vytisknout velikost písma Continental znovu vynašiel koleso, aby elektromobily lepšie brzdili

Spoločnosť Continental predstavuje špeciálne koleso s elektrickými brzdami. Musí riešiť problém korózie brzdového kotúča a pokles brzdného výkonu. Neplánovali sme si, že brzdy ovplyvnené povrchovou koróziou sú nebezpečné.
Continental znovu vynašiel koleso, aby elektromobily lepšie brzdili

Spoločnosť Continental predstavila koncept kolesa špeciálne navrhnutého pre elektrické autá. Spoločnosť Continental intenzívne testuje systém a čoskoro ju ponúkne výrobcom automobilov na predaj. Cieľom je predovšetkým zlepšiť brzdný účinok elektrických vozidiel.

Že súčasné elektrické vozidlá nie sú brzdené? Spomaľujú, ale je tu problém. Pretože elektrické autá používajú k spomaľovaniu predovšetkým rekuperáciu, stáva sa, že tradičné oceľové kotúče za zaseknä a ak vodič potrebuje šliapnuť na brzdu poriadne (na bezpečné spomalenie pri krízovej situácii rekuperácia elektromotorom/generátorom nestačí), nemá k dispozícii dostatočný účinok bŕzd.

Ako môžete čítať v článku, brzdové kotúče ovplyvnené povrchovou koróziou môžu byť hlavným problémom pri núdzovom brzdení. A práve to musí vyriešiť špeciálny veľký hliníkový disk od spoločnosti Continental, ktorý netrpí takýmto problémom, keď sa nepoužíva. Zaujímavé je, že brzdový kotúč Continental je pripevnený k dvojdielnemu ráfiku vonkajším okrajom.

Ďalšou výhodou nového ráfika a bŕzd spoločnosti Continental je masívne zníženie hmotnosti oproti tradičným kolesám a brzdám. To tiež znižuje nepružnú hmotnosť a zlepšuje manévrovateľnosť. Hliníkový brzdový kotúč Continental je taktiež skonštruovaný tak, aby sa neopotreboval, a ak nie je náhodou poškodený, jeho životnosť zostane na vozidle. Používajú sa iba brzdové doštičky, ktoré sa dajú pravidelne a ľahko meniť.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY