vytisknout velikost písma Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

V júni tohto roku sa objavila správa, podľa ktorej Citroën definitívne opustí súčasný systém hydropneumatického odpruženia. Zdalo sa, že podobne ako modely DS prejdú všetky Citroëny na klasické odpruženie, čo by bola vzhľadom na históriu značky škoda. Dnes sa ale objavuje ďalšia správa, ktorá priaznivcov Citroënu určite poteší. V pláne je totiž iný systém, ktorý má ponúknuť rovnaké pohodlie, ale istejšie jazdné vlastnosti.

Kolegom z britského Autocaru to povedala riaditeľka automobilky Citroën Linda Jackson. Hydropneumatické odpruženie tak nebude nahradené klasickou konštrukciou, ale údajne niečím špeciálnym. Konštruktéri dostali za úlohu zachovať komfort, aký ponúka súčasný systém, no kombinovaný s lepšími jazdnými vlastnosťami v zákrutách. O čo presne pôjde, to je zatiaľ tajné.

Ako alternatíva by sa ponúkalo vzduchové odpruženie, lenže podľa Lindy Jackson bude Citroën jedinou automobilkou, ktorá pripravovaný systém zákazníkom ponúkne. Uvidíme teda, čo z toho nakoniec bude. Dočkať by sme sa tejto novinky mali v roku 2017.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY