vytisknout velikost písma Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën predstavil modernizáciu pre model DS3 a DS3 Cabrio. Najviditeľnejšou zmenou sú jednoznačne nové svetlomety vpredu aj vzadu, ale automobilka nezostala len u tohto. Novinkou je taktiež systém Active City Brake a samozrejme motory plniace normu Euro 6.

Nové svetlomety kombinujú xenóny s trojicou diód. Okrem dizajnu, ktorý je veľmi vydarený, sľubuje Citroën lepšiu viditeľnosť a nižšiu spotrebu energie. U stretávacích svetiel má byť rozdiel 35%, v prípade tých diaľkových ide o úsporu 75%. Úpravami prešli aj koncové svetlá, ktoré sa po novom predstavujú v dizajne, ktorý sme si mohli pozrieť napríklad na koncepte Wild Rubis.

Spolu s faceliftom potom dorazili aj detaily v podobe laserom vytvoreného "mesta" na palubnej doske a rovnaký motív sa môže objaviť aj na zadnej dvojici okien . Do ponuky vstupuje nový biely lak karosérie a nové sedemnásťpalcové disky.

Čo sa motorov týka, Citroën začne ponúkať naftovú jedna-šestku BlueHDi 120 a na niektorých trhoch aj slabšie verzii disponujúci výkonom 100 koní. Spotreba sa má pri oboch pohybovať hlboko pod hranicou štyroch litrov. Ako správne tušíte, aj tu bude norma Euro 6 splnená pomocou systému vstrekovania močoviny. V prípade benzínových jednotiek bude k dispozícii ako základ motor e-VTi 82, nasleduje jedna-šestka THP 155 a vrcholný Racing (207 k).

O systéme Active City Brake už bola reč v úvode, zaobstarať si k DS3 môžete ešte aj parkovaciu kameru.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY