vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus je najkrajšie auto roka. Porazil aj Mercedes-AMG GT

Citroën C4 Cactus je najkrajšie auto roka. Porazil aj Mercedes-AMG GT

Ženevský autosalón nie je iba o svetových premiérach, ale tiež o vyhlasovaní rôznych ankiet. Európske auto roka už poznáme, však tým to nekončí. Server cardesignnews.com vyhlásil najkrajšie auto roka, pričom tento titul získal Citroën C4 Cactus.

Aby sme boli presnejší, Cactus zvíťazil v kategórii sériovo vyrábaných automobilov, keď dokázal poraziť druhý Mercedes-AMG GT a tretí Renault Espace. Prirodzene dizajn nie je len o kráse, ale aj o funkčnosti, čo veľmi pravdepodobne rozhodlo v prospech kompaktného Citroënu.

Okrem sériového auta s najlepším dizajnom sa vyhlasuje taktiež najkrajší koncept. V tomto prípade vyhralo Maserati Alfieri, s čím nemožno nesúhlasiť. Druhé miesto obsadil Peugeot Exalt a tretie skončilo Audi Prologue.

Nemyslite si však, že ide o hlasovanie verejnosti alebo len takú hocijakú anketu. Porota eviduje pätnásť ľudí, pričom ide o známych dizajnérov. Len pre predstavu, o najlepšom dizajne rozhoduje napríklad Ian Callum (Jaguar), Gorden Wagener (Mercedes-Benz) alebo Mark Adams (Opel).

c4_5.jpgc4_1.jpgc4_2.jpgc4_3.jpgc4_4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY