vytisknout velikost písma Citroën DS 3 dostane nový automat k preplňovanému trojvalcu

Citroën DS 3 dostane nový automat k preplňovanému trojvalcu
Záujemcovia o najsilnejší preplňovaný trojvalec 1.2 PureTec 110 pod kapotou modelu DS 3 sa už nebudú musieť obťažovať s manuálnym radením. Automobilka im totiž ponúkne možnosť príplatku za samočinnú prevodovku.
Nový šesťstupňový automat v modeli DS 3 navyše zníži normovanú spotrebu a emisie CO2 o 28% v porovnaní s modelom VTi 120. V kombinácii teraz má malý model DS spotrebovať len 4,7 litra na 100 km.
Automobilke sa vraj podarilo dosiahnuť 40% zrýchlenie radenia, vyššej efektivity, menšieho preklzu a tiež lepšej odozvy na pokyny vodiča vďaka menšiemu a ľahšiemu meniču krútiaceho momentu.
Podľa Citroënu len na začiatku roka 2015 rástol trh automatických prevodoviek v segmente malých áut o 5% a pre model DS 3 sa tak otvárajú nové možnosti. Automobilky to cítia a už aj v malých autách býva k dispozícii oveľa viac motorizácií s automatom ako pred rokmi.
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY