vytisknout velikost písma Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën predstavil modernizáciu pre model DS3 a DS3 Cabrio. Najviditeľnejšou zmenou sú jednoznačne nové svetlomety vpredu aj vzadu, ale automobilka nezostala len u tohto. Novinkou je taktiež systém Active City Brake a samozrejme motory plniace normu Euro 6.

Nové svetlomety kombinujú xenóny s trojicou diód. Okrem dizajnu, ktorý je veľmi vydarený, sľubuje Citroën lepšiu viditeľnosť a nižšiu spotrebu energie. U stretávacích svetiel má byť rozdiel 35%, v prípade tých diaľkových ide o úsporu 75%. Úpravami prešli aj koncové svetlá, ktoré sa po novom predstavujú v dizajne, ktorý sme si mohli pozrieť napríklad na koncepte Wild Rubis.

Spolu s faceliftom potom dorazili aj detaily v podobe laserom vytvoreného "mesta" na palubnej doske a rovnaký motív sa môže objaviť aj na zadnej dvojici okien . Do ponuky vstupuje nový biely lak karosérie a nové sedemnásťpalcové disky.

Čo sa motorov týka, Citroën začne ponúkať naftovú jedna-šestku BlueHDi 120 a na niektorých trhoch aj slabšie verzii disponujúci výkonom 100 koní. Spotreba sa má pri oboch pohybovať hlboko pod hranicou štyroch litrov. Ako správne tušíte, aj tu bude norma Euro 6 splnená pomocou systému vstrekovania močoviny. V prípade benzínových jednotiek bude k dispozícii ako základ motor e-VTi 82, nasleduje jedna-šestka THP 155 a vrcholný Racing (207 k).

O systéme Active City Brake už bola reč v úvode, zaobstarať si k DS3 môžete ešte aj parkovaciu kameru.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY