vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus je najkrajšie auto roka. Porazil aj Mercedes-AMG GT

Citroën C4 Cactus je najkrajšie auto roka. Porazil aj Mercedes-AMG GT

Ženevský autosalón nie je iba o svetových premiérach, ale tiež o vyhlasovaní rôznych ankiet. Európske auto roka už poznáme, však tým to nekončí. Server cardesignnews.com vyhlásil najkrajšie auto roka, pričom tento titul získal Citroën C4 Cactus.

Aby sme boli presnejší, Cactus zvíťazil v kategórii sériovo vyrábaných automobilov, keď dokázal poraziť druhý Mercedes-AMG GT a tretí Renault Espace. Prirodzene dizajn nie je len o kráse, ale aj o funkčnosti, čo veľmi pravdepodobne rozhodlo v prospech kompaktného Citroënu.

Okrem sériového auta s najlepším dizajnom sa vyhlasuje taktiež najkrajší koncept. V tomto prípade vyhralo Maserati Alfieri, s čím nemožno nesúhlasiť. Druhé miesto obsadil Peugeot Exalt a tretie skončilo Audi Prologue.

Nemyslite si však, že ide o hlasovanie verejnosti alebo len takú hocijakú anketu. Porota eviduje pätnásť ľudí, pričom ide o známych dizajnérov. Len pre predstavu, o najlepšom dizajne rozhoduje napríklad Ian Callum (Jaguar), Gorden Wagener (Mercedes-Benz) alebo Mark Adams (Opel).

c4_5.jpgc4_1.jpgc4_2.jpgc4_3.jpgc4_4.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY