vytisknout velikost písma Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V júli tohto roku prišla správa o začatí spolupráce medzi automobilkou Citroën a francúzskou spoločnosťou Bolloré Group, ktorá má na svedomí elektrické vozidlo prezývané Bluesummer. Netrvalo dlho a je tu ďalšia správa. Z tohto elektromobilu sa stal Citroën E-Mehari.

Technika zostala rovnaká, takže aj Citroën E-Mehari používa elektromotor s maximálnym výkonom 50 kW (68 k), lítium-iónové akumulátory s kapacitou 30 kWh, najvyššia rýchlosť je aj tu, rovnako ako pri modeli Bluesummer, 110 km/h a dojazd v mestskej prevádzke dosahuje na 200 km, respektíve na 100 km pri jazde mimo mesta.

Citroën prirodzene nasadil iný dizajn, ktorý zo všetkého najviac pripomína model C4 Cactus. Vďaka tomu je E-Mehari oproti pôvodnému elektromobilu o trochu väčšie. Na dĺžku meria 3,81 m, široké je 1,87 m a vysoké 1,65 m. Batožinový priestor ponúkne 200 litrov, respektíve 800 litrov so sklopenými zadnými sedačkami. Vozidlo je to štvormiestne.

E-Mehari sa bude ponúkať v štyroch odtieňoch karosérie, na výber budú dve farby strechy a dva varianty interiéru. Ak dôjde na dobíjanie, z domácej zásuvky bude tento proces trvať trinásť hodín, ak niekde stretnete 16 A zásuvku, skráti sa čas na osem hodín.

Do predaja vo Francúzsku dorazí tento elektromobil na jar budúceho roka.

emeh_03.jpgemeh_04.jpgemeh_05.jpgemeh_06.jpgemeh_02.jpgemeh_07.jpgemeh_08.jpgemeh_09.jpgemeh_10.jpgemeh_12.jpgemeh_13.jpgemeh_14.jpgemeh_15.jpgemeh_16.jpgemeh_17.jpgemehari.jpg

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY