vytisknout velikost písma Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Hydropneumatické odpruženie, kedysi charakteristický znak vrcholných modelov Citroënu, sa zrejme čoskoro stane minulosťou. Automobilku totiž trápi obtiažna logistika, vysoká cena dielov a malý odbyt modelov vybavených týmto systémom. Až skončí súčasná generácia Citroënu C5, skončí aj hydropneumatické odpruženie, píšu Automotive News.

Zrušenie hydropneumatického odpruženia je súčasťou osekávania nákladov, ktoré vykonáva šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajne povedal, že existuje mnoho systémov, ktoré si môže nechať automobilka vyrábať inde. A poskytnú podobný stupeň komfortu za oveľa menej peňazí.

Zaujímavé je, že z nových modelov značky DS, ktorá má plniť úlohu akejsi luxusnej divízie Citroën, nemá klasické hydropneumatické odpruženie žiadny. Nový model DS5 používa iný systém tlmičov a zrejme tadiaľ sa budú uberať aj vybrané modely Citroënu.

Budúce luxusné Citroëny tak zrejme prejdú na systém značky DS kombinovaný napríklad s nastaviteľnou tuhosťou tlmičov. Vyzerá to teda, že po šesťdesiatich rokoch na trhu hydropneumatický systém Citroënu, ktorý v licencii vyrábal aj Mercedes-Benz a Rolls-Royce pre svoje autá, skončí.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY