vytisknout velikost písma Citroën Traction Avant: svojrázny test pasívnej bezpečnosti z roku 1934

Ako v Citroëne presviedčali zákazníkov o správnosti novej koncepcie prevratného modelu Traction Avant? Celkom zaujímavým spôsobom...

Tento rok je to osemdesiat rokov, čo značka Citroën predstavila svoj ​​revolučný model Traction Avant, ktorý svojou konštrukciou predbehol dobu o desiatky rokov. To ale samozrejme v roku 1934 nedochádzalo každému a Citroën musel verejnosť o prednostiach novej koncepcie najprv presvedčiť. Citroën Traction Avant totiž nemal len pohon predných kolies, ale vynikal tiež použitím samonosnej karosérie, čo v tej dobe rozhodne bežné nebolo. Propagačných filmov k rade Traction Avant sa dochovalo pomerne dosť, avšak my si teraz pripomenieme ten zrejme najzaujímavejší.

Výrobca sa v ňom pokúsil ukázať robustnú stavbu vozidla a jedno z áut nechal pred zrakmi kamier zísť zo zrázu a urobiť premet. Niet divu, pre pasívnu bezpečnosť vtedajších automobilov štandardizované skúšky neexistovali. Traction Avant dopadol prekvapivo dobre, na prvý pohľad sa zdá, že má snáď len rozstrapatené blatníky. Figuranti následne vrátia na svoje miesto uvoľnenú kapotu, ukážu na kameru, že okná zostali na svojich miestach, naštartujú a odídu zo záberu.

Iste, tento krátky film nie je ničím novým. Avšak snažíme sa pripomenúť pionierske doby priekopníkov automobilovej konštrukcie, ktorí často museli pre potvrdenie správnosti svojich postupov podnikať aj veľmi nevšedné kroky...


 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY