vytisknout velikost písma Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën predstavil modernizáciu pre model DS3 a DS3 Cabrio. Najviditeľnejšou zmenou sú jednoznačne nové svetlomety vpredu aj vzadu, ale automobilka nezostala len u tohto. Novinkou je taktiež systém Active City Brake a samozrejme motory plniace normu Euro 6.

Nové svetlomety kombinujú xenóny s trojicou diód. Okrem dizajnu, ktorý je veľmi vydarený, sľubuje Citroën lepšiu viditeľnosť a nižšiu spotrebu energie. U stretávacích svetiel má byť rozdiel 35%, v prípade tých diaľkových ide o úsporu 75%. Úpravami prešli aj koncové svetlá, ktoré sa po novom predstavujú v dizajne, ktorý sme si mohli pozrieť napríklad na koncepte Wild Rubis.

Spolu s faceliftom potom dorazili aj detaily v podobe laserom vytvoreného "mesta" na palubnej doske a rovnaký motív sa môže objaviť aj na zadnej dvojici okien . Do ponuky vstupuje nový biely lak karosérie a nové sedemnásťpalcové disky.

Čo sa motorov týka, Citroën začne ponúkať naftovú jedna-šestku BlueHDi 120 a na niektorých trhoch aj slabšie verzii disponujúci výkonom 100 koní. Spotreba sa má pri oboch pohybovať hlboko pod hranicou štyroch litrov. Ako správne tušíte, aj tu bude norma Euro 6 splnená pomocou systému vstrekovania močoviny. V prípade benzínových jednotiek bude k dispozícii ako základ motor e-VTi 82, nasleduje jedna-šestka THP 155 a vrcholný Racing (207 k).

O systéme Active City Brake už bola reč v úvode, zaobstarať si k DS3 môžete ešte aj parkovaciu kameru.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY