vytisknout velikost písma Corvette C7 Callaway: kombík potvrdený, prototypy do mesiaca

Americký ladič Callaway uvádza podrobnosti k svojej prestavbe superšportu Corvette C7 na kombík shooting brake. A pozor: prestavba bude návratná!
Corvette C7 Callaway: kombík potvrdený, prototypy do mesiaca

Spoločnosť Callaway sa zameriava predovšetkým na automobily značky Chevrolet, pričom prakticky zakaždým to stojí za to. Pripomeňme napríklad ladený Chevrolet Silverado Callaway alebo špeciál Callaway C16 Speedster. Už v marci sme prvýkrát hovorili o tom, že Callaway pripravuje konverziu súčasnej generácie Corvette (C7) na kombi AeroWagon, teraz už môžeme byť konkrétnejší.

Corvette C7 Callaway 1.jpg
Shooting Brake Callaway AeroWagon sa stáva skutočnosťou

Karoséria tohto strihu sa u športových automobilov v posledných rokoch vracia do módy, spomeňme napríklad Ferrari FF alebo Aston Martin Rapide Jet 2 +2. AeroWagon bude u Callawaya možné objednať už v januári, pričom prvé funkčné prototypy majú byť postavené už v polovici novembra. Cena prestavby má začínať na sume 15 000 dolárov, za lakovanie sa pripláca 1 500 dolárov a väčšina z dielov má byť vyrobená z uhlíkových kompozitov.

Corvette C7 Callaway2.jpgCorvette C7 Callaway3.jpg
Vľavo kombi AeroWagon, vpravo odladená verzia štandardnej Corvette (C7)

Na stavbe Callaway AeroWagon nájdeme hneď niekoľko zaujímavostí. Predovšetkým, po prestavbe na shooting brake bude vozidlo možné pomerne ľahko vrátiť do pôvodnej podoby, kupé si navyše zachováva pôvodné odnímateľné strešné diely (targa). Samozrejmosťou bude mierny nárast objemu batožinového priestoru.

Spolu s kombíkom Callaway pripravil tiež posilňujúcu kôru pre základné prevedenie Corvette C7. V sade modifikácii nájdeme predovšetkým výkonnejší motor s preplňovacím kompresorom a novými sacími i výfukovými traktmi. Podrobnosti sa dozvieme ešte pred koncom tohto roka.

Zdroj: Carscoops.com

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY