vytisknout velikost písma Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Continental sa obhajuje. Jeho softvér pre motor 1.6 TDI je vraj v poriadku

Nemecká spoločnosť Continental vydala v reakcii na aféru Dieselgate vyhlásenie, podľa ktorého je jej softvér pre motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v poriadku a nebol cielene vyvíjaný tak, aby obchádzal testy merania emisií alebo spotreby.

Continental k motoru 1.6 TDI dodal tiež vstrekovanie a palivové čerpadlo, píšu Automotive News. Podľa dodávateľa ani nemožno s riadiacou jednotkou manipulovať tak, aby testy obišla. Navyše za odladenie motora a riadiacej jednotky v autách je zodpovedná automobilka, v tomto prípade Volkswagen.

Autonews tiež citujú nemeckú tlač. Zatiaľ čo motor 2.0 TDI vraj pôjde pri prípadnej zvolávacej akcii "opraviť" iba prehraním softvéru, jednotka 1.6 TDI bude podľa denníka Bild vyžadovať aj výmenu vstrekovačov, čo bude veľmi nákladné.

Hovorí sa tiež o tom, že Volkswagen bude nútený u inkriminovaných áut (vyrobil ich až 11 miliónov) nainštalovať systém selektívnej katalytickej redukcie, čo by ho mohlo stáť okolo 330 eur na auto len na materiáli.

Znovu pripomíname, že celý škandál s emisiami motorov TDI vypukol v USA, kde sa Volkswagen priznal, že manipuloval s riadiacou jednotkou motora 2.0 TDI tak, aby vedela obísť meranie emisií aj bez SCR. V Európe to ale ešte nikto Volkswagenu nedokázal, navyše metodika merania emisií je tu odlišná a sú iné aj emisné limity.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY