vytisknout velikost písma Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)

Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)
Zoznam kapitol
  1. Citroën Cactus
  2. Fotogaléria

Po včerajšom trochu predčasnom odhalení francúzskeho konceptu Cactus dnes prišiel Citroën s oficiálnymi materiálmi a kompletnou sadou fotografií. Ako sme písali už skôr, táto novinka nadväzuje na C-Cactus predstavený opäť vo Frankfurte, a to v roku 2007. Aktuálne vydanie naznačuje novo prichádzajúce modely "céčkovej" rady, pričom prvého takého by sme sa mali dočkať už na budúci rok.

Citroën Cactus dostal nekomplikované, čisté a doslova neagresívne tvary. Okrem dizajnu samotného zdôrazňuje francúzska značka prvok zvaný Airbump, čo sú akési vzduchové kapsule umiestnené na dverách. Tie by mali ochrániť karosériu pred poškodením v každodennej prevádzke.

Jednoduchému interiéru dominuje nedelené predné sedadlo, ktoré by malo ponúknuť maximálne pohodlie. Cactus sa zbavil všetkých ovládačov a všetko sústredil do osmempalcového dotykového displeja. Na miesto prístrojového štítu pridal Citroën ďalší displej, tentoraz o palec menší. Čo by ste tu tiež hľadali márne, to je radiaca páka, respektíve volič prevodovky. Namiesto neho má vodič k dispozícii niekoľko tlačidiel. Interiéru dominuje svetlá koža.

Pohon má na starosť systém Hybrid Air pracujúcí so stlačeným vzduchem namiesto elektromotoru, ale nič konkrétneho automobilka nezverejnila. Spotreba sa má udržať pod hranicou troch litrov a absencia akumulátorov pre zmenu prinesie benefit v tom, že nie je nijak obmezený priestor v interiéri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY