vytisknout velikost písma Citroën Traction Avant: svojrázny test pasívnej bezpečnosti z roku 1934

Ako v Citroëne presviedčali zákazníkov o správnosti novej koncepcie prevratného modelu Traction Avant? Celkom zaujímavým spôsobom...

Tento rok je to osemdesiat rokov, čo značka Citroën predstavila svoj ​​revolučný model Traction Avant, ktorý svojou konštrukciou predbehol dobu o desiatky rokov. To ale samozrejme v roku 1934 nedochádzalo každému a Citroën musel verejnosť o prednostiach novej koncepcie najprv presvedčiť. Citroën Traction Avant totiž nemal len pohon predných kolies, ale vynikal tiež použitím samonosnej karosérie, čo v tej dobe rozhodne bežné nebolo. Propagačných filmov k rade Traction Avant sa dochovalo pomerne dosť, avšak my si teraz pripomenieme ten zrejme najzaujímavejší.

Výrobca sa v ňom pokúsil ukázať robustnú stavbu vozidla a jedno z áut nechal pred zrakmi kamier zísť zo zrázu a urobiť premet. Niet divu, pre pasívnu bezpečnosť vtedajších automobilov štandardizované skúšky neexistovali. Traction Avant dopadol prekvapivo dobre, na prvý pohľad sa zdá, že má snáď len rozstrapatené blatníky. Figuranti následne vrátia na svoje miesto uvoľnenú kapotu, ukážu na kameru, že okná zostali na svojich miestach, naštartujú a odídu zo záberu.

Iste, tento krátky film nie je ničím novým. Avšak snažíme sa pripomenúť pionierske doby priekopníkov automobilovej konštrukcie, ktorí často museli pre potvrdenie správnosti svojich postupov podnikať aj veľmi nevšedné kroky...


 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY