vytisknout velikost písma Citroën Cactus, DS Wild Rubis aj závodný špeciál C-Elysée pre WTCC

Automobilka Citroën vo Frankfurte vystavuje rozmanitú plejádu extravagantných modelov...
Citroën Cactus, DS Wild Rubis aj závodný špeciál C-Elysée pre WTCC

Štúdia Citroën DS Wild Rubis bola už k videniu tento rok v Šanghaji, takže vo Frankfurte oslavuje "len" svoju európsku premiéru. Pripomeňme, že tento model je predznamenaním expanzie luxusnej rady Citroën DS do sfér SUV. Dynamicky poňaté vozidlo s výraznou chrómovanou maskou chladiča je 4 700 mm dlhé, 1 950 mm široké a 1 590 mm ​​vysoké, pričom stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 900 mm. Inými slovami: Wild Rubis je dlhý ako BMW X3, avšak rázvor má ako X5.

_DSC1786.JPG_DSC1788.JPG_DSC1789.JPG_DSC1790.JPG_DSC1791.JPG_DSC1793.JPG
Wild Rubis ako predznamenanie vstupu značky DS do segmentu SUV

Za pozornosť stojí tiež štúdia Citroën Cactus, ktorá s trochou zveličenia naznačuje podobu budúcej rady C4. 4 210 mm dlhý a 1 750 mm široký Cactus má však proporcie zodpovedajúce skôr kategórii SUV so svetlou výškou 210 mm. Citroën Cactus vyniká ľahkými, prostými líniami bez náznakov agresie, svetlomety sú zostavené z LED.

_DSC1781.JPG_DSC1782.JPG_DSC1785.JPG
Citroën Cactus alebojednoduchosť predovšetkým

Okrem dizajnu samotného zdôrazňuje francúzska značka prvok zvaný Airbump, čo sú akési vzduchové kapsule umiestnené na dverách a v ďalších miestach najviac ohrozené drobnými ťukancami. Tieto kapsule by mali ochrániť karosériu pred poškodením v každodennej prevádzke. Jednoduchému interiéru dominuje nedelené predné sedadlo, ktoré by malo ponúknuť maximálne pohodlie. Cactus sa zbavil všetkých ovládačov a všetko sústredil do osempalcového dotykového displeja. Na miesto prístrojového štítu pridal Citroën ďalší displej, tentoraz o palec menší.

_DSC1798.JPG_DSC1799.JPG_DSC1800.JPG
Citroën C-Elysée WTCC pre nadchádzajúcu sezónu majstrovstiev sveta cestovných vozidiel

Značka Citroën vo Frankfurte predstavila tiež špeciál pre seriál pretekov WTCC. A pre propagáciu nie je nič lepšie, než za základ takéhoto špeciálu vziať veľkosériový model typu Citroën C-Elysée. Voz vyštartuje do pretekov cestovných automobilov WTCC už v nasledujúcej sezóne a za jeho volant nesadne nikto menší než deväťnásobný šampión Sébastien Loeb.

_DSC1795.JPG_DSC1796.JPG_DSC1797.JPG
Krotiť túto beštiu bude Sébastien Loeb

Citroën C-Elysée WTCC vyniká už na prvý pohľad prepracovaným dizajnom, ktorý voz znižuje a rozširuje. O pohon sa stará výrazne prepracovaný štvorvalec 1,6 l s preplňovaním, ktorý dosahuje výkon 380 koní pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm pri 4 500 ot./min. Citroën C-Elysée má vykazovať pohotovostnú hmotnosť 1 100 kg a palivová nádrž si vystačí s objemom 50 l.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY