vytisknout velikost písma Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

To, čo vidíte na titulnom obrázku, nie je len odvážna vízia príliš voľnomyšlenkárskeho dizajnéra, ale skutočný motocykel, ktorý si možno kúpiť.
Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

Confederate Motorcycles je americký výrobca unikátnych jednostopových strojov s výnimočným dizajnom, technikou i cenovkou. Firma so sídlom v Birminghame (v Alabame, nie v Anglicku) teraz predstavuje druhú generáciu poeticky nazvaného stroja - P51 Combat Fighter.

p51-black-flag-fighter-fl-1024x1024-1.jpgp51-black-flag-fighter-fr-1024x1024-1.jpgMotor, kolesá, exotická predná vidlica... a takmer nič ďalšieho. P51 Combat Fighter stelesňuje predstavu futuristického dvojkolesového dragsteru

Základom motocykla je konštrukcia CX4, vyrobená kompletne z hliníkovej zliatiny s prímesou horčíka a kremíka. Z tohto materiálu je nielen kompletný motor, ale aj rám - respektíve jednotlivé nosné komponenty, ktoré dohromady spájajú predné a zadné koleso. Rám v tradičnom zmysle P51 nemá. Predná aj zadné vidlica sa vyrába obrábaním z obrovského zliatinového ingotu. Pružiace jednotky sú kompletne nastaviteľné.

Predná pneumatika o relatívne konvenčnom rozmere 120/70 ZR19 aj zadný valec 240/45 ZR17 sú obuté na karbónových kolesách. 

p51-fighter-combat-rs-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lr-1024x1024-1.jpg
Vedľa 30 čiernych vznikne aj 31 svetlých P51, ktoré sú o niečo lacnejšie

Vidlicový dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 56° má štvorcovú konštrukciu (vŕtanie je rovné zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podľa výrobcu dosahuje výkon "cez 200 koní" a krútiaceho momentu cez 230 Nm.

Confederate vyrobí len 61 kusov P51 Combat Fighteru, 31 vo svetlom (nelakovaná obrobená zliatina) a 30 v anodizovanom čiernom prevedení. To bude o niečo drahšie - výrobca si za neho naúčtuje 119 500 USD, zatiaľ čo verzia "blonde" vyjde len na 113 900 USD.

p51-fighter-combat-left-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lf-1024x1024-1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY