vytisknout velikost písma Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V júli tohto roku prišla správa o začatí spolupráce medzi automobilkou Citroën a francúzskou spoločnosťou Bolloré Group, ktorá má na svedomí elektrické vozidlo prezývané Bluesummer. Netrvalo dlho a je tu ďalšia správa. Z tohto elektromobilu sa stal Citroën E-Mehari.

Technika zostala rovnaká, takže aj Citroën E-Mehari používa elektromotor s maximálnym výkonom 50 kW (68 k), lítium-iónové akumulátory s kapacitou 30 kWh, najvyššia rýchlosť je aj tu, rovnako ako pri modeli Bluesummer, 110 km/h a dojazd v mestskej prevádzke dosahuje na 200 km, respektíve na 100 km pri jazde mimo mesta.

Citroën prirodzene nasadil iný dizajn, ktorý zo všetkého najviac pripomína model C4 Cactus. Vďaka tomu je E-Mehari oproti pôvodnému elektromobilu o trochu väčšie. Na dĺžku meria 3,81 m, široké je 1,87 m a vysoké 1,65 m. Batožinový priestor ponúkne 200 litrov, respektíve 800 litrov so sklopenými zadnými sedačkami. Vozidlo je to štvormiestne.

E-Mehari sa bude ponúkať v štyroch odtieňoch karosérie, na výber budú dve farby strechy a dva varianty interiéru. Ak dôjde na dobíjanie, z domácej zásuvky bude tento proces trvať trinásť hodín, ak niekde stretnete 16 A zásuvku, skráti sa čas na osem hodín.

Do predaja vo Francúzsku dorazí tento elektromobil na jar budúceho roka.

emeh_03.jpgemeh_04.jpgemeh_05.jpgemeh_06.jpgemeh_02.jpgemeh_07.jpgemeh_08.jpgemeh_09.jpgemeh_10.jpgemeh_12.jpgemeh_13.jpgemeh_14.jpgemeh_15.jpgemeh_16.jpgemeh_17.jpgemehari.jpg

 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY