vytisknout velikost písma Citroën Traction Avant: svojrázny test pasívnej bezpečnosti z roku 1934

Ako v Citroëne presviedčali zákazníkov o správnosti novej koncepcie prevratného modelu Traction Avant? Celkom zaujímavým spôsobom...

Tento rok je to osemdesiat rokov, čo značka Citroën predstavila svoj ​​revolučný model Traction Avant, ktorý svojou konštrukciou predbehol dobu o desiatky rokov. To ale samozrejme v roku 1934 nedochádzalo každému a Citroën musel verejnosť o prednostiach novej koncepcie najprv presvedčiť. Citroën Traction Avant totiž nemal len pohon predných kolies, ale vynikal tiež použitím samonosnej karosérie, čo v tej dobe rozhodne bežné nebolo. Propagačných filmov k rade Traction Avant sa dochovalo pomerne dosť, avšak my si teraz pripomenieme ten zrejme najzaujímavejší.

Výrobca sa v ňom pokúsil ukázať robustnú stavbu vozidla a jedno z áut nechal pred zrakmi kamier zísť zo zrázu a urobiť premet. Niet divu, pre pasívnu bezpečnosť vtedajších automobilov štandardizované skúšky neexistovali. Traction Avant dopadol prekvapivo dobre, na prvý pohľad sa zdá, že má snáď len rozstrapatené blatníky. Figuranti následne vrátia na svoje miesto uvoľnenú kapotu, ukážu na kameru, že okná zostali na svojich miestach, naštartujú a odídu zo záberu.

Iste, tento krátky film nie je ničím novým. Avšak snažíme sa pripomenúť pionierske doby priekopníkov automobilovej konštrukcie, ktorí často museli pre potvrdenie správnosti svojich postupov podnikať aj veľmi nevšedné kroky...


 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY