vytisknout velikost písma Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)

Citroën Cactus ešte raz a oficiálne (+ 43x foto)
Zoznam kapitol
  1. Citroën Cactus
  2. Fotogaléria

Po včerajšom trochu predčasnom odhalení francúzskeho konceptu Cactus dnes prišiel Citroën s oficiálnymi materiálmi a kompletnou sadou fotografií. Ako sme písali už skôr, táto novinka nadväzuje na C-Cactus predstavený opäť vo Frankfurte, a to v roku 2007. Aktuálne vydanie naznačuje novo prichádzajúce modely "céčkovej" rady, pričom prvého takého by sme sa mali dočkať už na budúci rok.

Citroën Cactus dostal nekomplikované, čisté a doslova neagresívne tvary. Okrem dizajnu samotného zdôrazňuje francúzska značka prvok zvaný Airbump, čo sú akési vzduchové kapsule umiestnené na dverách. Tie by mali ochrániť karosériu pred poškodením v každodennej prevádzke.

Jednoduchému interiéru dominuje nedelené predné sedadlo, ktoré by malo ponúknuť maximálne pohodlie. Cactus sa zbavil všetkých ovládačov a všetko sústredil do osmempalcového dotykového displeja. Na miesto prístrojového štítu pridal Citroën ďalší displej, tentoraz o palec menší. Čo by ste tu tiež hľadali márne, to je radiaca páka, respektíve volič prevodovky. Namiesto neho má vodič k dispozícii niekoľko tlačidiel. Interiéru dominuje svetlá koža.

Pohon má na starosť systém Hybrid Air pracujúcí so stlačeným vzduchem namiesto elektromotoru, ale nič konkrétneho automobilka nezverejnila. Spotreba sa má udržať pod hranicou troch litrov a absencia akumulátorov pre zmenu prinesie benefit v tom, že nie je nijak obmezený priestor v interiéri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY