vytisknout velikost písma Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Nemecká spoločnosť Continental vydala v reakcii na aféru Dieselgate vyhlásenie, podľa ktorého je jej softvér pre motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v poriadku a nebol cielene vyvíjaný tak, aby obchádzal testy merania emisií alebo spotreby.

Continental k motoru 1.6 TDI dodal tiež vstrekovanie a palivové čerpadlo, píšu Automotive News. Podľa dodávateľa ani nemožno s riadiacou jednotkou manipulovať tak, aby testy obišla. Navyše za odladenie motora a riadiacej jednotky v autách je zodpovedná automobilka, v tomto prípade Volkswagen.

Autonews tiež citujú nemeckú tlač. Zatiaľ čo motor 2.0 TDI vraj pôjde pri prípadnej zvolávacej akcii "opraviť" iba prehraním softvéru, jednotka 1.6 TDI bude podľa denníka Bild vyžadovať aj výmenu vstrekovačov, čo bude veľmi nákladné.

Hovorí sa tiež o tom, že Volkswagen bude nútený u inkriminovaných áut (vyrobil ich až 11 miliónov) nainštalovať systém selektívnej katalytickej redukcie, čo by ho mohlo stáť okolo 330 eur na auto len na materiáli.

Znovu pripomíname, že celý škandál s emisiami motorov TDI vypukol v USA, kde sa Volkswagen priznal, že manipuloval s riadiacou jednotkou motora 2.0 TDI tak, aby vedela obísť meranie emisií aj bez SCR. V Európe to ale ešte nikto Volkswagenu nedokázal, navyše metodika merania emisií je tu odlišná a sú iné aj emisné limity.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY