vytisknout velikost písma Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

To, čo vidíte na titulnom obrázku, nie je len odvážna vízia príliš voľnomyšlenkárskeho dizajnéra, ale skutočný motocykel, ktorý si možno kúpiť.
Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

Confederate Motorcycles je americký výrobca unikátnych jednostopových strojov s výnimočným dizajnom, technikou i cenovkou. Firma so sídlom v Birminghame (v Alabame, nie v Anglicku) teraz predstavuje druhú generáciu poeticky nazvaného stroja - P51 Combat Fighter.

p51-black-flag-fighter-fl-1024x1024-1.jpgp51-black-flag-fighter-fr-1024x1024-1.jpgMotor, kolesá, exotická predná vidlica... a takmer nič ďalšieho. P51 Combat Fighter stelesňuje predstavu futuristického dvojkolesového dragsteru

Základom motocykla je konštrukcia CX4, vyrobená kompletne z hliníkovej zliatiny s prímesou horčíka a kremíka. Z tohto materiálu je nielen kompletný motor, ale aj rám - respektíve jednotlivé nosné komponenty, ktoré dohromady spájajú predné a zadné koleso. Rám v tradičnom zmysle P51 nemá. Predná aj zadné vidlica sa vyrába obrábaním z obrovského zliatinového ingotu. Pružiace jednotky sú kompletne nastaviteľné.

Predná pneumatika o relatívne konvenčnom rozmere 120/70 ZR19 aj zadný valec 240/45 ZR17 sú obuté na karbónových kolesách. 

p51-fighter-combat-rs-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lr-1024x1024-1.jpg
Vedľa 30 čiernych vznikne aj 31 svetlých P51, ktoré sú o niečo lacnejšie

Vidlicový dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 56° má štvorcovú konštrukciu (vŕtanie je rovné zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podľa výrobcu dosahuje výkon "cez 200 koní" a krútiaceho momentu cez 230 Nm.

Confederate vyrobí len 61 kusov P51 Combat Fighteru, 31 vo svetlom (nelakovaná obrobená zliatina) a 30 v anodizovanom čiernom prevedení. To bude o niečo drahšie - výrobca si za neho naúčtuje 119 500 USD, zatiaľ čo verzia "blonde" vyjde len na 113 900 USD.

p51-fighter-combat-left-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lf-1024x1024-1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY