vytisknout velikost písma Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)

Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)
Zoznam kapitol
  1. Citroën Cactus
  2. Fotogaléria

Po včerajšom trochu predčasnom odhalení francúzskeho konceptu Cactus dnes prišiel Citroën s oficiálnymi materiálmi a kompletnou sadou fotografií. Ako sme písali už skôr, táto novinka nadväzuje na C-Cactus predstavený opäť vo Frankfurte, a to v roku 2007. Aktuálne vydanie naznačuje novo prichádzajúce modely "céčkovej" rady, pričom prvého takého by sme sa mali dočkať už na budúci rok.

Citroën Cactus dostal nekomplikované, čisté a doslova neagresívne tvary. Okrem dizajnu samotného zdôrazňuje francúzska značka prvok zvaný Airbump, čo sú akési vzduchové kapsule umiestnené na dverách. Tie by mali ochrániť karosériu pred poškodením v každodennej prevádzke.

Jednoduchému interiéru dominuje nedelené predné sedadlo, ktoré by malo ponúknuť maximálne pohodlie. Cactus sa zbavil všetkých ovládačov a všetko sústredil do osmempalcového dotykového displeja. Na miesto prístrojového štítu pridal Citroën ďalší displej, tentoraz o palec menší. Čo by ste tu tiež hľadali márne, to je radiaca páka, respektíve volič prevodovky. Namiesto neho má vodič k dispozícii niekoľko tlačidiel. Interiéru dominuje svetlá koža.

Pohon má na starosť systém Hybrid Air pracujúcí so stlačeným vzduchem namiesto elektromotoru, ale nič konkrétneho automobilka nezverejnila. Spotreba sa má udržať pod hranicou troch litrov a absencia akumulátorov pre zmenu prinesie benefit v tom, že nie je nijak obmezený priestor v interiéri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY