vytisknout velikost písma Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Nemecká spoločnosť Continental vydala v reakcii na aféru Dieselgate vyhlásenie, podľa ktorého je jej softvér pre motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v poriadku a nebol cielene vyvíjaný tak, aby obchádzal testy merania emisií alebo spotreby.

Continental k motoru 1.6 TDI dodal tiež vstrekovanie a palivové čerpadlo, píšu Automotive News. Podľa dodávateľa ani nemožno s riadiacou jednotkou manipulovať tak, aby testy obišla. Navyše za odladenie motora a riadiacej jednotky v autách je zodpovedná automobilka, v tomto prípade Volkswagen.

Autonews tiež citujú nemeckú tlač. Zatiaľ čo motor 2.0 TDI vraj pôjde pri prípadnej zvolávacej akcii "opraviť" iba prehraním softvéru, jednotka 1.6 TDI bude podľa denníka Bild vyžadovať aj výmenu vstrekovačov, čo bude veľmi nákladné.

Hovorí sa tiež o tom, že Volkswagen bude nútený u inkriminovaných áut (vyrobil ich až 11 miliónov) nainštalovať systém selektívnej katalytickej redukcie, čo by ho mohlo stáť okolo 330 eur na auto len na materiáli.

Znovu pripomíname, že celý škandál s emisiami motorov TDI vypukol v USA, kde sa Volkswagen priznal, že manipuloval s riadiacou jednotkou motora 2.0 TDI tak, aby vedela obísť meranie emisií aj bez SCR. V Európe to ale ešte nikto Volkswagenu nedokázal, navyše metodika merania emisií je tu odlišná a sú iné aj emisné limity.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY