vytisknout velikost písma Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpruženie na rok 2017

V júni tohto roku sa objavila správa, podľa ktorej Citroën definitívne opustí súčasný systém hydropneumatického odpruženia. Zdalo sa, že podobne ako modely DS prejdú všetky Citroëny na klasické odpruženie, čo by bola vzhľadom na históriu značky škoda. Dnes sa ale objavuje ďalšia správa, ktorá priaznivcov Citroënu určite poteší. V pláne je totiž iný systém, ktorý má ponúknuť rovnaké pohodlie, ale istejšie jazdné vlastnosti.

Kolegom z britského Autocaru to povedala riaditeľka automobilky Citroën Linda Jackson. Hydropneumatické odpruženie tak nebude nahradené klasickou konštrukciou, ale údajne niečím špeciálnym. Konštruktéri dostali za úlohu zachovať komfort, aký ponúka súčasný systém, no kombinovaný s lepšími jazdnými vlastnosťami v zákrutách. O čo presne pôjde, to je zatiaľ tajné.

Ako alternatíva by sa ponúkalo vzduchové odpruženie, lenže podľa Lindy Jackson bude Citroën jedinou automobilkou, ktorá pripravovaný systém zákazníkom ponúkne. Uvidíme teda, čo z toho nakoniec bude. Dočkať by sme sa tejto novinky mali v roku 2017.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY