vytisknout velikost písma Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

To, čo vidíte na titulnom obrázku, nie je len odvážna vízia príliš voľnomyšlenkárskeho dizajnéra, ale skutočný motocykel, ktorý si možno kúpiť.
Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

Confederate Motorcycles je americký výrobca unikátnych jednostopových strojov s výnimočným dizajnom, technikou i cenovkou. Firma so sídlom v Birminghame (v Alabame, nie v Anglicku) teraz predstavuje druhú generáciu poeticky nazvaného stroja - P51 Combat Fighter.

p51-black-flag-fighter-fl-1024x1024-1.jpgp51-black-flag-fighter-fr-1024x1024-1.jpgMotor, kolesá, exotická predná vidlica... a takmer nič ďalšieho. P51 Combat Fighter stelesňuje predstavu futuristického dvojkolesového dragsteru

Základom motocykla je konštrukcia CX4, vyrobená kompletne z hliníkovej zliatiny s prímesou horčíka a kremíka. Z tohto materiálu je nielen kompletný motor, ale aj rám - respektíve jednotlivé nosné komponenty, ktoré dohromady spájajú predné a zadné koleso. Rám v tradičnom zmysle P51 nemá. Predná aj zadné vidlica sa vyrába obrábaním z obrovského zliatinového ingotu. Pružiace jednotky sú kompletne nastaviteľné.

Predná pneumatika o relatívne konvenčnom rozmere 120/70 ZR19 aj zadný valec 240/45 ZR17 sú obuté na karbónových kolesách. 

p51-fighter-combat-rs-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lr-1024x1024-1.jpg
Vedľa 30 čiernych vznikne aj 31 svetlých P51, ktoré sú o niečo lacnejšie

Vidlicový dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 56° má štvorcovú konštrukciu (vŕtanie je rovné zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podľa výrobcu dosahuje výkon "cez 200 koní" a krútiaceho momentu cez 230 Nm.

Confederate vyrobí len 61 kusov P51 Combat Fighteru, 31 vo svetlom (nelakovaná obrobená zliatina) a 30 v anodizovanom čiernom prevedení. To bude o niečo drahšie - výrobca si za neho naúčtuje 119 500 USD, zatiaľ čo verzia "blonde" vyjde len na 113 900 USD.

p51-fighter-combat-left-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lf-1024x1024-1.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY