vytisknout velikost písma Čo nás vo Frankfurte zaujalo a prečo?

Nastal čas definitívne uzavrieť frankfurtský autosalón. Tento rok určite bolo na čo sa pozerať a objavilo sa aj pár prekvapení. Čo nás najviac zaujalo a prečo?
Čo nás vo Frankfurte zaujalo a prečo?
Zoznam kapitol
  1. Elektrická energia kam sa pozriete, Elektrina aj v športiakoch
  2. Cadillac Elmiraj, Mercedes-Benz S Coupé, Nanuk, když nevíte coby
  3. Tuning!, Mitsubishi v roli porazených

Elektrická energia kam sa pozriete

Každý autosalón dáva nahliadnuť do motoristickej budúcnosti a tohtoročný Frankfurt nebol výnimkou. Ak by sme vychádzali iba z toho, čo bolo k videniu, potom sme si pre vás z Nemecka priviezli jasný odkaz, budúcnosť je s definitívnou platnosťou elektrická a doba, kedy začneme v rámci testov merať rýchlosť dobíjania akumulátorov alebo hodnotiť umelo vytvárané zvuky motorov, je vyložene za dverami. Nájsť koncept auta, ktoré by nepoužívalo elektromotor, dá naozaj veľa práce.

Chcete príklady? Nissan Friend-ME Concept, štylistické cvičenia, pri ktorých automobilka prakticky nič o technike nezverejnila. Výnimkou je iba informácia, že ide o hybrid. Pokračovať môžeme Opelom Monza, pekným kupé, ktoré rozvíja techniku ​​použitú v Opele Ampera. Že by bola tak úspešná? Na rozdiel od Ampery používa Monza litrový motor ako generátor spaľujúci LPG, v Bruseli musia byť z tejto koncepcie vyložene nadšení. Na stánku Toyoty už nebolo k videniu nič iné, než hybridy, aj keď Yaris Hybrid-R mal jasne ukázať, že hybrid môže byť aj zábavný.

frankfurt_niro_nissan_1.JPGfrankfurt_niro_nissan_2.JPG 
Elektrická energia je v kurze. Nájsť koncept, ktorý nemá elektromotor už je celkom problém. A dá sa tiež očakávať rozširovanie hybridných štvorkoliek.

Stále vám to nestačí? Tak čo napríklad Kia Niro. Táto štúdia celkom dobre dokumentuje ďalšie trendy. Budúcnosť okrem elektriny patrí hybridným štvorkolkám. Už si snáď ani nepamätám, kedy by niekto ukázal niečo osadeného klasickým pohonom všetkých kolies. Koncepcia spaľovacieho motoru vpredu a elektromotoru vzadu (prípadne naopak) sa stala trendom, ktorý zrejme raz naozaj nahradí medzinápravový diferenciál a spojky. Kto by čakal, že sa nájdu výnimky pri tradičných zástancoch 4x4 typu Subaru, ten by sa plietol. Koncept Viziv taktiež používa systém hybridného 4x4.

Kým niektorí ešte prezentujú svoje elektrické predstavy o budúcnosti ako štúdie, BMW vyrukovalo sa "íčkovou" revolúciou v sériovej podobe. Som veľmi zvedavý, ako sa týmto autám bude predajne dariť. Podľa krátkej jazdy v hale možno usúdiť len to, že nová i3 ide pomerne svižne, ale ako sa dočítate v pripravovanom teste Nissanu Leaf, nie je to nič nové. Do sveta elektrických áut pribudne nakoniec aj Volkswagen s modelmi e-Golf a e-up!. Elektrickú energiu chcú jednoducho všetci, asi neostáva nič iné, než sa s tým do budúcnosti zmieriť, respektíve užívať si veľkých motorov, kým to ešte ide.

fr_golf_i3.JPGfr_golf_i32.JPG 
Elektrická realita si už našla cestu aj do Volkswagenu Golf. BMW i3 má byť priamo revolúciou. Uvidíme.

Elektrina aj v športiakoch

Lenže vstupom elektrickej energie do bežných modelov to zďaleka nekončí, evidentne sa počíta s nástupom hybridných alebo dokonca čisto elektrických pohonov taktiež pri superšportoch. Tieto trendy boli známe už skôr, Frankfurt 2013 to len potvrdil. Do sériovej výroby definitívne mieri Porsche 918 Spyder, ktoré dostalo do svojho hnacieho reťazca hneď tri elektromotory. Príkladov by sa ale našlo viac, napríklad taký koncept novodobého Audi Quattro.

Ale ani to stále nie je z pohľadu elektriny posledné slovo. Pomaly sa chystá seriál pretekov elektrických formúl, pričom nový monopost sme si mohli prezrieť na stánku Michelinu a Renaultu. Elektrické monoposty zvládnu stovku za tri sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 225 km/h. Formula meria rovných päť metrov na dĺžku a váži 800 kg. Seriál odštartuje budúci rok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY