vytisknout velikost písma Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

To, čo vidíte na titulnom obrázku, nie je len odvážna vízia príliš voľnomyšlenkárskeho dizajnéra, ale skutočný motocykel, ktorý si možno kúpiť.
Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šialeného Maxa

Confederate Motorcycles je americký výrobca unikátnych jednostopových strojov s výnimočným dizajnom, technikou i cenovkou. Firma so sídlom v Birminghame (v Alabame, nie v Anglicku) teraz predstavuje druhú generáciu poeticky nazvaného stroja - P51 Combat Fighter.

p51-black-flag-fighter-fl-1024x1024-1.jpgp51-black-flag-fighter-fr-1024x1024-1.jpgMotor, kolesá, exotická predná vidlica... a takmer nič ďalšieho. P51 Combat Fighter stelesňuje predstavu futuristického dvojkolesového dragsteru

Základom motocykla je konštrukcia CX4, vyrobená kompletne z hliníkovej zliatiny s prímesou horčíka a kremíka. Z tohto materiálu je nielen kompletný motor, ale aj rám - respektíve jednotlivé nosné komponenty, ktoré dohromady spájajú predné a zadné koleso. Rám v tradičnom zmysle P51 nemá. Predná aj zadné vidlica sa vyrába obrábaním z obrovského zliatinového ingotu. Pružiace jednotky sú kompletne nastaviteľné.

Predná pneumatika o relatívne konvenčnom rozmere 120/70 ZR19 aj zadný valec 240/45 ZR17 sú obuté na karbónových kolesách. 

p51-fighter-combat-rs-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lr-1024x1024-1.jpg
Vedľa 30 čiernych vznikne aj 31 svetlých P51, ktoré sú o niečo lacnejšie

Vidlicový dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 56° má štvorcovú konštrukciu (vŕtanie je rovné zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podľa výrobcu dosahuje výkon "cez 200 koní" a krútiaceho momentu cez 230 Nm.

Confederate vyrobí len 61 kusov P51 Combat Fighteru, 31 vo svetlom (nelakovaná obrobená zliatina) a 30 v anodizovanom čiernom prevedení. To bude o niečo drahšie - výrobca si za neho naúčtuje 119 500 USD, zatiaľ čo verzia "blonde" vyjde len na 113 900 USD.

p51-fighter-combat-left-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lf-1024x1024-1.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY