vytisknout velikost písma Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Hydropneumatické odpruženie, kedysi charakteristický znak vrcholných modelov Citroënu, sa zrejme čoskoro stane minulosťou. Automobilku totiž trápi obtiažna logistika, vysoká cena dielov a malý odbyt modelov vybavených týmto systémom. Až skončí súčasná generácia Citroënu C5, skončí aj hydropneumatické odpruženie, píšu Automotive News.

Zrušenie hydropneumatického odpruženia je súčasťou osekávania nákladov, ktoré vykonáva šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajne povedal, že existuje mnoho systémov, ktoré si môže nechať automobilka vyrábať inde. A poskytnú podobný stupeň komfortu za oveľa menej peňazí.

Zaujímavé je, že z nových modelov značky DS, ktorá má plniť úlohu akejsi luxusnej divízie Citroën, nemá klasické hydropneumatické odpruženie žiadny. Nový model DS5 používa iný systém tlmičov a zrejme tadiaľ sa budú uberať aj vybrané modely Citroënu.

Budúce luxusné Citroëny tak zrejme prejdú na systém značky DS kombinovaný napríklad s nastaviteľnou tuhosťou tlmičov. Vyzerá to teda, že po šesťdesiatich rokoch na trhu hydropneumatický systém Citroënu, ktorý v licencii vyrábal aj Mercedes-Benz a Rolls-Royce pre svoje autá, skončí.

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY