vytisknout velikost písma Citroën pozýva na autosalón v Pekingu. Ukáže sériový Wild Rubis?

Citroën pozýva na autosalón v Pekingu. Ukáže sériový Wild Rubis?

Citroën sa dnes vytasil s pozvánkou na autosalón v Pekingu, kde predstaví ďalší prírastok do radu DS. Automobilka zatiaľ drží všetky informácie v tajnosti, do sveta však vyslala prvý obrázok. Podľa neho to vyzerá, že o pár dní predstavia sériovú verziu konceptu Wild Rubis. Rad DS teda dostane prvé SUV.

Predstavenie finálnej verzie francúzskeho SUV spadajúceho medzi DS potvrdzujú aj správy z minulosti. Svetovú premiéru si štúdia Wild Rubis odbila presne pred rokom práve v Pekingu a už vtedy sa hovorilo o tom, že sa sériové prevedenie ukáže tento rok na jar.

Wild Rubis ako koncept luxusného SUV meral na dĺžku 4,7 m, široký je 1,95 m a vysoký 1,59 m. Rázvor náprav potom dosahuje 2,9 m. O pohon sa staral systém HYbrid4, ktorý na rozdiel od aktuálne predávanej dieselovej verzie používa ako základ jedna-šestku THP. Nie je vôbec nereálne, že práve tento pohon takisto nájdeme v dnes predstavenom Peugeote Exalt.

Okrem nového DS sa v Pekingu ukáže tiež koncept DS 5LS R. Ten má opäť pod kapotou preplňovanú jedna-šestku, ktorá disponuje parametrami 300 koní a 400 Nm.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY