vytisknout velikost písma Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Citroën údajne opustí hydropneumatické odpruženie kvôli nákladom

Hydropneumatické odpruženie, kedysi charakteristický znak vrcholných modelov Citroënu, sa zrejme čoskoro stane minulosťou. Automobilku totiž trápi obtiažna logistika, vysoká cena dielov a malý odbyt modelov vybavených týmto systémom. Až skončí súčasná generácia Citroënu C5, skončí aj hydropneumatické odpruženie, píšu Automotive News.

Zrušenie hydropneumatického odpruženia je súčasťou osekávania nákladov, ktoré vykonáva šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajne povedal, že existuje mnoho systémov, ktoré si môže nechať automobilka vyrábať inde. A poskytnú podobný stupeň komfortu za oveľa menej peňazí.

Zaujímavé je, že z nových modelov značky DS, ktorá má plniť úlohu akejsi luxusnej divízie Citroën, nemá klasické hydropneumatické odpruženie žiadny. Nový model DS5 používa iný systém tlmičov a zrejme tadiaľ sa budú uberať aj vybrané modely Citroënu.

Budúce luxusné Citroëny tak zrejme prejdú na systém značky DS kombinovaný napríklad s nastaviteľnou tuhosťou tlmičov. Vyzerá to teda, že po šesťdesiatich rokoch na trhu hydropneumatický systém Citroënu, ktorý v licencii vyrábal aj Mercedes-Benz a Rolls-Royce pre svoje autá, skončí.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY