vytisknout velikost písma Continental začal ako prvý vyrábať celohliníkové turbodúchadlo

Continental začal ako prvý vyrábať celohliníkové turbodúchadlo

Spoločnosť Continental začala ako prvá na svete s veľkosériovou výrobou hliníkového turbodúchadla. Dostane ho 100kW benzínový trojvalec 1,5 l automobilky BMW, ktorá ho montuje napríklad do novej generácie Mini. Ak sa technológia osvedčí, určite sa veľmi rýchlo rozšíri aj na ďalšie motory ak iným výrobcom.

Nový systém je súčasťou výfukových zvodov trojvalcového motora a využíva tiež vodný chladiaci okruh pohonnej jednotky. Hliníkové turbo je rovnako o 30% ľahšie (o 1,2 kg) a výhodou je aj jeho nižšia výrobná cena.

Nové vodou chladené hliníkové turbodúchadlo by malo byť odolnejšie voči väčšiemu zaťaženiu a tiež má znížiť tepelné namáhanie katalyzátora, čo má pomôcť k jeho dlhšej životnosti a hlavne správnej funkcii.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY