vytisknout velikost písma Citroën Cactus, DS Wild Rubis aj závodný špeciál C-Elysée pre WTCC

Automobilka Citroën vo Frankfurte vystavuje rozmanitú plejádu extravagantných modelov...
Citroën Cactus, DS Wild Rubis aj závodný špeciál C-Elysée pre WTCC

Štúdia Citroën DS Wild Rubis bola už k videniu tento rok v Šanghaji, takže vo Frankfurte oslavuje "len" svoju európsku premiéru. Pripomeňme, že tento model je predznamenaním expanzie luxusnej rady Citroën DS do sfér SUV. Dynamicky poňaté vozidlo s výraznou chrómovanou maskou chladiča je 4 700 mm dlhé, 1 950 mm široké a 1 590 mm ​​vysoké, pričom stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 900 mm. Inými slovami: Wild Rubis je dlhý ako BMW X3, avšak rázvor má ako X5.

_DSC1786.JPG_DSC1788.JPG_DSC1789.JPG_DSC1790.JPG_DSC1791.JPG_DSC1793.JPG
Wild Rubis ako predznamenanie vstupu značky DS do segmentu SUV

Za pozornosť stojí tiež štúdia Citroën Cactus, ktorá s trochou zveličenia naznačuje podobu budúcej rady C4. 4 210 mm dlhý a 1 750 mm široký Cactus má však proporcie zodpovedajúce skôr kategórii SUV so svetlou výškou 210 mm. Citroën Cactus vyniká ľahkými, prostými líniami bez náznakov agresie, svetlomety sú zostavené z LED.

_DSC1781.JPG_DSC1782.JPG_DSC1785.JPG
Citroën Cactus alebojednoduchosť predovšetkým

Okrem dizajnu samotného zdôrazňuje francúzska značka prvok zvaný Airbump, čo sú akési vzduchové kapsule umiestnené na dverách a v ďalších miestach najviac ohrozené drobnými ťukancami. Tieto kapsule by mali ochrániť karosériu pred poškodením v každodennej prevádzke. Jednoduchému interiéru dominuje nedelené predné sedadlo, ktoré by malo ponúknuť maximálne pohodlie. Cactus sa zbavil všetkých ovládačov a všetko sústredil do osempalcového dotykového displeja. Na miesto prístrojového štítu pridal Citroën ďalší displej, tentoraz o palec menší.

_DSC1798.JPG_DSC1799.JPG_DSC1800.JPG
Citroën C-Elysée WTCC pre nadchádzajúcu sezónu majstrovstiev sveta cestovných vozidiel

Značka Citroën vo Frankfurte predstavila tiež špeciál pre seriál pretekov WTCC. A pre propagáciu nie je nič lepšie, než za základ takéhoto špeciálu vziať veľkosériový model typu Citroën C-Elysée. Voz vyštartuje do pretekov cestovných automobilov WTCC už v nasledujúcej sezóne a za jeho volant nesadne nikto menší než deväťnásobný šampión Sébastien Loeb.

_DSC1795.JPG_DSC1796.JPG_DSC1797.JPG
Krotiť túto beštiu bude Sébastien Loeb

Citroën C-Elysée WTCC vyniká už na prvý pohľad prepracovaným dizajnom, ktorý voz znižuje a rozširuje. O pohon sa stará výrazne prepracovaný štvorvalec 1,6 l s preplňovaním, ktorý dosahuje výkon 380 koní pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm pri 4 500 ot./min. Citroën C-Elysée má vykazovať pohotovostnú hmotnosť 1 100 kg a palivová nádrž si vystačí s objemom 50 l.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY