vytisknout velikost písma Čo nás vo Frankfurte zaujalo a prečo?

Nastal čas definitívne uzavrieť frankfurtský autosalón. Tento rok určite bolo na čo sa pozerať a objavilo sa aj pár prekvapení. Čo nás najviac zaujalo a prečo?
Čo nás vo Frankfurte zaujalo a prečo?
Zoznam kapitol
  1. Elektrická energia kam sa pozriete, Elektrina aj v športiakoch
  2. Cadillac Elmiraj, Mercedes-Benz S Coupé, Nanuk, když nevíte coby
  3. Tuning!, Mitsubishi v roli porazených

Elektrická energia kam sa pozriete

Každý autosalón dáva nahliadnuť do motoristickej budúcnosti a tohtoročný Frankfurt nebol výnimkou. Ak by sme vychádzali iba z toho, čo bolo k videniu, potom sme si pre vás z Nemecka priviezli jasný odkaz, budúcnosť je s definitívnou platnosťou elektrická a doba, kedy začneme v rámci testov merať rýchlosť dobíjania akumulátorov alebo hodnotiť umelo vytvárané zvuky motorov, je vyložene za dverami. Nájsť koncept auta, ktoré by nepoužívalo elektromotor, dá naozaj veľa práce.

Chcete príklady? Nissan Friend-ME Concept, štylistické cvičenia, pri ktorých automobilka prakticky nič o technike nezverejnila. Výnimkou je iba informácia, že ide o hybrid. Pokračovať môžeme Opelom Monza, pekným kupé, ktoré rozvíja techniku ​​použitú v Opele Ampera. Že by bola tak úspešná? Na rozdiel od Ampery používa Monza litrový motor ako generátor spaľujúci LPG, v Bruseli musia byť z tejto koncepcie vyložene nadšení. Na stánku Toyoty už nebolo k videniu nič iné, než hybridy, aj keď Yaris Hybrid-R mal jasne ukázať, že hybrid môže byť aj zábavný.

frankfurt_niro_nissan_1.JPGfrankfurt_niro_nissan_2.JPG 
Elektrická energia je v kurze. Nájsť koncept, ktorý nemá elektromotor už je celkom problém. A dá sa tiež očakávať rozširovanie hybridných štvorkoliek.

Stále vám to nestačí? Tak čo napríklad Kia Niro. Táto štúdia celkom dobre dokumentuje ďalšie trendy. Budúcnosť okrem elektriny patrí hybridným štvorkolkám. Už si snáď ani nepamätám, kedy by niekto ukázal niečo osadeného klasickým pohonom všetkých kolies. Koncepcia spaľovacieho motoru vpredu a elektromotoru vzadu (prípadne naopak) sa stala trendom, ktorý zrejme raz naozaj nahradí medzinápravový diferenciál a spojky. Kto by čakal, že sa nájdu výnimky pri tradičných zástancoch 4x4 typu Subaru, ten by sa plietol. Koncept Viziv taktiež používa systém hybridného 4x4.

Kým niektorí ešte prezentujú svoje elektrické predstavy o budúcnosti ako štúdie, BMW vyrukovalo sa "íčkovou" revolúciou v sériovej podobe. Som veľmi zvedavý, ako sa týmto autám bude predajne dariť. Podľa krátkej jazdy v hale možno usúdiť len to, že nová i3 ide pomerne svižne, ale ako sa dočítate v pripravovanom teste Nissanu Leaf, nie je to nič nové. Do sveta elektrických áut pribudne nakoniec aj Volkswagen s modelmi e-Golf a e-up!. Elektrickú energiu chcú jednoducho všetci, asi neostáva nič iné, než sa s tým do budúcnosti zmieriť, respektíve užívať si veľkých motorov, kým to ešte ide.

fr_golf_i3.JPGfr_golf_i32.JPG 
Elektrická realita si už našla cestu aj do Volkswagenu Golf. BMW i3 má byť priamo revolúciou. Uvidíme.

Elektrina aj v športiakoch

Lenže vstupom elektrickej energie do bežných modelov to zďaleka nekončí, evidentne sa počíta s nástupom hybridných alebo dokonca čisto elektrických pohonov taktiež pri superšportoch. Tieto trendy boli známe už skôr, Frankfurt 2013 to len potvrdil. Do sériovej výroby definitívne mieri Porsche 918 Spyder, ktoré dostalo do svojho hnacieho reťazca hneď tri elektromotory. Príkladov by sa ale našlo viac, napríklad taký koncept novodobého Audi Quattro.

Ale ani to stále nie je z pohľadu elektriny posledné slovo. Pomaly sa chystá seriál pretekov elektrických formúl, pričom nový monopost sme si mohli prezrieť na stánku Michelinu a Renaultu. Elektrické monoposty zvládnu stovku za tri sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 225 km/h. Formula meria rovných päť metrov na dĺžku a váži 800 kg. Seriál odštartuje budúci rok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY