vytisknout velikost písma Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Nemecká spoločnosť Continental vydala v reakcii na aféru Dieselgate vyhlásenie, podľa ktorého je jej softvér pre motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v poriadku a nebol cielene vyvíjaný tak, aby obchádzal testy merania emisií alebo spotreby.

Continental k motoru 1.6 TDI dodal tiež vstrekovanie a palivové čerpadlo, píšu Automotive News. Podľa dodávateľa ani nemožno s riadiacou jednotkou manipulovať tak, aby testy obišla. Navyše za odladenie motora a riadiacej jednotky v autách je zodpovedná automobilka, v tomto prípade Volkswagen.

Autonews tiež citujú nemeckú tlač. Zatiaľ čo motor 2.0 TDI vraj pôjde pri prípadnej zvolávacej akcii "opraviť" iba prehraním softvéru, jednotka 1.6 TDI bude podľa denníka Bild vyžadovať aj výmenu vstrekovačov, čo bude veľmi nákladné.

Hovorí sa tiež o tom, že Volkswagen bude nútený u inkriminovaných áut (vyrobil ich až 11 miliónov) nainštalovať systém selektívnej katalytickej redukcie, čo by ho mohlo stáť okolo 330 eur na auto len na materiáli.

Znovu pripomíname, že celý škandál s emisiami motorov TDI vypukol v USA, kde sa Volkswagen priznal, že manipuloval s riadiacou jednotkou motora 2.0 TDI tak, aby vedela obísť meranie emisií aj bez SCR. V Európe to ale ešte nikto Volkswagenu nedokázal, navyše metodika merania emisií je tu odlišná a sú iné aj emisné limity.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY