vytisknout velikost písma Corvette Stingray (C7) pre rok 2015 s osemstupňovou prevodovkou

Do éteru unikol úryvok z internej komunikácie GM, ktorý potvrdzuje prípravy novej osemstupňovej samočinnej prevodovky pre športový Corvette.
Corvette Stingray (C7) pre rok 2015 s osemstupňovou prevodovkou

V súčasnosti je k dispozícii pre novú Corvette Stingray (C7) v samočinných prevodových skriniach iba konvenčný šesťstupňový agregát 6L80, ale to by sa malo v modelovom roku 2015 zmeniť. Podľa informácií, ktoré teraz priniesol magazín spoločnosti SAE International, na jeho miesto v Corvette nastúpi nová, osemstupňová skriňa 8L90, určená výhradne pre vozidlá s klasickým usporiadaním pohonného ústrojenstva.

Interný materiál uvádza medzi hlavnými prednosťami nového ústrojenstva zníženie spotreby paliva, zvýšenie jazdných výkonov a pokroky v redukcii NVH (hluk a vibrácie) pri zachovaní nízkych výrobných nákladov. Vynikať má rozsahom prevodov rozšíreným na 7,0, čo prispeje k obmedzeniu spotreby vo vyšších rýchlostiach, ale kratšia "jednička" zároveň zlepší rozjazdy. Jadrom skrine bude podľa týchto informácií sústava štyroch planétových súkolí a spojok.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY