vytisknout velikost písma Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Hydropneumatické odpruženie, kedysi charakteristický znak vrcholných modelov Citroënu, sa zrejme čoskoro stane minulosťou. Automobilku totiž trápi obtiažna logistika, vysoká cena dielov a malý odbyt modelov vybavených týmto systémom. Až skončí súčasná generácia Citroënu C5, skončí aj hydropneumatické odpruženie, píšu Automotive News.

Zrušenie hydropneumatického odpruženia je súčasťou osekávania nákladov, ktoré vykonáva šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajne povedal, že existuje mnoho systémov, ktoré si môže nechať automobilka vyrábať inde. A poskytnú podobný stupeň komfortu za oveľa menej peňazí.

Zaujímavé je, že z nových modelov značky DS, ktorá má plniť úlohu akejsi luxusnej divízie Citroën, nemá klasické hydropneumatické odpruženie žiadny. Nový model DS5 používa iný systém tlmičov a zrejme tadiaľ sa budú uberať aj vybrané modely Citroënu.

Budúce luxusné Citroëny tak zrejme prejdú na systém značky DS kombinovaný napríklad s nastaviteľnou tuhosťou tlmičov. Vyzerá to teda, že po šesťdesiatich rokoch na trhu hydropneumatický systém Citroënu, ktorý v licencii vyrábal aj Mercedes-Benz a Rolls-Royce pre svoje autá, skončí.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY