vytisknout velikost písma Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V júli tohto roku prišla správa o začatí spolupráce medzi automobilkou Citroën a francúzskou spoločnosťou Bolloré Group, ktorá má na svedomí elektrické vozidlo prezývané Bluesummer. Netrvalo dlho a je tu ďalšia správa. Z tohto elektromobilu sa stal Citroën E-Mehari.

Technika zostala rovnaká, takže aj Citroën E-Mehari používa elektromotor s maximálnym výkonom 50 kW (68 k), lítium-iónové akumulátory s kapacitou 30 kWh, najvyššia rýchlosť je aj tu, rovnako ako pri modeli Bluesummer, 110 km/h a dojazd v mestskej prevádzke dosahuje na 200 km, respektíve na 100 km pri jazde mimo mesta.

Citroën prirodzene nasadil iný dizajn, ktorý zo všetkého najviac pripomína model C4 Cactus. Vďaka tomu je E-Mehari oproti pôvodnému elektromobilu o trochu väčšie. Na dĺžku meria 3,81 m, široké je 1,87 m a vysoké 1,65 m. Batožinový priestor ponúkne 200 litrov, respektíve 800 litrov so sklopenými zadnými sedačkami. Vozidlo je to štvormiestne.

E-Mehari sa bude ponúkať v štyroch odtieňoch karosérie, na výber budú dve farby strechy a dva varianty interiéru. Ak dôjde na dobíjanie, z domácej zásuvky bude tento proces trvať trinásť hodín, ak niekde stretnete 16 A zásuvku, skráti sa čas na osem hodín.

Do predaja vo Francúzsku dorazí tento elektromobil na jar budúceho roka.

emeh_03.jpgemeh_04.jpgemeh_05.jpgemeh_06.jpgemeh_02.jpgemeh_07.jpgemeh_08.jpgemeh_09.jpgemeh_10.jpgemeh_12.jpgemeh_13.jpgemeh_14.jpgemeh_15.jpgemeh_16.jpgemeh_17.jpgemehari.jpg

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY