vytisknout velikost písma Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

V júni tohto roku sa objavila správa, podľa ktorej Citroën definitívne opustí súčasný systém hydropneumatického odpruženia. Zdalo sa, že podobne ako modely DS prejdú všetky Citroëny na klasické odpruženie, čo by bola vzhľadom na históriu značky škoda. Dnes sa ale objavuje ďalšia správa, ktorá priaznivcov Citroënu určite poteší. V pláne je totiž iný systém, ktorý má ponúknuť rovnaké pohodlie, ale istejšie jazdné vlastnosti.

Kolegom z britského Autocaru to povedala riaditeľka automobilky Citroën Linda Jackson. Hydropneumatické odpruženie tak nebude nahradené klasickou konštrukciou, ale údajne niečím špeciálnym. Konštruktéri dostali za úlohu zachovať komfort, aký ponúka súčasný systém, no kombinovaný s lepšími jazdnými vlastnosťami v zákrutách. O čo presne pôjde, to je zatiaľ tajné.

Ako alternatíva by sa ponúkalo vzduchové odpruženie, lenže podľa Lindy Jackson bude Citroën jedinou automobilkou, ktorá pripravovaný systém zákazníkom ponúkne. Uvidíme teda, čo z toho nakoniec bude. Dočkať by sme sa tejto novinky mali v roku 2017.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY