vytisknout velikost písma Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën DS3 má po facelifte. Nezostalo len pri svetlách

Citroën predstavil modernizáciu pre model DS3 a DS3 Cabrio. Najviditeľnejšou zmenou sú jednoznačne nové svetlomety vpredu aj vzadu, ale automobilka nezostala len u tohto. Novinkou je taktiež systém Active City Brake a samozrejme motory plniace normu Euro 6.

Nové svetlomety kombinujú xenóny s trojicou diód. Okrem dizajnu, ktorý je veľmi vydarený, sľubuje Citroën lepšiu viditeľnosť a nižšiu spotrebu energie. U stretávacích svetiel má byť rozdiel 35%, v prípade tých diaľkových ide o úsporu 75%. Úpravami prešli aj koncové svetlá, ktoré sa po novom predstavujú v dizajne, ktorý sme si mohli pozrieť napríklad na koncepte Wild Rubis.

Spolu s faceliftom potom dorazili aj detaily v podobe laserom vytvoreného "mesta" na palubnej doske a rovnaký motív sa môže objaviť aj na zadnej dvojici okien . Do ponuky vstupuje nový biely lak karosérie a nové sedemnásťpalcové disky.

Čo sa motorov týka, Citroën začne ponúkať naftovú jedna-šestku BlueHDi 120 a na niektorých trhoch aj slabšie verzii disponujúci výkonom 100 koní. Spotreba sa má pri oboch pohybovať hlboko pod hranicou štyroch litrov. Ako správne tušíte, aj tu bude norma Euro 6 splnená pomocou systému vstrekovania močoviny. V prípade benzínových jednotiek bude k dispozícii ako základ motor e-VTi 82, nasleduje jedna-šestka THP 155 a vrcholný Racing (207 k).

O systéme Active City Brake už bola reč v úvode, zaobstarať si k DS3 môžete ešte aj parkovaciu kameru.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY