vytisknout velikost písma Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V júli tohto roku prišla správa o začatí spolupráce medzi automobilkou Citroën a francúzskou spoločnosťou Bolloré Group, ktorá má na svedomí elektrické vozidlo prezývané Bluesummer. Netrvalo dlho a je tu ďalšia správa. Z tohto elektromobilu sa stal Citroën E-Mehari.

Technika zostala rovnaká, takže aj Citroën E-Mehari používa elektromotor s maximálnym výkonom 50 kW (68 k), lítium-iónové akumulátory s kapacitou 30 kWh, najvyššia rýchlosť je aj tu, rovnako ako pri modeli Bluesummer, 110 km/h a dojazd v mestskej prevádzke dosahuje na 200 km, respektíve na 100 km pri jazde mimo mesta.

Citroën prirodzene nasadil iný dizajn, ktorý zo všetkého najviac pripomína model C4 Cactus. Vďaka tomu je E-Mehari oproti pôvodnému elektromobilu o trochu väčšie. Na dĺžku meria 3,81 m, široké je 1,87 m a vysoké 1,65 m. Batožinový priestor ponúkne 200 litrov, respektíve 800 litrov so sklopenými zadnými sedačkami. Vozidlo je to štvormiestne.

E-Mehari sa bude ponúkať v štyroch odtieňoch karosérie, na výber budú dve farby strechy a dva varianty interiéru. Ak dôjde na dobíjanie, z domácej zásuvky bude tento proces trvať trinásť hodín, ak niekde stretnete 16 A zásuvku, skráti sa čas na osem hodín.

Do predaja vo Francúzsku dorazí tento elektromobil na jar budúceho roka.

emeh_03.jpgemeh_04.jpgemeh_05.jpgemeh_06.jpgemeh_02.jpgemeh_07.jpgemeh_08.jpgemeh_09.jpgemeh_10.jpgemeh_12.jpgemeh_13.jpgemeh_14.jpgemeh_15.jpgemeh_16.jpgemeh_17.jpgemehari.jpg

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY