vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus je tu. Vzduchové "pichliače" zostali

Citroën C4 Cactus je tu. Vzduchové "pichliače" zostali

V tesnej predpremiére si môžeme prehliadnuť najnovší prírastok do rodiny Citroën. Po predstavení konceptu Cactus, ktoré prebehlo vo Frankfurte, je na dnešný deň naplánovaná oficiálna premiéra. Ešte než sa tak ale stalo, objavili sa na internete v malom predstihu prvé snímky. Mimochodom dátum 5. februára nevybral Citroën náhodou. Dnes je tomu päť rokov od doby, kedy bol predstavený rad DS a zároveň by v tento deň oslávil zakladateľ Andre Citroën 136. narodeniny.

Ako je na prvý pohľad vidieť, sériová verzia sa od konceptu príliš nelíši. C4 Cactus má byť jednoduchý, cenovo veľmi zaujímavý a odolný automobil. Karosériu tvoria veľké plochy, ktoré dopĺňa rozsiahle oplastovanie. Na bokoch potom zostal prvok zvaný Air Bump. S trochou zveličenia bola táto vec prezentovaná pri koncepte ako pomyselné pichliače. Ide o vzduchové kapsule, ktoré majú karosériu ochrániť pred poškodením.

Interiér taktiež podľa prvých snímok vyzerá, že vo veľkej miere kopíruje koncept. Prvkom, ktorý zaručene upúta najviac pozornosti, sú spojené predné sedačky.

Ďalšie podrobnosti týkajúce sa modelu C4 Cactus budú nasledovať veľmi skoro.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY