vytisknout velikost písma Citroen C4 Picasso "bez vodiča" došiel z Paríža až do Madridu

Citroen C4 Picasso "bez vodiča" došiel z Paríža až do Madridu

Prototyp autonómneho vozidla skupiny PSA má za sebou ďalšiu úspešnú skúšku v reálnej prevádzke. Z Paríža sa pozrel až do Madridu, kde ho privítal hovorca španielskej vlády.

Z oficiálneho vyjadrenia nie je úplne zrejmé, či autonómny Citroen C4 Picasso prešiel bez zásahu vodiča úplne celú trasu. Skupina PSA tvrdí, že vozidlo prešlo samé "schválené úseky". Vraj si ale poradilo so zmenami jazdných pruhov, dopravným značením a samozrejme aj okolitou prevádzkou.

PSA Peugeot Citroën - 3000km en mode autonome.pngVéhicule autonome night.JPGVéhicule autonome road.JPG
Vozidlo prešlo pri experimente trasu dlhú 3000 km

Autonómne prototypy PSA doteraz najazdili 10 000 testovacích kilometrov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY