vytisknout velikost písma Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)

Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)
Zoznam kapitol
  1. Citroën Cactus
  2. Fotogaléria

Po včerajšom trochu predčasnom odhalení francúzskeho konceptu Cactus dnes prišiel Citroën s oficiálnymi materiálmi a kompletnou sadou fotografií. Ako sme písali už skôr, táto novinka nadväzuje na C-Cactus predstavený opäť vo Frankfurte, a to v roku 2007. Aktuálne vydanie naznačuje novo prichádzajúce modely "céčkovej" rady, pričom prvého takého by sme sa mali dočkať už na budúci rok.

Citroën Cactus dostal nekomplikované, čisté a doslova neagresívne tvary. Okrem dizajnu samotného zdôrazňuje francúzska značka prvok zvaný Airbump, čo sú akési vzduchové kapsule umiestnené na dverách. Tie by mali ochrániť karosériu pred poškodením v každodennej prevádzke.

Jednoduchému interiéru dominuje nedelené predné sedadlo, ktoré by malo ponúknuť maximálne pohodlie. Cactus sa zbavil všetkých ovládačov a všetko sústredil do osmempalcového dotykového displeja. Na miesto prístrojového štítu pridal Citroën ďalší displej, tentoraz o palec menší. Čo by ste tu tiež hľadali márne, to je radiaca páka, respektíve volič prevodovky. Namiesto neho má vodič k dispozícii niekoľko tlačidiel. Interiéru dominuje svetlá koža.

Pohon má na starosť systém Hybrid Air pracujúcí so stlačeným vzduchem namiesto elektromotoru, ale nič konkrétneho automobilka nezverejnila. Spotreba sa má udržať pod hranicou troch litrov a absencia akumulátorov pre zmenu prinesie benefit v tom, že nie je nijak obmezený priestor v interiéri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY