vytisknout velikost písma Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V júli tohto roku prišla správa o začatí spolupráce medzi automobilkou Citroën a francúzskou spoločnosťou Bolloré Group, ktorá má na svedomí elektrické vozidlo prezývané Bluesummer. Netrvalo dlho a je tu ďalšia správa. Z tohto elektromobilu sa stal Citroën E-Mehari.

Technika zostala rovnaká, takže aj Citroën E-Mehari používa elektromotor s maximálnym výkonom 50 kW (68 k), lítium-iónové akumulátory s kapacitou 30 kWh, najvyššia rýchlosť je aj tu, rovnako ako pri modeli Bluesummer, 110 km/h a dojazd v mestskej prevádzke dosahuje na 200 km, respektíve na 100 km pri jazde mimo mesta.

Citroën prirodzene nasadil iný dizajn, ktorý zo všetkého najviac pripomína model C4 Cactus. Vďaka tomu je E-Mehari oproti pôvodnému elektromobilu o trochu väčšie. Na dĺžku meria 3,81 m, široké je 1,87 m a vysoké 1,65 m. Batožinový priestor ponúkne 200 litrov, respektíve 800 litrov so sklopenými zadnými sedačkami. Vozidlo je to štvormiestne.

E-Mehari sa bude ponúkať v štyroch odtieňoch karosérie, na výber budú dve farby strechy a dva varianty interiéru. Ak dôjde na dobíjanie, z domácej zásuvky bude tento proces trvať trinásť hodín, ak niekde stretnete 16 A zásuvku, skráti sa čas na osem hodín.

Do predaja vo Francúzsku dorazí tento elektromobil na jar budúceho roka.

emeh_03.jpgemeh_04.jpgemeh_05.jpgemeh_06.jpgemeh_02.jpgemeh_07.jpgemeh_08.jpgemeh_09.jpgemeh_10.jpgemeh_12.jpgemeh_13.jpgemeh_14.jpgemeh_15.jpgemeh_16.jpgemeh_17.jpgemehari.jpg

 

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY