovania. PDR okrem signálu z kamery a mikrofónu zhromažďuje jazdné údaje z jednotlivých skupín vozidla (vrátane miery zošliapnutia pedálov či uhla natočenia volantu) a zhromažďuje ich na SD karte v schránke pred vodičom. Výsledný záznam potom môžete sledovať nielen priamo na monitore, ale s použitím špeciálneho programu Cosworth aj na svojom počítači.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY