vytisknout velikost písma Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

V júni tohto roku sa objavila správa, podľa ktorej Citroën definitívne opustí súčasný systém hydropneumatického odpruženia. Zdalo sa, že podobne ako modely DS prejdú všetky Citroëny na klasické odpruženie, čo by bola vzhľadom na históriu značky škoda. Dnes sa ale objavuje ďalšia správa, ktorá priaznivcov Citroënu určite poteší. V pláne je totiž iný systém, ktorý má ponúknuť rovnaké pohodlie, ale istejšie jazdné vlastnosti.

Kolegom z britského Autocaru to povedala riaditeľka automobilky Citroën Linda Jackson. Hydropneumatické odpruženie tak nebude nahradené klasickou konštrukciou, ale údajne niečím špeciálnym. Konštruktéri dostali za úlohu zachovať komfort, aký ponúka súčasný systém, no kombinovaný s lepšími jazdnými vlastnosťami v zákrutách. O čo presne pôjde, to je zatiaľ tajné.

Ako alternatíva by sa ponúkalo vzduchové odpruženie, lenže podľa Lindy Jackson bude Citroën jedinou automobilkou, ktorá pripravovaný systém zákazníkom ponúkne. Uvidíme teda, čo z toho nakoniec bude. Dočkať by sme sa tejto novinky mali v roku 2017.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY