vytisknout velikost písma Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Hydropneumatické odpruženie, kedysi charakteristický znak vrcholných modelov Citroënu, sa zrejme čoskoro stane minulosťou. Automobilku totiž trápi obtiažna logistika, vysoká cena dielov a malý odbyt modelov vybavených týmto systémom. Až skončí súčasná generácia Citroënu C5, skončí aj hydropneumatické odpruženie, píšu Automotive News.

Zrušenie hydropneumatického odpruženia je súčasťou osekávania nákladov, ktoré vykonáva šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajne povedal, že existuje mnoho systémov, ktoré si môže nechať automobilka vyrábať inde. A poskytnú podobný stupeň komfortu za oveľa menej peňazí.

Zaujímavé je, že z nových modelov značky DS, ktorá má plniť úlohu akejsi luxusnej divízie Citroën, nemá klasické hydropneumatické odpruženie žiadny. Nový model DS5 používa iný systém tlmičov a zrejme tadiaľ sa budú uberať aj vybrané modely Citroënu.

Budúce luxusné Citroëny tak zrejme prejdú na systém značky DS kombinovaný napríklad s nastaviteľnou tuhosťou tlmičov. Vyzerá to teda, že po šesťdesiatich rokoch na trhu hydropneumatický systém Citroënu, ktorý v licencii vyrábal aj Mercedes-Benz a Rolls-Royce pre svoje autá, skončí.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY