vytisknout velikost písma Continental začal ako prvý vyrábať celohliníkové turbodúchadlo

Continental začal ako prvý vyrábať celohliníkové turbodúchadlo

Spoločnosť Continental začala ako prvá na svete s veľkosériovou výrobou hliníkového turbodúchadla. Dostane ho 100kW benzínový trojvalec 1,5 l automobilky BMW, ktorá ho montuje napríklad do novej generácie Mini. Ak sa technológia osvedčí, určite sa veľmi rýchlo rozšíri aj na ďalšie motory ak iným výrobcom.

Nový systém je súčasťou výfukových zvodov trojvalcového motora a využíva tiež vodný chladiaci okruh pohonnej jednotky. Hliníkové turbo je rovnako o 30% ľahšie (o 1,2 kg) a výhodou je aj jeho nižšia výrobná cena.

Nové vodou chladené hliníkové turbodúchadlo by malo byť odolnejšie voči väčšiemu zaťaženiu a tiež má znížiť tepelné namáhanie katalyzátora, čo má pomôcť k jeho dlhšej životnosti a hlavne správnej funkcii.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY